Jump to content
PyroForum.nl

Wat is het verschil tussen pumped stars of milled stars?


Guest

Recommended Posts

Deze informatie staat waarschijnlijk wel ergens op het forum, maar in principe zijn pumped sterren wat makkelijker te maken.
Je hebt er ook geen sterrenmolen voor nodig, a hoewel je ze ook met de hand kunt rollen.
Gerolde sterren zijn aero dynamischer hoor je vaak, en dat dat uitmaakt in het traject dat de ster aflegt door de lucht, sommigen beweren weer van niet, over het algemeen zijn ronde sterren symetrischer en beter in de hemi te verdelen voor een mooier boeket.

Bij gerolde sterren is het mogelijk om meerdere kleuren na elkaar op een ster te rollen, zodat hij in de lucht van kleur veranderd.
Ikzelf vind gerolde sterren eenvoudiger egaal te primen, en je kunt ze meteen doorrollen met prime, pumped sterren moeten eerst drogen.
Rollen is iets waar je redelijk wat tijd aan kwijt bent om onder de knie te krijgen.

Sterren met bijvoorbeeld crackling doorheen moet kun je weer niet (makkelijk) rollen, dan is het weer makkelijker om te pumpen.
pumpen is ook handig voor als je even snel een compositie wilt testen zonder meteen een grote hoeveelheid te rollen, (wat overigens zoizo beter rolt )
ikzelf vind het onnodig om voor een enkele grote shell met een goedkoop effect zonder collorchange te rollen, zoiets zou ik dus pumpen.

Het is overigens vreemd om het te hebben over sterren millen, omdat je hiermee sugereerd dat je ze fijnmaalt in een balmill.
Beter zeg je "rolled" of gerolde sterren.

Link to comment

bedankt voor je uitgebreidde en duidelijke uitleg, hier heb ik wat aan!

Ik had al wel gekeken maar kwam op het forum nog geen expliciete uitleg hierover tegen.

Nogmaals bedankt!!

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...