Jump to content
PyroForum.nl

KClO4 + Al knaller


crimpson

Recommended Posts

Na 2 1/2 week in Spanje te zijn geweest had ik wel weer zin om naar huis te gaan en weer een mooie knal te horen....

Hier is hij dan.

De koker is gemaakt van goedkoop inpakpapier. De ene eindstop is gemaakt van droge bentoniet, de andere (waar het lontje inzit) van natte aangezien dat niet hard aangestampt hoeft te worden. Omdat de klei misschien te vochtig was heb ik het lontje ernaast geplakt en er pas in gedaan op de plaats van ontploffing.

De flash is gemaakt van KClO4 en Al, het was 12 gram.

De knal klinkt op het filmpje niet hard, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik hem omgezet heb met een verkeerde codec, in werkelijkheid ging dit harder dan een gigavlinder.


Voor de liefhebbers van andere filmpjes van mij,

http://root24.de/~Blackdog/Pyro/

Film.wmv

Link to comment

Mooie knal hoor, en ook mooie filmpjes heb je, jammer dat de resolutie van je camera iets te wensen overhoud, maar ik vond het zeker een lekkere knal, best veel rook ook. :P

Link to comment

Mooi filmpje hoor!!

Hoe heb jij je flash 'bereid' gewoon gediapeerd? Of eerst lang liggen millen in de kogelmolen?

Ik heb namelijk juist dezelfde ingrediënten binnengekregen en ik ga hier niet te wild mee omspringen (als je begrijpt wat ik bedoel).

Link to comment

Als je flash in de kogelmolen wilt stoppen, ben je wat mij betreft nog helemaal niet toe aan het maken ervan. Je kunt uiteraard de kaliumperchloraat wel zonder oxidator in de kogelmolen stoppen. Overigens zijn latexhandschoenen, een veiligheidsbril of gelaatsscherm en een stofkapje (extra fijn) een must voor het werken met flash.
Mengen kan door te diaperen, door te mengen met een zachte kwast of door te schudden in een plastic zak (raad ik je af).

Edit: Crimpson wees mij op een leesfoutje...

Link to comment

Knaller ziet er raar uit, maar het resultaat mag er wezen :P !
Ik zie dat je al best wel het een en ander hebt gedaan met pyro. En als ik zo ej vuurpijltjes omhoog zie gaan, denk ik ''daar kan best een kleine payload/sierboeket/shell op!''.
Heb je een kogelmolen ? Zo ja, kun je een fototje nemen :) .

Link to comment
De knal klinkt op het filmpje niet hard, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik hem omgezet heb met een verkeerde codec, in werkelijkheid ging dit harder dan een gigavlinder.


Een knal krijg je vaak niet goed op een filmpje. Zo te zien en te horen was het wel een vette knal, maar in het echt klinkt het natuurlijk nog altijd veel beter.
Link to comment

Hey,

Knallerdeknal: De flash is gemaakt door diaperen.
miech: Misschien heb je niet goed gelezen, de flash die ik gemaakt heb is van KClO4 en niet van KMnO4
Yellowcard: Ik ben op dit moment ook weer bezig met het maken van pijlen. Ik heb helaas nog geen grote pijl de lucht in gekregen, waarschijnlijk omdat de stok die ik gebruik te zwaar is. Ik heb geen kogelmolen, ik gebruik altijd eerst de koffiemolen (uiteraard nooit met volledige composities) en daarna doe ik het nog even in de vijzel, daarna meng ik het. Ik was eerst wel van plan er 1 te kopen, maar op deze manier gaat het ook goed.

Hier heb je een grote foto van de knaller


Als je weer een plaatje toevoegt, voeg hem dan toe als attachment.
Op de manier die je nu gebruikt vern&%$ je voor iedereen de pagina.
T.

Link to comment
Als je flash in de kogelmolen wilt stoppen, ben je wat mij betreft nog helemaal niet toe aan het maken ervan. Je kunt uiteraard de kaliumperchloraat wel zonder oxidator in de kogelmolen stoppen.
Edit: Crimpson wees mij op een leesfoutje...


Ik was dan ook totaal niet van plan om flash te gaan millen ofzo. Ik bedoelde het apart millen van de grondstoffen en daarna diaperen.
Link to comment
  • 2 weeks later...

Hey

Nadat ik de mooie knal van knallerdeknal had gehoord had ik meteen weer zin om er ook nog 1 te maken.
Ik plaats het filmpje ook maar in dit topic, anders komen er zoveel topics over dezelfde flash.

De ingrediënten: 5 Gram KClO4 - Al flash (7:3)
De huls: Zelfgerold van kaftpapier. Lengte: 45mm, ID: 20mm

Gemengt met de diapeer methode.

Ik heb dit keer de beste geluidskwaliteit gekozen bij het converteren van het filmpje en dat is wel te horen...

5_gram_kclo4_al.avi

Link to comment
×
×
  • Create New...