Jump to content
PyroForum.nl

Welk vuurwerk kopen?


Sjaaktrekhaak

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik weet dat jullie veel van je vuurwerk voor oud en nieuw zelf maken, maar wat koop je voor oud en nieuw, als je iets koopt??? :D

Ik koop altijd de gewone dingen uit nederland, zoals grondbloemen enz.
Misschien dit jaar 2 pakjes black bermuda`s, maar dat moet ik nog ff regelen met me ouders ;)

Post hier dus je vermoedelijke inkopen voor oud en nieuw!

GreetZ Sjakie

Link to comment

Eigenlijk bijna niks... ;)

Mischien een paar nitraatjes, om al die losse flash knallertjes nou zelf te gaan maken. :D

Maar zeker geen siervuurwerk, mischien een lawine pijl maar meer ook niet.

Waarom al die dingen kopen, als ik al ontiegelijk veel geld aan chems heb uitgegeven... :)
En het is nog een paar weekies dus ik heb nog wel even de tijd.


Lttrz

Link to comment

Kopen? Vaste hap als paar sloffen rotjes, grondbloemen, fluitpijlen, romeinse kaarsen etc...
Dit is om de dag door te komen. ;) Heksenkringen blijven cool! (En imo niks k3wls aan :) ze zijn gewoon kanarievet)

Fonteinen en vuurpijlen maak ik gewoon zelf, misschien één fontein kopen om te kijken hoeveel beter de mijne is. :D

Link to comment
Kopen? Vaste hap als paar sloffen rotjes, grondbloemen, fluitpijlen, romeinse kaarsen etc...
Dit is om de dag door te komen. ;) Heksenkringen blijven cool! (En imo niks k3wls aan :) ze zijn gewoon kanarievet)

Fonteinen en vuurpijlen maak ik gewoon zelf, misschien één fontein kopen om te kijken hoeveel beter de mijne is. :D


Jah inderdaad, heksenkringen maken is de bomb. Blijft altijd gaaf :D, en met rotjes enz. kom ik de dag wel door.

Voor s`avonds heeft mijn pa gelukkig altijd nog een sierpakket gekocht, wat ik en mijn broertje mogen afsteken.


Sjakie
Link to comment

Ik koop altijd wel wat rotjes en ander legaal "plopvuurwerk". Als ik over voldoende middelen beschik maak ik ook nog wat andere leuke dingen. M'n ouders kopen ook altijd wel wat siervuurwerk, wat ik uitkies. Cake's en pijlen enzo. En ik dacht dit jaar ook nog aan wat KAS-suikers. Dat zijn mijn plannen tot nu toe.

Greetz
IM

Link to comment

Wat siervuurwerk voor het gezin en vrienden. Verder kilo's carbid en een paar slof gewone kanonslagen oid. Dit jaar ben ik zelf gewoon hard bezig met pyro en HE's.

En wij (in de zin van een stel maten) willen nog wel eens pyramides maken. Heksekringen, maar dan 10 lagen op elkaar in de vorm van een pyramide. Alleen ben ik dan meestal bezig om mijn eigen vuurwerk te prepareren.

Link to comment

Rotjes, superkanonslagen, babypijltjes , grondbloemen, nitraten ;) , je weet wel. Ik ga dit jaar naar Bofi, als jullie die kennen, en ik ga daar zo'n beetje al het grondvuurwerk uittesten dit jaar.
Heksenkringen blijven gewoon imo leuk.
Zie hier:

en deze:


Zoiets wil ook met een vriend maken, alleen dan iets kleiner.

Verder koop ik nog wat kleine potjes, maar geen vuurpijlen (als ik die wil zien kijk ik wel in de lucht..).
En ik ga 3x een KAS - Suiker Rookbom maken van 1kg per stuk.

Jurrrrr

Link to comment

Hmm ik koop denk ik 400 rotjes, 288 fluitpijltjes en 100 grondbloemen. That's it denk ik. Verder erg veel geld uitgeven aan allerlei chemicalien, en daarmee behoorlijk wat vuurwerk maken met oud en nieuw.

En nitraaten en vlinders enzo doe ik dit jaar niet meer aan. Vorig jaar had ik van allebei een doos, maar nu ik ze weer hoor dit jaar heb ik toch wel zoiets van mwah mijn flash knallers zijn harder ;) .

Link to comment

Jah idd!

Ik neem 3 sloffen (600) dat vind ik ruim genoeg, 1000 zou ik nooit opkrijgen :D
Voor overdag 3 sloffen rotjes, 3 dozen grondbloemen, 2 dozen babypijlen, flower thunders, romeinse kaarsen ;) S`avonds neemt mijn vader meestal nog een pakket met potten, en een pakket pijlen. Mag ik toch allemaal afsteken :)

Sjakie

Link to comment

Wij gooien altijd al ons vuurwerk in een groot vuur midden op het plein ook ziek.
Alleen sommige kneusjes gooien er nitraten en blinde siervuurpijlen in, sta je een beetje dichtbij te genieten, nou daarna ben je meteen aan het rennen. :D

Maar ik ga overigens niet veel kopen, idd paar sloffen kanonslagen en mss babyvuurpijltje, en een paar pakken nitraten, maar meer ook niet.
Moet echt om mijn chem budget denken ;) .


Lttrz

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...