Jump to content
PyroForum.nl

Topic gesloten


Mufasa

Recommended Posts

Ik heb onlangs een topic geopend over de "suikerklapper".
Ik stelde hier de vraag of deze manier van knallen wel helemaal veilig is.
Nu is er in no-time een slotje opgezet zonder ergens een reden daarvoor te noemen.
Ik lees hier genoeg topics waarin zogenaamde pyro's vragen met hoeveel flash ze een tertiair explosief als ANFO kunnen ontsteken, en deze krijgen gek genoeg wel een antwoord.
Ik ben hier nieuw en zou graag willen weten waarom er op mijn eerste topic een slotje werd gezet.

Mufasa

Edited by Mufasa
Link to comment

Je opend meteen een topic zonder te kijken of de vraag in een bestaand topic past.
Men is daar rond de jaarwisseling nogal gevoelig voor, omdat er dan wat meer eendagsvliegen nutteloze vragen stellen.(en daarvoor zonodig een topic moeten openen)
Het loont de moeite om te zoeken of het ergens anders in past.
Verwacht niet dat je moet zoeken naar het topic met: "iets met suiker en flash enzo"

Edited by High Density
Link to comment

Oke bedankt jongens.
Maar omdat de suikerklapper helemaal nieuw is voor de mensen dacht ik het is wel een nieuw topic waard.
En ook omdat het nieuw is, moest ik wel even vertellen hoe het inelkaar steekt.
Ik legde het idee zo zo uit, zodat ik een zo goed mogelijk antwoord op mijn vraag kon krijgen.
Kan ik ooit nog antwoord op mijn vraag krijgen?

Edited by Mufasa
Link to comment

Hierboven zijn al goede antwoorden gegeven.
De grens tussen 'creatief' en 'k3wl' is soms een zeer dunne lijn. Wij moeten dus soms een beslissing maken waarmee niet iedereen akkoord gaat. In dit geval snap ik de keuze van de mod die een slotje op jouw topic heeft gegooid. Niet dat jouw idee superk3wl was ofzo maar het leunt er imo toch hard tegen aan. Het kan misschien allemaal wel maar dat is niet het idee achter pyro of achter pyroforum. Je ziet toch ook niet mensen tennisballen in de lucht schieten als shell? Dan kan je ook gaan zeggen 'dit is nieuw voor de mensen en ik moet het gaan uitleggen'. Als je je wat verdiept in pyro snap je wel waarom dat allemaal niet gebruikt wordt en waarom je voor een flashknaller best gewoon een kartonnen huls gebruikt.

Link to comment

Mwah...
Ik vind jullie allemaal wel errug hard hoor.

Jouw probleem Mufasa was dat je bij je post count een 1 had staan. Dan ben je bij voorbaat zo goed als kansloos hier als je rare vragen gaat stellen.

Op de een of andere manier vind ik je suikerhuls toch niet zo'n goed idee omdat je volgens mij brokken in de rondte gaat knallen.
KClO4/Al flash gaat zo snel dat het met een minimale opsluiting al knalt. Dus vouwen in een bermuda is al genoeg (en een stukje papier moet lukken toch?).

Edited by pdfbq
Link to comment
Mwah...
Ik vind jullie allemaal wel errug hard hoor.

Ach, iets wat met een hobby zoals deze wel te verantwoorden is, denk ik.
Jouw probleem Mufasa was dat je bij je post count een 1 had staan. Dan ben je bij voorbaat zo goed als kansloos hier als je rare vragen gaat stellen.

Members worden hier niet beoordeelt op postcount maar op niveau van hun posts. Als je dan een post plaats waarin je een twijfelachtig niveau tentoonstelt dan loop je risico om hardhandig te worden aangepakt, al helemaal zo dicht naar O&N toe.
Link to comment

Mee eens. Als ik hier nu een topic zou openen over ''Suikerklappers'' zou iedereen hier net zo goed raar op kijken hoor.. Heeft niets met het aantal posts te maken (post 200! :(). En hard optreden is opzich prima, als je je een beetje verdiept in dit forum kom je er al snel achter dat we hier niet van het niveau suikerklappers, pijpbommen en gemodificeerde babypijltjes zijn.
En als je daarnaast ook de forumregels leest moet je je wel kunnen voorstellen dat men kewlzooi hier niet echt op prijs stelt. :(

Edited by Sharkie
Link to comment

Thnx pdfbq! Aan jouw reactie heb ik wat.
Sorry dat mijn eigen idee in jullie opzicht gelijk tussen de pijpbommen en andere k3wle dingen past.
Het is inderdaad waar dat men ook naar je aantal posts kijkt. Dan jan en alleman dat nu wel keihard gaan ontkennen alleen ik weet wel beter dat dat (misschien soms wat onbewust) wel meespeelt.
Ik zal eens kijken hoe je bermuda's vouwt, iemand nog andere ideeën voor veilig knallen met flash? (of mag dat in dit topic weer niet gevraagd worden?)

Edited by Mufasa
Link to comment
Ja, het is de bedoeling dat je het wel zelf uit gaat zoeken op het forum of via het world wide web.
Ik denk dat je dat minimaal zelf moet kunnen voordat je met iets als flash mag gaan spelen.


Op het internet of op dit forum vind ik niet het antwoord op de vraag of er een eventuele reactie kan ontstaan tussen KCLO4, suiker, citroensap en G.D.
Link to comment
iemand nog andere ideeën voor veilig knallen met flash? (of mag dat in dit topic weer niet gevraagd worden?)

Ik kijk niet naar je count, ik vond je suikeridee nogal gevaarlijk, maar mischien maak ik me daar wat teveel zorgen over :(

Om dan maar een antwoord te geven:

Neem een relatief dikke kartonnen huls die je niet makkelijk met de hand indrukt.
Gebruik goede eindstoppen die vlamdoorslag 100% stoppen. (zoek)
Gebruik een betrouwbare vertraging bijv dik visco zonder vouwen, breuken ect uiteraard van goede lengte.
Neem een betrouwbare compositie, en meng deze veilig.(zoek)
Eigenlijk moet je dit posten in een ander topic, (zoek).
Er zijn nog vele andere dingen die je kan leren over veilig knallen met flash.(ZOEK)
Link to comment

Allemaal leuk dat het ondertussen is uitgepraat maar zoals je zelf al aangaf is dit inderdaad niet het topic om verder over flash te gaan vragen.
Ik raad je aan om alle tips die hier gegeven zijn te volgen, beginnend met het lijstje van HD hierboven. Vooral de tips die tussen haken staan zijn goud waard.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...