Jump to content
PyroForum.nl

KMnO4 Flash


Guest meatyke

Recommended Posts

Guest meatyke

Hoi iedereen,

Hier een flashcompositie van mij:
KMnO4........4
Mg..............2
S................1
Ik heb zelfgeslepen Magnesium gebruikt en ik vind het toch redelijk snelle flash.
IMGP3015.AVI

Graag jullie reacties!!


Greeeetzz
Meatyke

Link to comment
Guest meatyke

Hoeveel mesh?
Geen idee, maar het bleef wel aan men vingers enz. hangen.
Dit hier zat niet opgesloten, maar ik heb vandaag eentje gemaakt dat opgesloten zat.
Spijtig genoeg geen filmpje!

Link to comment

Helaas heb ik geen Mg-poeder, maar ik ben van plan om het aan te schaffen of het gewoon zelf te slijpen en te millen etc.
Als ik het heb zal ik het ook daarmee proberen.. :)
Maar als iemand hier een mooie hoeveelheid Mg-poeder wilt verkopen.. ik koop het graag hoor.. !!

Ow en mr.stijntje moet ik nog bedanken.. die had mij namelijk ooit een keer op de naam van de flash gebracht.. ;)

Link to comment

Mooie filmpies mensen :) , Mg is echt de reductor om te hebben.
Heb helaas nooit ff een goed adresje voor een beetje Mg poeder kunnen vinden.

Dat schrapen is ook zo irritant.






Lttrrz

Link to comment

Een metalgrinding machine heb ik nog wel. Het is ene waar je een vloeistof in kunt gieten voor koeling. Normaal gebruik je voor zoiets water maar dat is neit zo handig bij Mg. Elke andere vloeistof die geen water is en neit corrosief zou je dan wel kunnne gebruiken denk ik zo. Is die schuursteen neit te grof? Zelf heb ik ook een schuursteen die misschien iets fijner is, maar liever zou ik een schuursteen hebben die ze gebruiken bij het slijpen van keukenmessen. Die zijn heel erg fijn. Het poeder wat daar af zou komen zou vreselijk fijn Mg poeder zijn wat vrijwel niet geoxideerd is vanwege de onmiddelijke opsluiting door de koelvloeistof. Duurt wel lang voor een paar gram, maar dan heb je wel iets :) .

Link to comment
Guest meatyke

Die machine zijn stenen zijn niet zo grof. Maar ik zou wel een beetje fijner Mg poeder willen.
Maar dat kan je oplossen door te millen!
Ik gebruik glazen knikkers in mijn mill, dus ik vrees dat ze niet zwaar genoeg zijn!

Link to comment

Maar dan moet je het wel eerst heel fijn krijgen. En dat zou ik dan met een grindingmachine doen met een fijne steen of fijn schuurpapier. Daarna in de mill zou er nog voor kunnne zorgen dat het flitters wordt. Dit hoeft trouwens niet altijd. Als je bijvoorbeeld Al folie erin doet dan vormen zich ook balletjes. Dit zou eventueel nog kunnen gebeuren met het Mg-poeder. Het fijn maken zou ik niet doen met de mill want dat duurt zo ontzettend lang. Je moet wachten tot metaalmoeheid optreedt. In poeder is dat vreselijk lang. Een wals zou beter werken. Dat komt omdat zolang er geen metaalmoeheid is alles toch zeker weten tot flake maakt. Bij een ballmill heb je daarmee minder zekerheid. Maar als je toch een grindingmachine hebt, dan kun je beter meteen wat meer energie steken in een goede steen die fijn schuurt.

Link to comment
Guest meatyke

Maar dan moet je eerst een metaal grinding machine hebben!
En dat heb ik niet! Maar als je die schuurstenen bedoeld, die slijpen toch ook heel fijn hoor!
En anders nog even pletten in een mortier en stamper! Of gaat dat niet?

Link to comment

Als ik jou was zoe ik he uitproberen. Een aantal gram in de mill en een aantal gram niet. Daarna kijken wat reactiever is. Zo'n grinding machine is neit zo moeilijk te bouwen, Je moet alleen een beetje impoviseren met hout. Dan maakt je met een schroefdraad een ass waarmee je de schuursteen rond laat gaan en aan het uiteinde een trolly om de motor ergens anders vast te kunnen zetten.

Link to comment
  • 1 month later...

Magnesium hoeft niet heel fijn te zijn om een goede flash te krijgen, hoewel het nog steeks better is als het echt fijn is. Ook heb je bij magnesium vaak geen S nodig omdat het al makkelijk aan te krijgen is.
Mocht je magnesium tegen de 300 mesh aanzitten en je mengt het met kmno4, verhouding 25/75 Mg/kmno4 dan krijg je echt een super snelle flash die echt een scherpe knal geeft onverpakt. :P

Link to comment
×
×
  • Create New...