Jump to content
PyroForum.nl

Ik Was...


Duvel

Recommended Posts

Hoi iedereen,

De laatste tijd vind ik het bijhouden van de fora niet zo intressant meer, het is al ongeveer een jaar niet leuk meer om actief te zijn, naar mijn denken.
Dus daarom wil ik dat jullie weten dat ik niet meer als member actief ben. Ik zal mijn account gewoon nog houden, ik zal misschien een keertje nog een kijkje nemen hoe het forum ervoor staat, in inkoop-acties zal ik ook nog steeds geïntresseerd in zijn.
Er zijn een hoop mensen die ik hartelijk wil bedanken, in ieder geval iedereen die in mijn MSN-messenger lijst staan, die weten wel wie ik bedoel. Verder natuurlijk de mods voor het leiden van het forum.

Nou, na bijna 3 jaar op het forum member te zijn geweest, wordt ik nu langzamerhand geen member meer.
Vragen en reacties in dit topic houd ik nog even in de gaten natuurlijk, dus antwoord zal er komen.

Kevin

Link to comment

Ik wil zeker voor niemand anders antwoorden, dus als ik onzin praat en m'n mond moet houden moet Duvel het zeker zeggen, maar waarschijnlijk heeft dit vertrek een verband tot het dalende niveau op het forum.
De laatste tijd zijn er gewoon (te) veel semi-wetenschappelijke posts van members die in mijn ogen maar half weten waar ze mee bezig zijn. Natuurlijk zijn er nog wel een paar mensen die de eer hoog houden, Miech en jijzelf bijvoorbeeld, maar er wordt buiten een klein eliteclubje om weinig nieuws of interessants meer besproken en van regelmatige spectaculaire foto/video's is zeker geen sprake meer.

Het is dat Duvel er een topic voor aan maakt, want als je goed oplet zijn er in de laatste 3/4 maanden wel meer 'grote' of 'goede' leden afgedropen, terwijl ik van een aantal weet dat ze de hobby nog niet opgegeven hebben.


Mocht dit de plank volledig misslaan m.b.t Duvel, dan is het in ieder geval mijn visie en reden om minder hier te zijn.

Link to comment

Jammer kev. Zelf sta ik ook al meer dan een maand helemaal stil door school en geldgebrek. Als dit voorbij is ga ik weer aan de slag en zal ik ook weet filmpjes gaan posten. Maar dat zit er nu gewoon even niet in.

Ik spreek je nog wel :blush:

edit: En pjee je slaat de plank raak en de spijker op zijn kop :lol:

Edited by yellowcard
Link to comment

Jullie kunnen nu allemaal wel klagen, maar je komt hier toch uit vrije wil?

Het is en blijft een forum waar we naar toe 'komen' om van elkaar te leren, de een weer wat meer dan/van de ander. Je blijft natuurlijk altijd k3wls houden, maar die worden goed aangepakt hier vind ik :blush:.

Dit is ook gewoon dé plek om in contact te komen met mensen die dezelfde interesses hebben als jij. Als je je stoort aan opmerkingen die andere plaatsen dan vraag je toch om het msn adres van een bepaald persoon of handel je je vragen gewoon af via de PM?

Ik zie het probleem niet echt. Sommige mensen moeten idd wat meer lezen voor ze iets posten, maar dat kun je ze moeilijk verplichten..

Link to comment

Just ignore the k3wls please, that's why we are here. :blush:

Je beslissing zal niet ongegrond zijn maar het zou leuk zijn mocht je toch nog (beetje) actief blijven want net door zulke dingen sterft het forum (en zeker het hogere niveau ervan) een beetje uit.

Link to comment

Het waarom.. tja dat is natuurlijk een leuke vraag :lol: , het komt omdat ik niet echt het gevoel heb dat ik nog iets zeer praktisch leer.
Ik denk dat ik nu op een punt ben gekomen dat ik niet veel vragen meer heb, ik weet natuurlijk niet alles, maar voor mezelf weet ik genoeg. Ongeveer een jaar geleden was ik veel aan het experimenteren met van alles en nog wat. Van fonteintjes tot knallers en van mortieren tot pijlen. Hieruit is toch een aparte persoonlijke voorkeur uit gekomen: shells, fonteinen en cake's, verder gewoon niet.
Nu heb ik Fulcanelli en Shimizu uit en ben ik nog steeds op zoek naar Blesers' boeken en de andere pyrotechnica delen, nu zit 't 'm niet echt meer in het experimenteren, maar hoofdzakelijk in het produceren en variëren.

