Jump to content
PyroForum.nl

Shells


Weirdo

Recommended Posts

Ik ben nu wel echt heel benieuwt naar jou O&N :). Echt een mooie shell, maar je had ook nog sterren bij al die 2 inchers in die 5 inch kunnen doen, dat zou ook wel mooi zijn denk.
Maar ligt het nou aan mij, of lijkt het net of jouw MCRH niet echt goed gecoat zijn?

Link to comment

ziet er echt super vet uit hoor allemaal. Maar ik heb 1 (misschien) dom vraagje, als je die 2 helften op elkaar doet van die 5" shell maar ook die 2" shelletjes valt toch al die rommel die erin zit eruit? Hoe doe je dit, of zit dat gecoate spul en bp er allemaal vast in of gaat er eerst nog iets over elke helft heen zodat het er niet uitvalt?

Ik ben echt heeel erg benieuwd naar het resultaat want het ziet er supervet uit!!

Helderdje

Link to comment
Zozo, dat is een hele mooie shell, dat zal wel aardige jeuk geweest zijn :).
Hoeveel lagen had je gepaste? En wat voor stars waren het?
Dit zullen 6 lagen gomtape geweest zijn, ik was lui. Met 8 gram booster corrigeer je dat ruim voldoende in ieder geval. De sterren waren Willow naar Shimizu's recept, met de kleine additie van wat zeer fijn titanium. Dat laatste is alleen direct na de break een beetje te zien, dus ik had beter wat grovere kunnen gebruiken.
Link to comment

net weer 2 keer een 2" shell en een kleine starmine gemaakt.

de starmine was zeer goed gelukt. 20mm doorsnee kartonnen buis (pyrostuff) 4 gram pulverone en een D1 glitter star erin.
als eindstop een stuk samengeperst wc papier
deze ging echt prachtig de lucht in. precies op het hoogste punt was hij uitgebrand met een mooie dikke fonkelende staart.

de twee shells gingen nu wel goed de lucht in. alleen was de delay te lang van een van de twee.
de plastic shell (ook van pyrostuff) had weer een delay van crossmatched timefuse. deze keer ging die perfect af maar dus te lang.

ik had er geen effect lading in gedaan. alleen pulverone. dit was puur een test.

volgende week kan ik een wisselstroom motor ophalen om mijn ballmill te maken (leende er nu een van iemand)
ik vraag me alleen af of het niet beter is een gelijkstroom motor te halen. of kun je een wisselstroom motor ook met snelheid regelen.

anyway, ik ben blij. volgende keer zorg ik dat mijn camera opgeladen is >.<

groet
chemical_cook

Link to comment

Ziet er goed uit!

Maar inderdaad wat je zelf zegt, de lift was te slecht/weinig.
Ook zal beter pasten heel wat verbeteren aan de shell!
Wat zou je moeten aanpassen aan de stars?

Link to comment

OYEA! my eerste 3" is goed gelukt :)

enjoy!: 3"shell

lift: 20g pulverone
break: pulverone+ 3g flash met wat ti
stars: slechte TT met al

de break was wel te laag :) de stars kwamen tot op de grond, maar dat komt omdat die hemi gewoon te klein is (ligt niet aan de buis die is precies 75mm) er is namelijk echt nog iets van 5mm over. ik stap toch maar over op een 75cm buis.

rising tail waren 3 kleine TT kometen

Link to comment

Echt een mooie shell man! ook mooie stars, vooral voor je eerste keer. Ik ben jaloers:P bij mijn stars bleven de vonken te lang hangen.
Dat vond ik er niet zo mooi aan.
Dit weekend ga ik nieuwe stars maken en plaatst ik wel weer een nieuw filmpje :)
Groeten

Edited by sander 2el
Link to comment

Mijn complimenten voor die 3", ik vond het een zeer grote effectbreedte voor die diameter.
Ik gebruik altijd whistle als booster in mijn 4" shells, gebruik jij dark Al/KClO4 3/7?
Mijn shells lijken kleiner dan die 3". Ik durf ook wel eens overdrijven in de hoeveelheid lift, dat zal ook wel schelen ...

Edited by bonkers
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...