Jump to content
PyroForum.nl

foptoppic


Recommended Posts

Beste forumleden (hmmm, zo plechtig :))

Ik ben terug van Engeland en heb daar leuke dingetjes gevonden die ik in België nog niet gezien heb.
-Knallende sigaretten: een klein stukje papier met een piepklein beetje mix erop dat je in een sigaret moet steken. Welke mix zou dit zijn? Het knalt in open lucht, toch geen armstrong? Het was donkergrijs van kleur.

-Rookbommetjes die gepumpte cilinders zijn die je gewoon moet aansteken, maar nogal naar zwavel ruiken, minder belangrijk onderwerp in dit toppic, maar heeft iemand een idee hoe ik de comp zou kunnen achterhalen?

-Bloedpillen: suiker met kleurstof. Weet iemand een goede eetbare kleurstof om ze na te maken?

-Fopsnoep: smaakt naar zeep, laat je scheten laten of maakt heel je tong blauw. Hiervan staan de ingrediënten op de verpakking

Voor alle duidenlijkheid: dit toppic gaat over het namaken van deze spulletjes.

Verder vond ik nog een soort miniboobytrap waar je bommetjes vanuit een bommetjespistool moest in steken en een stinkbom in spuitbusvorm :P.

Andere fop ideën zijn zeker welkom!

Link to comment

Voor de bloedpillen kun je gewoon kleurstoffen uit de levensmiddelenindustrie gebruiken. Deze zijn in niet al te hoge concentraties niet schadelijk, en vaak relatief goedkoop (curcumine, rodebietensap etc.).

De compositie van de rookbommetjes kun je (deels) achterhalen door ze op te lossen in water, de boel te filtreren en het filtraat (wat (voor de duidelijkheid) door je filter is gegaan) met een paar neerslagreacties te analyseren. Bij deze neerslagreacties zul je hoogstwaarschijnlijk ontdekken dat er nitraat in aanwezig is, dus je zult je vooral moeten richten op het achterhalen van het positieve ion.
De zwavel in het residu kun je vervolgens oplossen in koolstofdisulfide, waarna de overige stoffen waarschijnlijk ook wel te achterhalen zijn.

Nog een practical joke die ik zelf wel eens uithaal: cellulosehexanitraat in een asbak leggen. Als iemand zijn rookwaar aftipt, ontstaat er een grote woooossh in de asbak, en dat geeft meestal een hilarisch effect.
Edit: Ik bedenk me net dat er van die leuke rookpalen op het station staan. Het is vast een ongelofelijk slecht idee om daar wat NC in te leggen :mrgreen: .

Link to comment

Whahaaa, in deze tijd wordt daar denk ik zo een station voor ontruimd. :P

Maar NC is idd erg geschikt voor "fopspul";
ook leuk om het in een sigaret zelf te doen. ("Ook één?") Beetje als dat van chemicalbrother maar dan zonder knal...
En dat nepbloed is hier ook wel in zo'n beetje elke fopwinkel te krijgen.

Link to comment

Die korreltje voor in een sigaret zijn waarschijnlijk wel een vorm van Armstrong mix. Dat werd hier ook vroeger veel gebruikt in fopspulletjes. Maar zou ook een fulmiaat kunnen zijn. Probeer er eens op te slaan met een hamer.

As said above. Bloedpillen zijn gewoon water met voedingskleurstof. Soms worden ze zelf gemaakt met wat ketchup en water.

Strontspray is ook hier in elke fopwinkel te krijgen.

Gr33tZ

Link to comment

Op de verpakking van de bloedpillen stond er dat ze dextrose en eetbare kleurstof bevatten.
Ik denk trouwens niet dat je hetzelfde effect krijgt met ketchup, het ziet er echt wel realistisch uit! :)

Mijn eigen uitvinding :P: nitroflash, gewoon je NC door flashpoeder mengen enzo tot hij helemaal zilverkleurig is, dan krijg je een keiharde verblindende woesh ;). Dit maakt nog meer indruk maar is lastiger en gevaarlijker om zo mee te 'spelen' als enkel NC aangezien je er zonder handschoenen 'zilverstof' en zilveren handen van krijgt wat niet bepaald gezond is natuurlijk.

Link to comment

Dat bloed ken ik nog wel een recept van, was laatst op Discovery Channel.

Ik dacht dat het bestond uit tweederde kop suikerstroop of glucosestroop gemengd met een derde kop water, 5 theelepels rode kleurstof en 3 theelepels groene kleurstof. Als laatste moeten er nog vier of vijf eetlepels maizena door. Jammer dat het niet mogelijk is om het ook nog naar bloed te laten smaken, dan heb je een betere stroop nodig, iets zoals "mannitolsiroop" denk ik.

NB: Glucosestroop is wellicht ietwat moeilijk te krijgen, 2/3 suiker en 1/3 water, even laten koken en afkoelen resulteert in suikerstroop.
Het recept heb ik nog nooit gebruikt, maar ik ga het morgen of zometeen maar eens proberen. :P

[edit]
Ik heb het getest, alleen had ik hier niet de goede kleurstoffen. Ik heb twee soorten kleurstof genomen, blauwe en wat gele kleurstof. Beide kleurstoffen hechtten goed en kwamen ook mooi tevoorschijn, de dikte leek ook erg goed, alleen smaakte het een beetje naar erg zoet water. Als je er een goede scheut rode wijn doorheen gooit smaakt het waarschijnlijk naar een matige glühwein :) .
[/edit]

Link to comment
Guest meatyke
Als je er een goede scheut rode wijn doorheen gooit smaakt het waarschijnlijk naar een matige glühwein :) .


