Jump to content
PyroForum.nl

Eindstoppen


Heinrich

Recommended Posts

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

He admin mag ik asjeblieft vragen hoe 2tall aan zoveel lont komt?


Waarom vraag je dit aan de admin , en niet aan mij ?? :?

he hoelang is dat ding eigenlijk? En hoe dik (diameter)


lijkt me niet zo moeilijk te schatten, gezien dat hij iets kleiner is dan de helft van een A4 (zie 1e foto)
:idea:
Link to comment

Kost veel meer geld dan eindstoppen van cement of hotglue ofzo,

Verder worden geen bronnen vrijgegeven, dus ook geen lont,
Neem toch zelf eens wat initiatief, bel eens rond mail naar een paar bedrijven,
Je zal zoveel tevredener zijn als je veel zelf gedaan hebt dan dat het allemaal in je schoot wordt geworpen.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Kan je trouwens voor de eindstop ook Epoxy lijm gebruiken net als bij de Knaltol ?



green-en meal powder zijn niet hetzelfde...
green powder is het een voudig mengen van de componenten en
mealpowder is het via een kogemolen ( hele proveduren) mengen en vermalen tot je zeer fijn poeder hebt: bp of mealpowder maar comerciele troep val niet egt na te maken.
Link to comment

Ben ik ondertussen ook al achtergekomen pyrojunk :P Maar ik denk dat je met eigengemaakt kruit (met kogelmolen) toch al wel ver komt , net zo ver als kruit uit simpele rotjes denk ik wel... Maar dit topic gaat over eindstoppen, kruit bespreken we wel ergens ander ;)

Link to comment

Heeft iemand ervaring met houten eindstoppen? Ik heb van mijn buurman een enorme huls gekregen, en werkelijk Onverwoestbaar (wel karton) en we wilden daar een hele grote fontein van maken, ook met sterren er in enzo. De huls is echt ziekelijk sterk, en de eindstoppen zijn dikke houten ronde dingen die je er met een hamer in kunt rammen. Is dit te gebruiken voor fonteinen(gespiked), of brand dat gat heel erg snel groter(ik denk zelf van niet, maar ik check even jullie mening als dat kan)

Link to comment

De eindstoppen van knallertjes (kanonslagen) zijn toch meestal van klei gemaakt (oranje)?

En.. jullie hebben het allemaal over kattenbakkorrels en bentoniet, maar moet je dit eerst nog nat maken, of in een bepaalde lijm mengen?
Of kan je dit gewoon (droog poeder) meteen erin rammen? :P

Link to comment
Bentoniet(snelcement) moet je mengen met water. Ik heb er nog geen ervaring mee maar cement moet je eigenlijk altijd mengen met water en het staat ook al eerder beschreven, kleine hoeveelheid is genoeg. :P


Ik weet niet hoe goed dit zal werken, de nozzle krimpt namelijk wanneer het water verdampt.
Gewoon droog rammen geeft naar mijn mening prima nozzles.
Link to comment

Als ik er hard op druk wil het ook weleens losschieten , maar je moet er ook niet op gaan drukken natuurlijk . Helemaal niet na 30 minuten , want
dan is het wel hard maar is nog niet alle vocht eruit getrokken , dit is pas na minimaal een dag redelijk eruit getrokken . En dan zit het over het algemeen ook goed vast .

Ik maak het altijd zo dik dat het net klei is , het korrelt nog net niet maar het moet echt goed dik zijn . Als je de kartonnen stop goed hebt vast gelijmt , dan doe je je duim aan de andere kant door de huls tegen de kartonnen stop , en vul je het op met de cement en druk je het aan , en met je duim geef je tegendruk tegen de kartonnen stop . Als het dan een dag gedroogt heeft , zit het supergoed vast .

Maar dan nog moet je er niet op gaan drukken want ook als je het met beton of epoxylijm of maakt niet uit opvult , kun je het alsnog eruit drukken .

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...