Jump to content
PyroForum.nl

Elektrische ontsteking en kas suiker rookbom


yellowcard

Recommended Posts

Ik vind het wel de moeite waard :P Zo te zien heb je de 'halogeenlampmanier' gebruikt voor de elektrische ontsteking, 1 vraagje: Moet je de lamp buiten zetten en met een verlengkabel ergens aansluiten of kan het ook anders? En wat voor draad gebruik je(die je aan halogeenlamp moet doen..)?

Link to comment

nop , je hoeft de lamp niet buiten te zetten. Het kan wel, als je dus een verlengsnoer gebrukt, maar dit is niet zo handig met slecht weer.

Wat wel handig is, die draadjes die ik aan de lamp het gemaakt, deze niet 20 cm maken zoals op de vid, maar gewoon 10 meter of meer, dan kun je je lamp binnen zetten, en de draadjes naar buiten naar je vuurwerk laten gaan.

En wat voor snoer ik gebruikt ? dit maakt helemaal niks uit, zoals er maar plastic om heen zit en buigzaam is en er koperdraadjes binnenin zitten :wink:
Ik zelf gebruik voor de lange afstanden wat dunnere snoertjes met wat minder dit koperdraad binnenin.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik heb nu laatst een nieuwe proef gedaan, ik heb de draadjes die ik er in het filmpje aan heb zitten, 15-20 meter lang gemaakt, en ze doen het nog perfect :wink:

En ik had een nieuwe idee over de ontsteking van een Zelfgemaakte knaller, i.p.v. een lonte 2 elektrische draadjes, maar ik zal dit ergens anders posten.

Link to comment
×
×
  • Create New...