Jump to content
PyroForum.nl

wetenschap voor dummies


wat vind jij het leukste wetenschaps TV-programma?  

51 members have voted

  1. 1.

    • Brainiac
      13
    • Test Case
      4
    • Mythbusters
      34


Recommended Posts

Jah, ik had dr. bunhead ook al een aantal dingen gemeld waar echt helemaal niks van klopte. Ik sluit me aan bij NG, keihard afgemaakt, zowel in de chem-sectie als met de regels.

Dr. bunhead, je probeert heel erg wijs over te komen, maar let's face it, je hebt gewoon echt nog niet de kennis. Je kan best een paar scheikunde boeken uit de 1e of 2e klas nemen en gaan leren, maar dan leer je het lang niet zo goed als in de klas. Wacht gewoon een paar jaar, dan kan je je reacties/hypotheses veel beter onderbouwen...

Link to comment
  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

1. woordcensuur heb ik nu veranderd.
2. weet iemand nog een goede site met basiskennis van scheikunde?
3. op wikipedia stond echt dat 't absobeerde :? . wat moet het dan wel zijn?
4. chemsectie klopt nix meer van. de verbeterde chemlijst stond op de site, maar omdat de plaatjes niet meer klopte, had ik hem even off-air gezet.
PS: het moet natuurlijk geen kathalysator, maar oxidator zijn. :wink:

dr B

Link to comment
1. woordcensuur heb ik nu veranderd.
2. weet iemand nog een goede site met basiskennis van scheikunde?
3. op wikipedia stond echt dat 't absobeerde :? . wat moet het dan wel zijn?
4. chemsectie klopt nix meer van. de verbeterde chemlijst stond op de site, maar omdat de plaatjes niet meer klopte, had ik hem even off-air gezet.
PS: het moet natuurlijk geen kathalysator, maar oxidator zijn. :wink:

dr B


Absorberen is geen reactie.

Als er niets meer van klopt, haal je ook het niet kloppende weg. Als je dat niet doet kunnen er wel eens gewonden gaan vallen...

en als je bedoelt dat het een oxidator is, ZET DAT DAN NEER!
Link to comment

Van heel je site klopt geen drol.
Maar dat is jouw probleem.

Absorberen is het opnemen van iets (in dit geval water)
Een spons absorbeert ook een heleboel water, maar is dat een chemische reactie? ik dacht het niet.
DIT word nu bedoeld met basiskennis chemie Bunnhead. Dit had je trouwens zelfs in de dikke van Dale kunnen vinden.

Probeer de basiscursus chemie op deze site eens!

Gr33tZ (Een eindgroet waarvan ik NIET kan waarderen dat je hem pikt!)

Link to comment
Probeer de basiscursus chemie op deze site eens!


Zou ik ook eens doen, zit genoeg informatie in waarvan je kan leren.
Ik zelf heb em ook al een paar keer doorgelezen.



Ps, je forum vind ik flink onder de maten doen.
Crofty bommen?
Zelfs Gamekeepers site kan je niet volluit op je site typen!

dan krijg je dit '(.....)' WTF?
En dan bewerk je me post toen ik een topic over Kas Suiker rookbommen ging maken, door neer te zetten TOPGEHEIM!
Of heb je daar nog een speciaale reden voor?
Dat je doet alsof alle informatie van jouw is, en niemand het mag weten hoe je dingen maakt?
Link to comment

Hmm..iets zegt me dat dit topic ging over de al dan niet wetenschappelijke programma's op discovery, en niet over het afzeiken van dr. bunhead (want dit is niet meer, hem alleen op zn fouten wijzen...). Ik heb mythbusters gestemd, want testcase is natuurlijk helemaal een onzin programma, en bij brainiac wordt o.a. totale onzin gepraat, het intreseert me niet of ik na een gezellige middag met mn vriendin beter voetbal of niet, of hoe dronken je wordt van drankbonbons, of welk fruit drijft! Wat een onzin! Echt, een vaag programma, beter mythbusters met onderbouwde kennis. Helaas gaat het daar vaak over natuurkundige dingen (kan je er in zoeken), en bijna niet over chemie. Ik geef toe, schreewen naar plantjes is nou niet echt een weteschaplijk onderbouwd onderzoek, maar hey, het is grappig om te zien, en de rest is erg boeiend.

Link to comment

ik ben het nu aan het kijken.

Goed dat je het zegt!
*Zet de TV aan*
EDIT:
*Ziet geit uit elkaar vliegen*
EDIT2:
Schaap-> Geit
EDIT3:
Ben het nu al eens met het kritiek over het programma
EDIT4:
Eigenlijk is het best wel melig maar het slaat werkelijk nergens op :D
Link to comment
Guest ali chemicalie

als ik aan dummies denk denk ik aan Test Case.
heeft iemand de aflevering gezien met die baby pop en haar teddy beer:P

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...