Jump to content
PyroForum.nl

Welk vuurwerk kopen?


Sjaaktrekhaak

Recommended Posts

Vind je dat niet gevaarlijk, op 2.5 km afstand staan? Dan moet je er wel iemand op de uitkijk zetten lijkt me, je weet maar nooit welke zwerver ff langs komt.

Verder koop ik een heleboel kleine romijnse kaarsen voor de mooie lontjen. En een paar sloffen babypijltjes en rotjes

Link to comment

Als je een keer anfo in de zoekfunctie had ingevoerd zag je het meteen.
Er is een heel topic over en wiki of google wil ook nog wel eens werken. ;)

Ik zal je een beetje op weg helpen, het is geen vuurwerk, in het foto en video gedeelte staat er zelfs nu een filmpje van, alleen dat is prilled AN, maar zoekt en gij zult vinden :D .


Lttrz

Link to comment

....koop vuurwerk?,jawel voor de jongste(11jaar),hij heeft recht op zijn deel van de lol.

Voor hem is het de laatste jaren standaard recept aan het worden:slof astronauten,wat piraten,2xgrondbloem,2xblinq,1xbabyknal,1xbabyfluit,2xflower thunder,1xnaughtie screamers,wat van die mosquito dingen en veel romeinse kaarsen.
Meestal gaan we er overdag twee keer op uit,rondje door de wijk vast kijken bij de stapel op het strand,terwijl hij loopt te 'stoken' en dan 's avonds nog een keer en dan mag hij om 12 uur zelf alleen nog grondbloemen en rotjes gooien,ff kijken wat ik afsteek en dan gezamelijk naar het vuur op het strand.

Link to comment

Misschien dat ik een sierpakketje koop, die kleine dingetjes siervuurwerk vind ik altijd nog wel grappig.

Hebben jullie trouwens online al effecten bekeken? Diamond collection heeft wat filmpjes van een aantal van hun stukken vuurwerk. Bij een hoop vond ik de kwaliteit echt waardeloos :angry: . Betaal je 20 á 40 euro voor een fontein, staat dat ding 3 minuten lang een beetje zielig te spuiten. Geef me dan iets van 2 minuten ofzo die tenminste 4 meter hoog kom.
De potten vond ik nou ook niet zo spectaculair, de crackling effects deden het wel goed, maar voor de rest was het nou niet echt fantastisch. Nog steeds het eeuwige groen en rood. Blauw zie je zelden, maar wit en geel lijken ook wel uitzonderingen geworden, zo duur moeten die effecten nou ook weer niet zijn.

Voor de geïnteresseerden: http://www.diamond-collection.eu/index.php.

(Het adden van een link in een reply doet het niet correct met die 'Insert Link' optie. Misschien een foutje in de code ofzo? Ik weet er namelijk niet zoveel vanaf.)

Link to comment

De diamond collection is inderdaad flut.
Maar ik heb ook op 500gram.nl gekeken, en dáár heb ik wél mooie filmpjes gezien!
Bijvoorbeeld een cake die als eindspectakel 5 shells tegelijk in waaiervorm afschiet, welke uit elkaar spatten in totaal 100+ zeeblauwe stars met wat oranje ertussen, en dragon eggs achteraf.
Die vond ik écht wel spectaculair hoor! :) Alleen ff vergeten welke het was.

En kijk een beetje wat ze erbij zeggen, vaak staat het effect al min of meer erbij beschreven. Zoals 'Silver brocade to dragon eggs', wat dan een stevige break is met zilveren streamers en crackling achteraf. Ik zie het zo voor me. :angry:

Kijk eens bij de 'Full Loaded' filmpjes op 500g.nl, die gebruiken héél veel zeeblauw.

Je hebt wel gelijk dat er heel veel puur groen en rood blijft komen, da's érg jammer op zich.

Link to comment

Nummer Omschrijving Stuks Subtotaal
68 Venus - NIEUW ! (€ 12.00 p.s)
1 x
€ 12.00
21 Babypijlen (€ 1.50 p.s)
1 x
€ 1.50
20 Happiness (€ 1.25 p.s)
1 x
€ 1.25
15 Blinq (€ 1.50 p.s)
2 x
€ 3.00
13 Screaming king (€ 2.50 p.s)
1 x
€ 2.50
11 Thunder King (€ 2.75 p.s)
10 x
€ 27.50
2 Originele kanonslag (€ 1.75 p.s)
8 x
€ 14.00
Bedrag totaal: € 61.75

+
http://www.prolinevuurwerk.nl/winkel/view_...oduct=540B6A7Y2
+
2× pirat specail
+
1 pakje nitraten
+
1 pakje van die grote bijen ;D

Totaal 138 euro ;O

Link to comment

Eigenlijk best wel soft wat ik koop, gewoon legaal uit nederland... 3 pakken grondbloemen (50 stuks per pak) 2 pakken babypijltjes, 1 slof rotjes nog een vuurwerk pakket (zodat je nog wat moois krijgt) knock out's 2 pakken, 2 pakken romeinse kaarsen van 10 shots (12 in een pak dacht ik), nog een klein potje en zogenaamde "red balles" of "red bolls" in iedergeval iets met crackling... Naja we zien wel wat t is...
Ik weet zeker dat t wel leuk word dit oud en nieuw :angry:

Link to comment

Ik haal 10 sloffen rotjes 5 pakken fluitpijltjes, 6 van die giga romijnse kaarsen waar mortieren uitkomen, 16 shocks en dat was het dan wel.
Van die fluitpijltjes en rotjes kun je mooie knallers maken, daarom zoveel :angry:
En ik krijg er nog een pot bij ,die kreeg je als je zoveel euro aan vuurwerk bestelde.

Link to comment
Haha, wat wij vroeger deden met babypijltjes was uiteinde dubbelvouwen, knallen ze ook. Niet echt indrukwekkend, een pirat mini gaat 4x zo hard, en dat voor een knallertje van 0.52g.


Als paar astronauten even duur zijn vraag ik me af waarom je moeilijk doet? :angry:
en voor lonten kan je beter romeinse kaarsen gebruiken, gewoon uitrollen en klaar is kees
Link to comment

Ik ga voor een vuurwerkpakketje van Crown of Pro-line (in de buurt van 40-50 euro), wat astronauten, vuurpijltjes en een pak of 10 romeinse kaarsen (waarvan de helft voor het lont). 500 grams gedoe doe ik niet aan, veels te duur en voor mij te weinig variatie.

De Belgische feestartikelen zijn al binnen natuurlijk. :angry:

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...