Jump to content
PyroForum.nl

Bompakket in kantoor jongerenorganisatie


Guest

Recommended Posts

http://www.ad.nl/utrecht/article1516652.ece

Zag het net op het nieuws, daar zeiden ze dat ze een onstekingsmechanisme in twee afzonderlijk buisjes met chemische vloeistoffen in een koffer hadden gevonden.

Raden wat het is??? :)

EDIT:
Dit op geenstijl gelezen.
Tijdens een opknapbeurt werd ergens in een kamertje een zwart koffertje gevonden met daarin bedrading, een ontstekingsmechanisme en twee reageerbuisjes met een -nu nog- onbekende chemische stof. Volgens een woordvoerder van Dwars is er geen andere conclusie mogelijk dan dat het een BOM was. Want de twee componenten samen zijn explosief. Het ding was nog niet afgebouwd en niet geplaatst met de bedoeling een aanslag op Dwars te plegen. Het koffertje is gemaakt door iemand binnen de organisatie.

Ik snap niet hoe die woordvoerder er nou weer achterkomt dat als ze samen komen ze explosief zijn :P , vage shit.
Link to comment
Volgens een woordvoerder van Dwars is er geen andere conclusie mogelijk dan dat het een BOM was. Want de twee componenten samen zijn explosief


Pfff, nou, als we op die manier gaan redeneren dan zijn er best veel winkels die bommen verkopen hè...
Link to comment

Ach, tegenwoordig is alles een bom inderdaad. Ik ben het roerend met je eens RSDZ. Echter moet er wel even naar het ontstekingsmechanisme worden gekeken. Is dit een EBW, nichroom of constantaan met een batterij of is het gewoon een pakje lucifers. Tegenwoordig kan zelfs een beetje wol een plankje zachthoud en een rechte hardhouten stok en wellicht nog een steen als socket wat touw of vezelige planten en een buigbare stok worden verwoord als een potentieel zeer gevaarlijk en technisch hoogstaand ontstekingsmechanisme. Dit met alle gevaren van dien.

Ten tweede de explosieve stof. Waren de reageerbuisjes met gevuld met nitreerzuur en glycerol (dan zou ook nog weer een ijsbad aanwezig moeten zijn) of was een van de buisjes gevult met waterstofperoxide? Zo nee, is het potentiële gevaar al bijna weg te schrijven tot vrijwel nul. Maargoed, dat kennen we zo langzamerhand wel in deze wereld, alles wordt opgeblazen zodat iedereen maar bang wordt. Het is nog net niet zo erg dat ze direct een Islamitische naam en verwijzing naar de cultuur met gigantische koppen op de voorpagina zetten.

Link to comment

Misschien is het wel gewoon water, en zijn ze weer voor niks bang, maar het rare vind ik, dat die woordvoerder meteen al kon zeggen als de 2 stoffen samen komen ze explosief zijn, heeft ie het soms it elkaar gehaald en bij elkaar gegooid ofzo, hoe kan hij dat nou weten, snap er de ballen van.

Link to comment

Hmm, de stoffen in de reageerbuisjes zijn nog onbekend. Maar dat ze samen explosief zijn weten ze dan weer wel zeker. :P Weer dikke BS ja, beetje iets idioot opblazen. Het kan natuurlijk altijd om iets serieus gaan, maar dit lijkt weer een mooi stukje sensatiejournalisme?

Link to comment
  • Root Admin

@pepcore:
Je maakt vier keer het zelfde punt. Woordvoerder weten mijn inziens ook niet altijd veel, ze zeggen wat ze gezegd worden (van mensen die meestal WEL weten waar ze het over hebben).

Geenstijl quoten is uiteraard niet een erg betrouwbaar, dat weten we zo onderhand allemaal hier toch...?

Volgens mij hebben ze gewoon een doosje met chemicalien en wat lont etc. gevonden, niet bijzonders lijkt me. Ja ze zou er eventueel een explosief (ook wel een BOM) mee kunnen maken maar aangezien ze nog niemand ervoor opgepakt hebben stelt het volgens mij niets voor. En te zien aan het kop: "Bom gevonden bij GroenLinks jongeren" is het voor GeenStijl volgens mij alleen te doen om groenlinks in een slecht daglicht te stellen (niet dat ik groenlinks aanhanger ben...).

Link to comment

Hmm, maybe your right, maar ik had het geloof ik ook op sbs6 gezien(ik weet niet hoe geloofwaardig die zender is :P )

En ik geloof ook op een andere nieuws site.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...