Jump to content
PyroForum.nl

Snelste flash?


Warcore

Recommended Posts

Is wel lekker snel, kan je het is in het daglicht doen en wat dichterbij filmen zodat de kwantiteit zichtbaar is. ;)

Te dichtbij is niet goed, dan is mijn lens zo naar de klote :D

Ik zal kijken of het morgen kan, waarschijnlijk niet in daglicht.

Je had 'm op msn al gestuurd, maar ik blijf erbij dat hij mooi is. Even snel als mijn KMnO4/MgAl flash.
De naam German Dark slaat meer op het soort gebruikte Aluminium en de methode waarop het fijngemaakt wordt. De fijnheid varieert.

German Dark is 2 micron.
Link to comment

Dat is zéker wel german dark!
Ik weet niet hoe vaak ik het nog moet vertellen voor je luistert, maar lees dit is:

IIRC, German Dark is made by glueing thin sheets of paper to the foil and
after drying the foil is stamped repeatedly causing the foil to break up into
smaller pieces. These pieces are then charred in an inert atmosphere at
high temperature. What remains probably needs some ball milling. The
powder is very reactive due to the higher surface area of the flakes rather
than what would be provided by spherical powder. There has been
speculation that the presence of the carbon formed during the charring
process and maybe some aluminum carbide lower the ignition point of
the powder.
Van E&W form.

Het slaat dus gewoon op het proces hoe het gemaakt wordt. Wat ik dus al vaker gezegd heb.

Ik heb 1µ flake in handen gehad, wat dus nog VIER KEER ZO FIJN is als jou german dark. En het had gewoon de kleur van aluminium. Het ligt dus zéker niet alleen aan de fijnheid. Op het moment dat het gemaakt is op het bovenstaande proces, dan heet het German Dark aluminium. En dan komt er ook nog een fijnheid achter. Dat van mij en Duvel is dus 0-20µ, en dat van jou is 4µ. Maar het is allebij German Dark.

Laat ik hierbij dát misverstand uit de wereld geholpen hebben.
Link to comment
Dat is zéker wel german dark!
Ik weet niet hoe vaak ik het nog moet vertellen voor je luistert, maar lees dit is:

Van E&W form.

Het slaat dus gewoon op het proces hoe het gemaakt wordt. Wat ik dus al vaker gezegd heb.

Ik heb 1µ flake in handen gehad, wat dus nog TWEE KEER ZO FIJN is als jou german dark. En het had gewoon de kleur van aluminium. Het ligt dus zéker niet alleen aan de fijnheid. Op het moment dat het gemaakt is op het bovenstaande proces, dan heet het German Dark aluminium. En dan komt er ook nog een fijnheid achter. Dat van mij en Duvel is dus 0-20µ, en dat van jou is 4µ. Maar het is allebij German Dark.

Laat ik hierbij dát misverstand uit de wereld geholpen hebben.

Eerste keer dat je het mij verteld ;)

Maar goed, het is voor de duidelijkheid 2µ en geen 4µ dat ten eerste.
Ten tweede geef jij de 0-20µ Al een andere benaming.
Ik weet waar jij het vandaan haal, en het heeft zeker niet de naam German dark, dit weet je zelf ook!
De naam van deze 0-20µ Al zal ik maar niet geven, het is daarna vrij makkelijk op te zoeken, met alle gevolgen van dien.

Dit neemt niet weg dat die Alu ook super spul is.
Link to comment

Ok het heeft een andere naam met dark erin. :D Nou en? ;)
Ok nu moet ik inderdaad zeggen dat ik fout zat. er staat ook bij mijn verkoper dat het vergelijkbaar is met het legendarische German Dark 5413 H.

Maar goed. Genoeg over dit Aluminium lijkt me. Binnenkort krijgen jullie van mij een mooi filmpje vol flash. :)

Edit:
nee ik had nog niet alles gefilmd helaas. Mijn buren raakten geïrriteerd van de flitsen en rookwolken. :D

Link to comment
×
×
  • Create New...