-
Similar Content
-
By McM
Beste lezer,
Mijn naam is Max, echter zullen jullie mij vinden onder de naam McM. Op dit moment ben ik nog 21, maar dat zal snel gaan veranderen..
Al sinds ik mij kan herinneren ben ik actief in de wereld van het vuurwerk. Het begon met het afsteken met mijn vader en het meenemen van vuurwerk naar de basisschool tot het uitgeven van een maandsalaris in de laatste maand van het jaar.
Echter heeft het zelf samenstellen van vuurwerk en het mengen van chemicaliën mij altijd geprikkeld! De vader van mijn opa heeft altijd zelf vuurwerk gemaakt. Helaas heb ik deze hobby nooit van hem kunnen leren.
Ja, ik ben hier zeker om te leren van jullie, ik ben op de hoogte van de gevaren die de pyrotechniek met zich meebrengt en nee, meneer agent, ik zal het niet zelf namaken.
Tot op het forum!
Groet, McM
-
By lift 2
Beste allemaal,
Ik ben Mark 36 jaar en ben al wat jaartjes bekent met de pyrotechniek.
Als kleine jongen al verknocht geweest aan het vuurwerk en dat is nooit meer weg gegaan, al heeft het in de loop der jaren wel andere een andere invulling gekregen.
Ik vind de techniek en de chemische samenstellingen een geweldige combinatie en ben het naar mate ik ouder ben geworden steeds meer als een kunst gaan zien.
Ik volg het forum al een tijdje maar had me nog nooit voorgesteld dus bij deze.
Mvg Mark
-
By kunststudent
Dag allemaal,
Ik ben een kunststudent, richting design, die voor een groot project gaat werken met thermiet. Gerelateerd aan pyrotechniek, maar voor een totaal ander doeleinde.
Op dit moment kijk ik naar de mogelijkheid om ijzer te laten corroderen doormiddel van electrolyse en daar ijzeroxide uit winnen. Dit mix ik dan met gerecycled aluminum poeder om zo thermiet te maken. Dit laat ik ontbranden en hier wil ik staal me gaan gieten, op zo'n manier kan ik staal op een schonere manier recyclen.
Maar hiervoor heb ik wat vragen aan jullie. Ik weet niet of ik op het juiste adres ben, maar daar kom ik snel genoeg achter
Mijn eerste vraag is sowieso al waar ik fijne zeefschermen kan krijgen? met ongeveer 50 micron?
-
By Perre52
Hallo,
Graag stel ik mezelf even voor: mijn alias is Perre52 en ik zal ondertussen al tot de ouderen op dit forum mogen gerekend worden (mijn alias bevat nl een deel van mijn geboortedatum)
Mijn interesse gaat niet zozeer uit naar het zelf maken van vuurwerk maar eerder naar de technieken (zowel scheikundig als praktisch ) waarmee men dergelijke zaken in elkaar steekt.
Ik heb een scheikundige achtergrond maar dat is ondertussen al flink verroest.
Vriendelijke groeten,
Perre52
-
By jarfjar
Hallo mijn naam Is jarfjar (niet echt hoor haha) maar noem mij maar jarf
Ik ben een 19 jaar oude jongeman die heel erg van vuurwerk, gamen en eten houd. Ik heb dyslexie dus het Is hoogst waarschijnlijk dat ik van alles fout schrijf maar dat moet je me dan maar vergeven
De reden die ik heb mbt het joinen van deze community is simpel en niet erg verassend :
Ik houd heel erg van vuurwerk. en heb heb totaal geen scheikundige kennis. Maar ik wil hier dus meer over leren van mensen die hier wel verstand van hebben en hier dagelijks mee bezig zijn.
Ik weet alle risico's van klooien met vuurwerk dus daar hoef ik geen tips en adviezen voor
Ik ben op dit moment vooral bezig met het maken van BP met kno3 en koolstof met soms wat AL flakes erdoor en af en toe wat rookbommen maken met soda enzo
Nou dit was dus wat info over mijzelf tot mijn eerste post
-
By jimbrouwer
Goede dag allemaal,
Mijn naam is Jimmy 24jr. ben behoorlijk gek van vuurwerk.
op de meeste festivals en zie je vaak dat er pyro toegepast wordt en nu zou ik tijdens mijn o&n show graag van die mooie mines /komets toe willen passen en daarbij alles zelf samen te stellen.
Zodoende ben ik op deze site terecht gekomen ik heb al gezien dat ik op pyro gebied qua samenstellingen enz een echte beginner ben dus zal zeker komend jaar veel lezen,lezen,lezen.
Mijn doelen zijn dus om uiteindelijk mines/komets zelf gemaakt te kunnen af schieten tijdens o&n.
Gr, Jimmy.
-
By sterretjesterretje
hallo allemaal.
ben een paar jaartjes bezig geweest met heel veel sterretjes (1000), grote kratten met babypijltjes (5000), romeinse kaarsen (200) en ander klein spul. Alleen de sterretjes en klein spul zijn nog verkrijgbaar....Dus dat wordt dit jaar behelpen met heel veel sterretjes met daarop heel veel ladycrackers. Wordt een leuke kerstboom zo:)
Voor volgend jaar wilde ik zelf het een en ander maken, zonder mijn vingers of meer kwijt te raken. Dus hoop ik aan 1 jaar voorbereiding genoeg te hebben om in ieder geval iets te kunnen maken. Heel lang geleden lab-onderwijs gehad,maar niet afgemaakt. Later AOT (algemene operationele techniek) gedaan.
Mijn grootste probleem is waarschijnlijk het verkrijgen van de benodigde chemicalien en het vinden van een goede beginnershandleiding. Benodigde info lijkt aardig verspreid en ik heb moeite om de juiste samenhang in deze info te vinden. Maar hopelijk zal ik in de loop der tijd het licht wel gaan zien.
-
By Hippo
Hier Hippo,
Dit is het eerste forum ooit waar ik lid van ben geworden. Ik heb de regels gelezen maar het is nog niet helemaal duidelijk wat nu wel en niet gepost mag worden, zal voorzichtig zijn.
Al vanaf kinds af aan bezig met vuurwerk. Bij de meesten mensen wordt dit met de jaren minder maar bij is het tegenovergestelde waar.
Sier en creativiteit, daar ga ik voor. Zware knallen heb ik het niet zo op.
Ik kwam hier terecht omdat ik zocht naar een manier om drivers te creëren. Als dit mij gaat lukken komen er weer een hoop creatieve mogelijkheden bij. Displays creëren die niet op youtube te vinden zijn, dat is een grote kick voor mij
-
-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.