Jump to content
PyroForum.nl

Suiker/kno3 Rookbom 135gram (klein)


Hardcore Bob

Recommended Posts

Ik had dus laatst nog een beetje Kaliumnitraat over en ik verveelde me, dus maakte ik ff een leukigheidje. :P

Het is gesmolten en gemixt in een 3:2 ratio (KNO3:Sucrose) en daarna in een opengeknipt blikje energy drink gegoten... Zodat de reactie iets sneller verloopt had ik ook nog een lepel erin gezet vóór het stollen zodat er meer contactoppvervlak is met de lucht. (Waardoor meer smoke-mixture tegelijk reageert)

Toch ff leuk :P

Voor de mensen zonder Quicktime, de Youtube versie:

Smokey.wmv

Edited by gamekeeper
Link to comment

Hmmm, enig idee hoe dat komt?

Misschien reageert er al een BEETJE suiker in de pan tijdens het smelten, waardoor het iets minder rook oplevert?

Of kaliumnitraat is gewoon een hele dure manier om zelfs nog slechtere rookbommen te maken en kan het beter gebruikt worden voor dingen als R-Candy en SAS-powders. (Aangezien KAS gemiddeld flink goedkoper is per kilo dan KNO3)

Edit: Ik zag zojuist een filmpje van een KAS rookbom (120 gram) en die was 7 à 8 keer zo groot als mijn device. Dus per gewichtseenheid mogen KAS/Suiker rookbommen wel meer rook produceren. Kaliumnitraat is iig wel compacter. Als ik een KNO3 rookbom van dat formaat zou maken zou het tegen de kilo aan zitten schat ik.

Edited by Hardcore Bob
Link to comment
×
×
  • Create New...