Nu eindelijk mijn HAVO-diploma op zak heb, heb ik alle tijd om me weer te gaan richten op de pyro, de laatste tijd had ik eerlijk gezegd ook geen tijd. Mijn hele hardware ga ik updaten naar ietwat meer geavanceerd, zo heb ik al een nieuwe 2t. pers en een lortone in de schuur staan, op het moment ben ik bezig met een wat betere (dubbele) koolstof ketel (+10 kg.). Later wil ik ook nog strontium- en bariumnitraat in massa's gaan produceren voor maar 8 euro de kilo.

Ach, ik blijf nog gewoon wel rondhangen op t forum en mijn PB-box in de gaten houden, maar ik zal er niet met mijn neus meer bovenop zitten.

Kevin

P.S.: dat met die bariumchloraat synthese hè Leander, daar moet ik ook nog aan beginnen. Het is zo dat ik af en toe te veel van mezelf verwacht, dan ga ik dingen beloven die ik nog niet kan waar maken. Ik ga 'm zeker uitvoeren (en ik zal aan je denken als ik 'm heb uitgevoerd), maar voorlopig nog even niet :blush:

Link to comment
  • 3 weeks later...

Ik ben het er helemaal mee eens Duvel.
Ik merk zelf ook zeer vaak dat ik ook meedoe aan dit soort dingen.
Ik heb meestal ook een paar post waarvan ik zeg wat is dit zinloos, maar ik denk ook dat de meesten het doen omdat dit forum heel in-actief is.
Maar ik vind het wel jammer hoor ik was een groot fan van jou creaties en je goede uitleg van theorie.
Dus ik zou je graag een hand geven ter afsluiting. :lol:
En ik hoop dat je nog wat vaker terug zal komen, want ik mis je nu al. :blush:
Groeten Mitch.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Ik snap precies waarom jij hier weg gaat. Het is een beetje dezelfde rede waarom ik al een aantal maanden niet meer actief ben op forums etc...
Ik ben sinds gister hier weer eens een kijkje weze nemen, en als je ziet wat voor nieuwe filmpjes er zijn gekomen :P
Het is allemaal een beetje hetzelfde. Mp pijltjes, salutjes, D1 en chrysanthenum shells. Meestal tot de 3"
Natuurlijk niks mis mee en hardstikke leuk, voor de mensen die dit voor de eerste keer doen. Maar verder niet echt intresant voor de mensen die al voorbij dit stadium zijn. Ik ben zelf nog steeds met dit soort experimentjes bezig. Maar heb simpel weg de tijd er niet voor om verder te ontwikkelen.

De dingen die ik weet onthoud je of zoek je anders weer op. Maar de meeste vragen over dit soort experimentjen staan op dit forum al uitgelegt, dus weinig meer te vragen.

Mischien dat ik weer wat actiever word als de dagen weer korter worden en de 31e van de 12de weer nadert who knows.

Groeten Pyrofanatic

Edited by Pyrofanatic
Link to comment

Van mij kun je wel het een of ander verwachten:


-21mm ID bp pijlen met headers van 120 gram
2.5'' canister shells: D1, TT met D1, brocade horse tail, en nog wel meer.
2.5'' beraq shells, multi-report shells hummer shells

Ik heb hier nog wel beeldmateriaal liggen wat ik er binnenkort opzet.

Ik had net even pech met 2 shells en ( mogelijk ) politie agent in burger.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik zal je missen Duvel. Ik weet dat ik niet echt een bekende naam ben op dit forum en dat ik ook nog weinig heb toegevoegd, maar ik heb vanaf de dag dat ik geregistreerd ben honderden posts gelezen van jou (en de rest van de 'oude garde') en ze hebben me enorm geholpen. Dus bedankt voor alles wat ik dankzij jou heb kunnen leren, en ik hoop dat je nog mooie pyro dingen zal maken.

Ook wil ik nog even zeggen dat al jullie ervaring en uitvindingen gebruikt zullen worden in de amateur pyro-wereld, en dat alle experimenten die jullie gedaan hebben ervoor voor zorgen dat de rest van ons meer kan doen met meer kennis.

Bedankt!

Edited by mwb
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...