Jump to content
PyroForum.nl

In welke hoedanigheid sluit men slow flash op?


de.leeuw62

Recommended Posts

Grains of gecoat op rice hulls lijkt me overbodig, een poeder moet volstaan.

Wel moet je voorkomen dat je flash samengedrukt wordt, dit beïnvloedt de brandsnelheid negatief.
Dit wordt gedaan door er wat pulverone tussen te gooien, (of houtschilfers).
(Maar daar slaat je "ik heb het niet over het strak opsluiten" waarschijnlijk op).

Een vriend van mij heeft ooit eens experimenten gedaan met niet volledig gevulde salutes, deze bleken luider te zijn.
Hij verklaarde dit als volgt: door de salutes maar half te vullen kon de druk hoger oplopen binnen de casing voor deze ontplofte, wat resulteert in een luidere knal.
Een belangrijke variabele is hier natuurlijk de sterkte van de casing.

Ik zelf heb dit nooit geprobeerd, dus ik kan niks bevestigen.
Hij weet wel waar hij bezig mee is.

Link to comment
7 hours ago, Andres said:

Wel moet je voorkomen dat je flash samengedrukt wordt, dit beïnvloedt de brandsnelheid negatief.

Dat zou eventueel een volgende vraag kunnen zijn. Moet de casing tot de nok toe gevuld zijn.

(VB: een strijker is ook niet helemaal gevuld. Als ik een BP pulverone knaller maak krijg ik het beste resultaat door de casing maar voor 2/3 te vullen. Dat is altijd een idee van mij geweest.

Toch is hier niet alles mee gezegd. Kijk naar mijn compilatie filmpje. De BP motor van de cato was wel geperst..... en incl. de header knalde in een fractie van een seconde.

Maar ook de core speelde hierin vast een rol)

Dat slow flash goed opgesloten moet zijn...begrijp ik wel, vandaar dat ik dat tussen haakjes zet, anders stel ik 2 vragen.

Dat ook om te voorkomen dat ik die uitleg zou krijgen.

Oke! poeder dus! Alvast dank heren!

 

Link to comment
×
×
  • Create New...