Jump to content
PyroForum.nl

Knaller


ZeRo_C

Recommended Posts

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

yo, ik gebruik altijd snelcement. Het is totnu het beste wat ik al gebruikt heb. Het belangrijkste is dat het niet krimpt en heel hard wordt. Het enige nadeel is dat het redelijk zwaar is ( als je het in vuurpijl wil steken). Klei vind ik een afknapper want het kromp ineens veel en ik kon de eindstop er gewoon uitduwen.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik ben nu weer een knaller aan het maken. Ik vroeg me af, kun je gewoon de 1e eindstop rammen met kattenkorrels, dan lonte van de zijkant er in, dan je explosieve lading er in, en dan weer kattenkorrels, en dan weer rammen ? Zo heb je dus in ieder geval 2 stevige eindstoppen, alleen, kan het kwaad om je lading van je knaller te rammen ? Is dit erg ?

En kwa eindstoppen van wc papier en houtlijm. Hoe maken jullie die ? En hoe lang laten jullie ze drogen ? b.v.d. 8)


Groetjes, yellow :lol:

Link to comment

Hier een knaller. Het is een korte huls, die nog zacht was ( je kon hem indrukken ) , ik had deze keer geen lijm gebruikt omdat ik hem toch gelijk zou gaan gebruiken en het dus geen zin gehad zou hebben om lijm te gebruiken want dan was 't toch niet droog geweest.
De eerste eindstop in geramt van kattenkorrels, gatje van 2 mm er in, lonte er in, beetje stopkruit in de huls doen, dan de lading er in, dan piepkleind stukje WC papier, dan weer kattenkorrels en dan kei hard rammen.
De film:
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...le=MOV02262.MPG

Ik heb na de knal even naar de restanten gekeken, en ik had de huls teruggevonden en allenbei de eindstoppen waren er uit, alletwee. Toch gaf het wel een knalletje, terwijl de huls niet eens knalde :shock:

Ik heb nog 2 knallers naast me liggen, die ook worden afgestoken als de lijm droog is.
Bij de knaller op het filmpje had ik de lonte door de kattenkorrels gedaan. Door het boren word de eindstop natuurlijk wel zwakker...... dus bij de volgende knaller ga ik weer kattenkorrels gebruiken, maar de lonte in de zijkant.

Groetjes, yellow :wink:

Link to comment
Ik heb na de knal even naar de restanten gekeken, en ik had de huls teruggevonden en allenbei de eindstoppen waren er uit, alletwee. Toch gaf het wel een knalletje, terwijl de huls niet eens knalde  :shock:  


Was het dan niet eerder een hard plop geluidje? Kort en hard kan het op een knal geleken hebben.
Link to comment

Nee het was wel een knal. Nier hard, omdat het de eindstoppen waren die er uit knalden. Binnenkort maar weer even verder experimenteren, want het is natuurlijk de bedoeling dat de hulzen knallen. Misschien zijn kattenkorrels gewoon niet geschikt als eindstoppen voor knallers, kan ook, maar het zou moeten kunnen.

Link to comment

Ik vind het niet gek dat je knaller niet hard knalde :roll: . Het is juist de bedoeling dat het kruit losjes in huls ligt, ipv keihard aangestampt, het is geen vuurpijl :roll: .



De eerste eindstop in geramt van kattenkorrels, gatje van 2 mm er in, lonte er in, beetje stopkruit in de huls doen, dan de lading er in, dan piepkleind stukje WC papier, dan weer kattenkorrels en dan kei hard rammen.


Denk voortaan eff na, voordat je iets doet. Btw, doe dit rammen vooral NIET met kruit uit babypijltjes, want ben je je klauwen kwijt..
Link to comment
Nee het was wel een knal. Nier hard, omdat het de eindstoppen waren die er uit knalden. Binnenkort maar weer even verder experimenteren, want het is natuurlijk de bedoeling dat de hulzen knallen. Misschien zijn kattenkorrels gewoon niet geschikt als eindstoppen voor knallers, kan ook, maar het zou moeten kunnen.

Al mijn knallers hebben eindstoppen van kattenkorrels en allemaal overtreffen ze nitraten, supervlinders ect.

Dus het is zeker wel bruikbaar!
Link to comment
Oke, dan hebben we daar zekerheid over.
@ warcore, kun je een kort tutorial schrijven over hoe je ze maakt ? ook al is het maar zonder foto's ? Dat zou ik ( en denk ik een hoop andere mesen hier op de forums ) heel erg fijn vinden  :lol:   !


Groetjes, yellow  :wink:

Ik heb vanavond (vanacht eigenlijk :lol: ) even een tutorial gemaakt.

Ik hoop dat jullie hem goed vinden? enig commentaar erover of verbeteringen gelieve te PM'en

Tutorial Knaller

Veel plezier!
Link to comment

Ik heb juist even is heel het topic nog is doorgelezen en nu zie ik dat bermudas flash zijn :shock:
Want ik heb zelf ook wat knallers met zelfgemaakte flash gemaakt en die heb ik dit weekend getest.
Ze waren ongeveer 7 cm lang met een Id van 1 cm en de eindstoppen waren van gips en de lont zat door 1 van de eindstoppen heen.
Ik had eerst een paar bermudas afgestoken en dan een knaller van mezelf en de knal was ongeveer 4-5 keer zo luid als die van de bermudas :twisted:
Ik was samen met een vriend naast de schelde aan het testen en de bermudas knalden gewoon maar de zelfgemaakte hoorde we echo'en over het water :lol:

Pirate

Link to comment

Oke, natuurlijk kunnen de knallers hard zijn, een cato is soms immers ook erg luid. Maar, jullie snappen mijn punt toch wel? :wink: Als kruit losjes in een huls zit, ontbrandt het gewoon sneller en zal de knal toch harder zijn. Mrja, ieder zn eigen manier.

Link to comment

Het is tekst met plaatjes, en voor verspreiding op internet is .pdf wel de standaard tegenwoordig.
Bij mij opend ie hem in twee seconden, dus ben echt bang dat het aan je acrobat reader ligt :lol:

Nette Tutorial hoor Warcore, simpel en duidelijk, goed werk.

Gr33tZ

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...