Jump to content
PyroForum.nl

(Elektrische) ontsteking op AFSTAND


yellowcard

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik ben op het moment bezig te experimenteren met dingen waardoor je vuurwerk op afstand kan laten afgaan,
Dit hoeft niet per se met electriciteit te gebeuren, aangezien dit wat moeilijker is tenzij iemand er echt iets heel simpels weet.

Heeft er dus iemand een goede tip hoe je iets op afstand kan laten exploderen ?
( ik bedoel geen hele lange lonten ).

gr uit delft

Link to comment
  • Replies 504
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1.
Koop een 22ohms weerstand, doop de weerstand zelf (niet de pootjes) in een papje van buskruit en 25% cellulose.
Laten drogen en ontsteken met 2 ampere. (2 × 22 = 44 volt (dit is een bijna dodelijk voltage!!!))

2.
Koop NiChroom draad, knip een stukje af van 10 cm., vouw deze dubbel.
Doop het gevouwen gedeelte in het zelfde papje.
Laten drogen en ontsteken met 12 volt.

Link to comment

Of je pakt gewoon een electrische aansteker en sloopt deze uit elkaar,
verleng de draadjes, stop ze in je vuurwerk (of iets dergelijks :wink: )
en zorg ervoor dat ze ong. 0.5 cm. van elkaar af zitten, druk het knopje maar in en je krijgt ook een vonk.. :roll:

Link to comment
  • Root Admin

Een hoger voltage heeft een hogere stroom tot gevolg. Een hoog voltage (bijv. 230volt) is daarom wel gevaarlijk en een laag voltage (bijv. 12 volt) niet.

Wet van Ohm:
U = I x R

U = spanning in V (volt)
I = stroom in A (ampère)
R = weerstand in Ω (ohm)

Dt kan je ook anders schrijven als:
I = U/R

Als U (spanning) groter wordt, wordt I (stroom) ook hoger.

Link to comment

+het feit dat je 24 Volt nodig hebt om door de huid heen te dringen,

alle methodes die ik hier zie staan zijn nogal onbetrouwbaar(op de nichroomdraad na)

Je kan het beste zelf je weerstanden maken uit grafiet, ik heb nu geen zin om uit te leggen hoe je dit allemaal doet dus stel ik voor dat je eens naar brainfever zijn site surft, als ik tijd en zin heb zal ik wel eens wat filmpjes uploaden over een starmine die ontstoken is op dergelijke manier.

Link to comment

om het bij de topic te houden ( :) ):

Op lange afstand kan je een zender gebruiken van een of ander vliegtuigje of zo. die kan je zo installeren dat die op een bepaald ogenblik stroom doorlaat. daarop kan je een gewoon electrische detonator bouwen om zo je explosief te laten knallen

nadelen:
Duur--> zender, batterijen, ontvanger
(+die laatste twee ontploffen mee...)

Link to comment
Duur--> zender, batterijen, ontvanger  
(+die laatste twee ontploffen mee...)


Je hoeft die laatste 2 niet mee te laten ontploffen, je kan eventueel (als de ontvanger je lief is) tussen de ontvanger en de ontsteker nog een meter of wat snoer leggen
Link to comment

bijvoorbeeld, maar dat moet je niet doen als je in parijs woont, anders gaan ze zien dat het amateuristisch is, gaan ze vingerafdrukken zoeken etc... :) lol,

(ps: tis nu de moment om autos in de fik te steken eh! test nu je bommen uit, en geniet terwijl van de sfeer onder de eifeltoren of bezoek eens het louvre ofzo... leve frankrijk en haar banlieu-rijke hoofdstad!)

grtz

Link to comment

Als ik jou was, zou ik je maar een kleinbeetje inhouden met zulke terroristische uitspraken ( het is misschien wel een grapje, maar toch)
Het is al moeilijk genoeg voor ons pyrotechnischi om in deze tijd van terrorisme af en toe is wat te testen.
Verder stel ik het persoonlijk op prijs als je terrorisme en pyrotechniek niet met elkaar vergelijkt.

Link to comment

Zeg dat wel. Een soort gelijk probleem heb ik in mijn buurt. Ik bedoel van pyro en terreur door elkaar halen.

Ik heb ooit aan iemand uit mijn Dorp verteld dat ik rookbommen maakte. En dat is dus het hele dorp doorgegaan. Dus iedereen denkt dat ik bommen maak. Bij elke knal, rookwolk, lichtflits denken dat ik bezig ben. Dat is zo irritant.

Link to comment

Mensen die komen met dingen: "Hoe maak je nu een vette bom?! ik wil verkeersborden opblazen!". Deze debielen verpesten het voor mensen die van pyrotechniek houden.
Als ik zeg dat ik zelf kruid o.i.d maak denken mensen meteen dat ik dingen wil opblazen :?

Link to comment

Bij mij ligt het iets anders.

Ten eerst: Ze denken dat ik de lokale terrorist ben. Dit komt mede doordat ik anarchitisch ben.

Ten tweede: Ze vragen mij juist hoe je de bommen kan maken. Vooral nu vragen ze weer.

Ten derde: Ook in de dorpen im mijn omgeving kennen ze mij ook op die manier.

Ten vierde: Ze zeiden het niet tegen mij, maar tegen mijn ouders.

Link to comment
Guest Richard
van mij blijken ineens ook veel meer mensen geruchten gehoord te hebbend an ik dacht(en hoopte...) en tja dan hoor je ineens van goh...ik hoorde dat jij bommen maakte...hmm niet de bedoeling...


Bij mij ligt het iets anders.

Ten eerst: Ze denken dat ik de lokale terrorist ben. Dit komt mede doordat ik anarchitisch ben.

Ten tweede: Ze vragen mij juist hoe je de bommen kan maken. Vooral nu vragen ze weer.

Ten derde: Ook in de dorpen im mijn omgeving kennen ze mij ook op die manier.

Ten vierde: Ze zeiden het niet tegen mij, maar tegen mijn ouders.


Dit hebben jullie beiden aan jullie zelf te wijten. Het mag dan wel zo zijn dat mensen je bestempelen als terrorist of bommenmaker wat een onjuiste beschrijving is, maar vraag jezelf maar eens af hoe ze het te weten zijn gekomen....

Het probleem ligt bij jullie zelf. Het is een prachtige hobby en zeer speciaal, daarom is het ook zo mooi om er over te vertellen en samen met je vrienden er lol mee hebben. Echter kunnen ook deze mensen hun mond weer niet houden en scheppen er graag over op.

En ten slotte als je het dan ook nog open en bloot in de bebouwde kom en dergelijke uitvoerd (denk aan de rookbom op het kruispunt) dan heb je jezelf helemaal bij de poot.

Mijn tip is:

Houdt de hobby voor jezelf! Je bespaart je zelf een slechte naam en een hoop narigheid.
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...