Jump to content
PyroForum.nl

De He Sectie


mitchy112

Recommended Posts

Ik vind dat er op dit forum een strengere controle moet komen op leden en lidniveau. Ik stel voor dat de hele HE sectie bijvoorbeeld niet toegankelijk is voor mensen die of 'nog niet ..... lang op het forum (en actief) zijn' of voor mensen die zich nog niet bewezen hebben en zodoende het vertrouwen van Gamekeeper/de mods heef t gewonnen.
Ik denk dat dit ook een hele hoop stress en irritatie weg zal nemen bij mensen die wèl verantwoord met HE bezig zijn omdat ze dan niet de hele tijd op de kewls hoeven letten. Ook zal dit een goede stap zijn om bijv. het niveau wat meer richting chemixtry te brengen en het forum interresant te houden voor leden die hier al lange tijd vertoeven (denk aan Duvel).

Ik hoop dat hier iig over gedacht zal worden, en dat het forum leuk en interessant blijft.

Karst.

Ik ben het hiermee eens en jullie?
Link to comment

Ik vind een besloten sectie een beetje teveel van het goede.

Ik zie het al op APC waar het is ingevoerd, en zou echt geen zin hebben om eerst tientallen posts lang te gaan moeten aarslikken om eindelijk toegang te krijgen, ik weet het, slecht voorbeeld, maar er staat wel bijzonder duidelijk "HE qualified" bij sommige members terwijl ik het een achterhaalde titel vind als niemand er vers binnenkomt :P Sluit dan zoiets gewoon en maak er een "read only" van.

Link to comment

Dit is denk ik een beetje overdreven. Informatie over hoge energetica is er op het net bij zeecontainers vol te krijgen. De HE sectie van een klein Nederlands forum sluiten is dan echt niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat. Deelname en fora en het discussieren, overleggen, en zo nodig terrecht wijzen, van/over van elkaars syntheses, methodes, technieken etc. draagt IMO juist alleen maar bij aan veiligheid en verantwoordelijkheid. Ik ervaar althans wel voor mijzelf dat overleg met andere members over het aanpakken van bepaalde methodes, veiligheid, en plannen van aanpak ontzettend leerzaam zijn! Dat maakt dit hele gebeuren voor mij ook leuk om te doen. :P

Het is opvallend dat juist members die zich niet met HE's bezig houden het zo ontzettend gevaarlijk en onverantwoord vinden. Wanneer nieuwe members hier binnen komen verdient iedereen zijn kans, en mag iedereen de gelegenheid krijgen op zijn eigen tijd bij te leren. Hierbij zijn allerlei zinloze vooroordelen over mensen die je denkt objectief te kunnen behoordelen aan de hand van een aantal zinnetjes tekst en een gebruiksersnaam zo nutteloos als een kokosnoot op wielen. Het enige wat je kunt doen is advies en degelijke informatie geven. Wat er vervolgens mee gedaan word is niet jou zaak of verantwoordelijkheid. Je hoeft geen harde leermeester te zijn, dat doet die 2 gram AP wel voor je. :P

Link to comment

Kan ik mij bij aansluiten.
Er is inderdaad erg veel over te vinden, toch zijn wij op nederlandse bodem wel een van de weinige en dat zou een struikelblok kunnen zijn.
Want nederlandse overheid heeft natuurlijk geen zak te maken met de rest van het internet.

Edited by User1
Link to comment

Ik ben het ook eens met Leander. Het is immers iedereen zijn eigen verrandwoordelijkheid hoe hij met veiligheid enzovoort omgaat, een gesloten sectie lost niks op. Ik heb mensen horen zeggen dat AP een "veilig" primair explosief is :P , terwijl 99,9% van de forumleden toch echt wel beter weet, dat kan ik je ook wel zonder gevaarlijk experimenteren en door mijn vingers op het spel te zetten vertellen.

K3wls die "domme" vragen stellen kunnen meteen gewarned worden, k3wls zullen altijd blijven bestaan een sectie gesloten houden houd k3wls niet altijd buiten de deur.

Zelf ben ik niet zo actief op het HE forum en heb ik weinig practische ervaring met HE-syntheses maar ik vindt het wel altijd interessant om sommige topics te lezen, zeker vanuit een scheikundig standpunt. :P

Link to comment
  • 2 weeks later...

@Leander: Ok, vind ik heel redelijke argumenten en ben ik het eigenlijk ook wel mee eens.

De sectie blijft dus open en kewls mogen hun lessen 'the hard way' leren als ze geen zin hebben om te lezen of naar ervaren leden te luisteren.

Ben er trouwens wel sterk voor dat erg 'kewle' posts meteen verwijderd worden. Ik (en ik neem aan dat ik niet de enige ben) lees altijd een heel topic door, van de eerste tot de laatste post, voordat ik aan iets nieuws begin. En die kewl-posts maken het zo langdradig en vervuilen het topic vaak zo dat het gewoon niet meer plezierig leest.

Hoop iig dat we het allemaal eens kunnen zijn.

Groet, Karst.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...