Jump to content
PyroForum.nl

Oud hollandsche spelen


Tyneman

Recommended Posts

Yep, de diameter van het buisje is echt DE factor. Verschillende soorten whistle gaven een iets ander geluid. Maar een te groot buisje maakt geen geluid. Of een soort stoom/blokfluit. Een te klein buisje kan uit elkaar klappen.

Mijn keuze voor aluminium kwam vooral omdat ik het nog had staan, en omdat ik het buisje kan hergebruiken. Heb afgelopen dagen namelijk meerdere testjes gedaan, en om daar 20 buizen voor te rollen. ;)

Verder doe ik alle testen in een bijna gesloten zuurkast met een vrije 'blastrange'. Dwz dat er niemand voor de ruit staat binnen minimaal 5 meter. Door de vorm van de zuurkast kan het debris nooit op ooghoogte wegvliegen.

Nu een paar buisjes van papier rollen op deze maat en er wat chasers van maken. :D

Gr33tZ

Link to comment
  • 2 weeks later...

Zo ik zie dit filmpje nu pas, best gevaarlijk ziet het eruit, lijken net blinde vuurpijlen.
En dan ook nog een eindknal enzo, zal me niks verbazen als iemand daar een oog heeft verloren ;) .


Lttrz

Link to comment
  • 5 months later...

Lijkt wel op Nieuwveen op oud en nieuw, maar dan zijn er in Nieuwveen geen pijlen.
Wel veel (illegaal) vuurwerk, de politie doet niets tegen het gebruik van illegaal vuurwerk.

PS: netjes Tyneman ;)

Klopt het dat die Gillende keukenmeid aan het eid alleen gilde?

Groeten Tom.

Link to comment
×
×
  • Create New...