Hahahaha! :P

Moet ik ook eens gaan proberen, maar had je dan Geel/Blauw bloed? Raar bloed! ;)
Link to comment

Ja het was dus gewoon blauw bloed. De beide versies waren gewoon van dezelfde kleur als de kleurstof, dus inktblauw en gewoon geel als emoticons.

Ach, het is gewoon een mengsel dat de zelfde dikte en transpirantie heeft als bloed, en het mooie is dat elke kleurstof gewoon goed werkt door de maizena. De smaak is gewoon zoetig en heeft weinig weg van bloed, wellicht als je een onschadelijk ijzerhoudend product weet te gebruiken en de boel een stuk wateriger (niet dunner) weet te maken, kan je nog wel de smaak van bloed deels overnemen. Verder is het alleen een bijna perfecte vloeistof voor het oog en de tast, niet voor de smaak.

Overigens is die kleurstof gewoon bij de banketbakker te halen.

Link to comment
-Fopsnoep: smaakt naar zeep, laat je scheten laten of maakt heel je tong blauw. Hiervan staan de ingrediënten op de verpakking
Ik was vandaag bij een fopwinkel, en daar heb ik eens gekeken bij de ingredienten van 'scheetsnoepjes'. Deze bestaan blijkbaar uit glucose, citroenzuur, liquiride en kleurstof. Het lijkt me dat liquiride het scheetvormende ingredient is, maar ik kan nergens vinden wat het nou voor iets is. Het schijnt in Fisherman's Friends te zitten, maar dat lijkt me geen rendabele bron.
Link to comment
Nepbloed wordt dan ook niet gemaakt om de smaak te imiteren. :P


Maar het zou wel mooi zijn :) Zou mij prachtig lijken, nepbloed met de echte smaak van bloed, dan is het practisch perfect. (Alleen zal het niet al te goedkoop worden denk ik) Maar je hebt wel gelijk, mainstream is het allemaal voor het oog en niet voor de mond. ;)
Link to comment
  • 3 weeks later...

Heeft iemand enig idee hoe de slangenhoedjes van de fopwinkel werken?

Het zijn kartonnen schijfjes met een zwart cilindertje sas erop gelijmd, als je ze aansteekt (gewoon het cilindertje in een vlam houden) branden ze met een gele vlam en zwartgrijze rook en laten een assliert van ongeveer een halve meter achter. Ik vond ze er altijd heel grappig uit zien. De zwarte rook duidt op iets organisch. Teer ofzo?

Link to comment

Op de site van Wouter Visser staan een compositie beschreven die zoiets zou moeten doen. Ik weet alleen niet of die nu nog wordt gebruikt, vanwege de kwikverbinding die erin zit. In feite gewoon een sas die heel veel asresten achter laat.

De zogenaamde ''Pharao Snakes''

Mercuric thiocyanate..............................100
Dragant...........................................5
arabic gum binder.................................qs

Link to comment

Kwikthiocyanaat lijkt me anders niet erg moeilijk om te maken. Het lost totaal niet op, dus het lijkt me dat je het kunt maken door een neerslagreactie met kwiknitraat en natriumthiocyanaat. NaSCN is niet zeer moeilijk te krijgen, omdat dit vaak wordt gebruikt voor practica op scholen, en kwiknitraat kan gemaakt worden door het kwik uit een kwikschakelaar op te lossen in salpeterzuur. Of het slim is om het te maken is natuurlijk een ander verhaal.

Alternatieve veiligere manier voor Pharaoh Snakes. Deze werkt door suiker te oxideren in aanwezigheid van natriumbicarbonaat, waardoor de koolstof volumineuzer wordt dan gebruikelijk en een slangetje vormt.

Een andere practical joke is het plaatsen van een minuscule hoeveelheid stikstoftrijodide op niettangen, duerkrukken en dergelijke. Gezien het feit dat ze dit bij Brainiac deden, zal het geen aanbevelenswaardig proefje zijn.

Link to comment
  • 2 months later...
Ik was vandaag bij een fopwinkel, en daar heb ik eens gekeken bij de ingredienten van 'scheetsnoepjes'. Deze bestaan blijkbaar uit glucose, citroenzuur, liquiride en kleurstof. Het lijkt me dat liquiride het scheetvormende ingredient is, maar ik kan nergens vinden wat het nou voor iets is. Het schijnt in Fisherman's Friends te zitten, maar dat lijkt me geen rendabele bron.


Ik vraag me af of deze snoepjes wel echt een scheetvormende werking hebben. Ik denk het niet. Hoeft natuurlijk helemaal niet, je kan ze natuurlijk wel verkopen als scheetsnoepjes. Maakt uiteindelijk toch niemand uit of je nou echt gaat scheten. Gewoon een commercieel product zonder bijzondere werking als je het mij vraagt.

Tot zover mijn buitengewoon boeiende eerste post, ik zal me binnekort even voorstellen.

Lars
Link to comment
Dus jeukpoeder is ook gewoon leuk omdat je het in iemands nek kan strooien? Pak dan een klomp zand ofzo, dan kun je ook lachen.


Dat wil ik nou niet direct zeggen. Ik denk gewoon dat je het effect niet te zwaar moet zien. Het zal best een scheetvormende werking hebben, maar niet dat het nou direct merkbaar is. Zoals bij drop ofzo. Het gaat gewoon om de het `plezier´ dat het geeft om iemand een `scheetsnoepje´ toe te dienen.

Zelfde geld imo ook voor jeukpoeder..
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...