Jump to content
PyroForum.nl

Scratch Ignitor, Strijkers lucifers ect


Recommended Posts

Hallo,

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?

http://www.pyrodb.org/composition.php5/111

http://www.pyrodb.org/composition.php5/110

Eerlijk gezegd lijkt me het idee toch een beetje eng. Als er ergens een luchtbel oid in zit gaat hij eerder af dan gepland. Om die reden ben ik niet van plan om er iets serieus mee te maken. Maar het lijk me wel leuk om het eens uit te testen.

Misschien proberen met een spolette?

Link to comment

Leuk om een keer te testen hoe het werkt. Echter kan ik je aanbevelen er geen devices mee te maken. Ik zou er zeker geen flash of ander knalgoedje achter te monteren.

Het blijft rete onvoorspelbaar spul. Je moet het altijd in je handen houden om aan te steken. Mmmmmm grammetje flash en je vingertjes doen heel raar. Productie foutje is zo gemaakt.

Nee ik vind het zelf niet aan te raden. Lekker stukje visco gebruiken. Op de grond leggen aansteken en afstand bewaren. Hmmm waar heb ik dat meer gelezen.

Link to comment

@Tyneman Ja dat had ik inderdaad even moeten doen, mijn fout. Hier verder of daar?

Helaas zijn de filmpjes niet beschikbaar.

@Rocketier Helemaal gelijk. Zoals ik in mijn opening post had gezet ben ik niet van plan hier iets serieus van te maken.

@de.leeuw62 Ook in het vertraging kruit mag geen productie fout zitten.

Helaas kan ik geen duits, en kom je met de term glühsatz niet veel verder.

Hoe dan ook, het lijkt me nog steeds leuk om het te proberen.

 

Link to comment

 

On 4/3/2017 at 10:33 PM, Rocketier said:

Op de grond leggen aansteken en afstand bewaren. Hmmm waar heb ik dat meer gelezen.

Hier?

 


#spuit-elf-geeft-ook- modder -water   #Schuurmans-hard-en-met-superieure-lontjes   #nostalgie

/off-toppic

Link to comment

Met dank aan Tyneman de compositie voor glusatz:

Ingredienten:
Ba(NO3)2     (Fine powder)      75.5%
Charcoal      (Airfloat)               10%
Sulfur                                       10%
Meal powder                            3%
Aero-Sil of Cab-O-Sil               1%
Methyl cellulose                        0.5%

Recept:
1. Los de Methyl cellulose op in 6% extra water.
2. Voeg de barium nitraat toe, en roer het mengsel.
3. Voeg de charcoal toe, en roer het mengsel.
4. Voeg het zwavel toe, en roer het mengsel.
5. Laat het mengsel een uur staan, zonder deksel.
6. Voeg nu de meal toe, en roer het mengsel.
7. Nu 2 keer screenen door een 20 mesh zeef, en gedeeltelijk laten drogen totdat het droog aanvoelt.
8. Nu kun je het mengel in een buisje rammen.

Link to comment

Waarom zou je het oplossen en vervolgens laten drogen? Homogeen verdelen van de CMC?

Is het niet makkelijk dit droog te mengen en pas licht te bevochtigen zodra het in het buisje gaat? Dan heeft de binder ook nog daadwerkelijk nut, anders kun je hem er net zo goed uit laten. Droog rammen van de binder heeft namelijk geen toegevoegde waarde.

Link to comment

Dit goedje met cmc (behangplaksel werkt ook) houdt de boel als een slurry ook als je het langer en afgesloten bewaard. Dit is eenvoudig met een sausflesje te doseren om bijvoorbeeld fuse te fixeren in een fusehole. Of je kan het onderaan je bombette op je lont als een dikke druppel opleggen en dan dopen in grove pulverone. Resulteert in een keiharde verlijming en gaat gegarandeerd aan. CMC zorgt ook voor een keiharde gloeicompo die als het nog vochtig in je hulzen wordt gebracht zeer goed afsluit en ook echt vast zit. Bij rammen van droge compo heeft de cmc zoals EC zegt geen toegevoegde waarde.

Link to comment

ik heb timefuse gebruikt met daar een kopje op van strike anywhere match slurry, werkt prima !

Dat was mijn eigen variatie op die thunderflash dingen van defensie.

Niet voor opslag btw , stoten is ook ontsteken. ( als ik het maak)

Ik maakte voor de kids nitraten met een gegoten kopje van bv een flare mix   ( rood / groen /amber/blauw ) dat kun je ook gebruiken ipv een gloei sas. o btw blauwe mix ramde ik in een dun  kokertje. Maar waar het om gaat is dat dit super betrouwbaar werkte iig.

tevens zijn veel cut star mixen ook geschikt natuurlijk. het enige waar je rekening mee moet houden is de combinatie van chems van je igniter deel en de lading. hier werkte een vloeitje als scheiding ook al prima.  Bovendien was een vloeitje sowieso handig met gieten.

have fun

Link to comment
×
×
  • Create New...