Jump to content
PyroForum.nl

Rockets tool voor meer tegelijk te drukken.

zakelijk1986

Recommended Posts

Posted

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een Rocket tool te maken waarbij je meerdere kokers voor rockets tegelijk kan drukken (bijv. 4 tegelijk).

zo ja, ben ik erg benieuwd of iemand al zoiets heeft en wat het meest handige constructie is.

Posted

Dat is goed mogelijk. In de grote fabrieken gebeurt dit alleen maar, per 100st. tegelijk. Een tool voor vier lijkt me niet moeilijk te maken, mocht je over het nodige gereedschap beschikken. Hou er wel rekening mee dat de persdruk ook omhoog gaat per te persen unit.

Posted

Ja dat klopt, ik moet dan inderdaad een pers hebben die minimaal 10 ton aankan.
Ik heb lopen zoeken via internet of er voorbeelden zijn van zulke machines, maar heb helemaal niks kunnen vinden. En ik ben benieuwd wat voor soort support sleeve je moeten gebruiken hiervoor dan.

Posted

Dat lijkt allemaal leuk. Maar je moet de tools perfect gelijk maken. Daarnaast moeten je incrementen perfect gelijk zijn.

En daarnaast blijft de vraag waarvoor wil je er meer tegelijk maken dan? Hoeveel motoren gebruik je?

Als je een productielijn wil maken met als doel om vuurpijlen te produceren voor anderen dan ben je zeker niet goed bezig.

Mijn advies: Niet doen! Veel te veel werk voor een beetje werktijd besparing.

Posted

Ik wil het doen omdat ik best veel afschiet, maar de tijd ervoor word met de jaren steeds minder. Zon tool voor mij best veel tijd kunnen schelen op jaar basis.

En over dat produceren voor andere? Alleen een gek zou zoiets doen met alle gevolge van dien.

Posted

Heb ook met de gedachten zitten spelen, voor oudjaar bijna 20 pijlen lopen persen en denken: 'dit moet anders (sneller) kunnen' :P. Een knappe tool maken daar zie ik het probleem niet, dat het geheel exact moet zijn is vanzelfsprekend. Je zou bij het persen van je incrementen zou je steeds gewoon precies de zelfde hoeveelheid brandstof erin moeten laden en dan ben je er wel.

Posted

Een multi tool maken is lastig. Je kan al snel tijd winnen door bijvoorbeeld met betere gereedschappen te gaan werken. Voor kleine diameter pijlen is een handpers en een saspomp erg handig.

• 8 months later...
Posted

Als je nou 4 platformen hebt die afzonderlijk van elkaar kunnen bewegen, dan zou je iets met veren of hydrauliek kunnen doen. Dan is de druk op alle 4 de devices hetzelfde.

Dan kan je ook aan het hoogte verschil zien welke een iets grotere fill moet hebben dan de rest.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...