Jump to content
PyroForum.nl

reputation


Recommended Posts

Beste leden

Vanmorgen ontdekte ik dat ik er een like bij gekregen had, net als een paar andere leden. Terwijl ik in het betreffende topic niets bijzonders heb bijgedragen in mijn optiek.

Lontje moest er zelfs met een minder doen.

Ik vraag mij dus af of positieve dan wel negatieve comm. reputations. Niet anders en alleen verkregen mogen worden aan pyro gerelateerde posts.

En niet aan off topic gekissebis.

Anders krijgt het zo'n Facebook karakter.

Wat vinden jullie hiervan?

gr de.leeuw

Link to comment

Iedereen die ook maar een mening heeft kan op die knop douwen zonder dat daar ook maar enige onderbouwing voor nodig is. En andere mensen zien vervolgens een reputatie en denken meteen "Die zal wel heel slim zijn" terwijl de achtergrond van die reputatie onbekend is. Echte kennis en ervaring komt met de jaren. Dat is iets wat je herkent aan de manier waarop iemand reageert en post. Een getalletje onder je naam geeft vaak niet altijd een goeie indruk over de kennis van die persoon.

Stel Harry is van plan om 10 kilo zwavel met KClO3 te mengen. De meeste mensen hier zouden dan meteen zeggen dat dit een onverstandig idee is. Nu kan Harry zich aangevallen voelen en mensen hierdoor negatief beoordelen terwijl die andere mensen juist positieve reputatie zouden moeten krijgen.

Wat ik zelf altijd doe is de achtergrond van een persoon op het desbetreffende forum opzoeken. Aan de andere posts die iemand maakt is al vrij snel op te maken of die persoon weet waar die het over heeft. Zeker in dit vakgebied is het zeer verstandig om de antwoorden van je mede forum genoten altijd te dubbel checken op het internet. Ga nooit van een bron uit.

  • Downvote 1
Link to comment

Ik ben het eens met Hardbassbv. 
Reputatie geeft misschien een snelle indruk, maar een zeer onvolledig beeld.
Gelukkig wijzen andere posts van dezelfde persoon zeer snel uit of de reputatie al dan niet terecht is.
Ook worden zeer actieve leden hierdoor bevoordeeld, waar deze niet noodzakelijk de meest ervaren of slimme zijn.

Omdat ik het toch niet kan laten, ik ben het ook eens met Rocketier.
Boeie, iedereen die een beetje thuis is op dit forum kijkt verder dan reputatie.
De mensen die het reputatie systeem gebruiken op die Facebook manier verdwijnen meestal ook vrij snel, heeft het verleden al uitgewezen.

Om dit toch zo constructief mogelijk verder te zetten, misschien is het een idee om leden niet vanaf dag 1 reputatie te laten kunnen uitdelen ? 
Op deze manier worden reputatiepunten een stuk meer waard.

Link to comment

Welke reactie bedoel je hardbassbv:rolleyes:

Het schijnt nogal boeiend te zijn dus waarom zou ik er nog woorden aan willen vuil maken.

Maar als je perse een reactie wilt?
Je eerste post... dat ken ik allemaal wel, er is ook niks mis met mijn beoordelingsvermogen.
Maar daar gaat het helemaal niet om. Ik heb mijn gedachte kenbaar gemaakt.
Lees het anders nog maar es!
Of moet ik het nog een keer herhalen?

De getallen achter een naam, ben er inmiddels bekend mee.

Overigens als het allemaal zo boeiend is, waarom is het dan ooit ingevoerd.
Misschien is dat iets dat bij forum cultuur hoort. Kan!!! Maar dat weet ik niet.
Ik ben maar lid van 1.
Jammer van je laatste post bv, dat kost je je reputatie.LOL

Andres durft te kennen te geven te begrijpen wat ik bedoel.
Hoewel zijn voorstel wat ver gaat i.m.o.

Ik heb desondanks geen dringende behoefte om iets te veranderen Tyneman

Doe ermee wat je wil

  • Upvote 1
Link to comment
  • Root Admin

Het reputatie systeem was beschikbaar na een forumupdate. Niet zozeer een bewuste keuze eigenlijk. Volgens mij kan ik het reputatie systeem niet per sectie aan of uit zetten.

Ik kan het weergeven van het cumulatieve aantal reputatie punten wel uitzetten. Het reputatie systeem is imo ook niet erg een gewichtig iets. Per content item thumbs up of thumbs down kunnen geven is tegenwoordig wel iets wat elke internetter verwacht te kunnen doen online. 

Reputation.png

Reputation2.png

EDIT: zo dan? Haha

Link to comment

Per content vind ik dan weer wel een goed idee, nu kunnen mensen laten blijken dat ze het eens zijn met een bepaalde opmerking zonder daar een post voor te maken als "Ik ben het eens met ...". De context is dan ook meteen duidelijk.

(Ik bedoelde trouwens de post van Rocketier onder dat verhaal van mij.)

Quote

boeie

 

Edited by hardbassbv
Link to comment

Dat Boeie sloeg ook zeker niet op jouw post hoor maar meer op het reputatiepunten systeem in het algemeen.

Ik deel jouw hieronder ge-quote mening dan ook volkomen. Het punten systeem heeft mij niet echt geboeid iig. ................................... wel jammer dat ik nu alle punten kwijt ben. :(  :P

 

Quote

 

Wat ik zelf altijd doe is de achtergrond van een persoon op het desbetreffende forum opzoeken. Aan de andere posts die iemand maakt is al vrij snel op te maken of die persoon weet waar die het over heeft. Zeker in dit vakgebied is het zeer verstandig om de antwoorden van je mede forum genoten altijd te dubbel checken op het internet. Ga nooit van een bron uit.

 

 

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...