Jump to content
PyroForum.nl

Ik ben **


Recommended Posts

hallo allemaal.

ben een paar jaartjes bezig geweest met heel veel sterretjes (1000), grote kratten met babypijltjes (5000), romeinse kaarsen (200) en ander klein spul. Alleen de sterretjes en klein spul zijn nog verkrijgbaar....Dus dat wordt dit jaar behelpen met heel veel sterretjes met daarop heel veel ladycrackers. Wordt een leuke kerstboom zo:)

Voor volgend jaar wilde ik zelf het een en ander maken, zonder mijn vingers of meer kwijt te raken. Dus hoop ik aan 1 jaar voorbereiding genoeg te hebben om in ieder geval iets te kunnen maken. Heel lang geleden lab-onderwijs gehad,maar niet afgemaakt. Later AOT (algemene operationele techniek) gedaan. 

Mijn grootste probleem is waarschijnlijk het verkrijgen van de benodigde chemicalien en het vinden van een goede beginnershandleiding. Benodigde info lijkt aardig verspreid en ik heb moeite om de juiste samenhang in deze info te vinden. Maar hopelijk zal ik in de loop der tijd het licht wel gaan zien.

 

 

Link to comment

Veel succes. Op luchtverlichter (skylighter dus) staan er heel wat 'project plans' die eenvoudige dingen in nog eenvoudigere stappen uitleggen, je kan die eens doorlezen.
Niet hopen dat je chemicaliën van daar kan krijgen, ze verzenden alleen binnen de US.
De chemicaliën die jij het komende jaar gaat nodig hebben (KNO3, S, C, Al, nog wat dingen voor glitters zoals NaHCO3 en Fe2O3) zijn evenwel vrij eenvoudig te verkrijgen.

Een jaar moet voldoende zijn om tegen O&N 2016-2017 toch wel wat 2" ers in de lucht te krijgen, maar er komt altijd meer bij kijken dan je denkt ;).

Link to comment

In het stukje "Klap op de vuurpijl" staat een begrijpelijk stukje over fonteinen. Die test met 3 hulzen wilde ik eerst uitvoeren. Heb al gevonden waar ik zwavelbloem en salpeter (zelfde als kaliumnitraat toch?) kan kopen. Daarna maar eens gaan testen met roest en alu folie. 2 Ultieme doelen: pijlenrek en supercakebox welke samen toch minstens 3 kwartier aan de gang moet blijven:)

Ik zal alle testjes filmen.

Link to comment

Mijn feestjes duren allemaal minimaal een uur. Maar bedenk wel dat er bv ook veel kinderdingen als 100 aan elkaar geknoopte knetterballetjes en 100 aan elkaar geknoopte grondbloemen bij zitten. Een uur is dan redelijk goedkoop gevuld:)

Knalvuurwerk is niet mijn ding. Knallen op de grond doe je met een Leopard (tank), maar die heeft nederland niet meer....

Edited by sterretjesterretje
typefout
Link to comment
×
×
  • Create New...