Jump to content
PyroForum.nl

Meisjesbende Doodt Onschuldige Man Met Zelfgemaakte Bom


NoviX

Recommended Posts

Het Nieuwsblad (België) van Dinsdag 13 mei 2008

Meisjesbende doodt onschuldige man met zelfgemaakte bom

Een groep zestien- en zeventienjarige meisjes uit Londen wordt ervan verdacht drie huizen te hebben opgeblazen met zelfgemaakte bommen. Met hun drieste actie hoopten ze Charlotte Anderson (17) te vermoorden omdat ze ruzie hadden over een jongen.
Charlotte overleefde de explosie en ligt met zware brandwonden in het ziekenhuis. De ontploffing kostte wel buurman Emad Qureshi (26) het leven. Scotland Yard onderzoekt de zaak en jaagt op de meisjesbende.

'Vermoedelijk hebben de meisjes op het internet geleerd hoe ze ontploffingen kunnen veroorzaken', klinkt het bij de politie. Eerst lieten ze een stinkende paarse vloeistof door de brievenbus lekken. Die is nadien ontploft.

De week ervoor had Charlotte Anderson de politie al gebeld omdat de meisjes aan haar deur stonden. Ze vermeldde toen de vloeistof niet.

Na de ontploffing dacht de politie eerst dat het om een gaslek ging, maar later hoorden ze van buurtbewoners dat de meisjes iets door de brievenbus hadden gegoten. De ontploffing vernielde drie Victoriaanse huizen. (kba)


Link naar artikel

Een erg drieste manier noem ik dat.
Een paarse stinkende vloeistof? Iemand die weet wat?

groetjes
Link to comment

Stikstoftrijodide in ether misschien? Dit werd vroeger ook wel eens op scholen en universiteiten gedaan bij wijze van 'practical joke', maar dan uiteraard in kleine hoeveelheden. Die ether zou ook de brandwonden en stank verklaren.

Wel een slechte manier om een ruzie uit te vechten dit. Hopelijk worden ze snel gepakt.

Link to comment

Mn2O7 met wat restjes KMnO4 is ook een optie. Dat spul is vrij eenvoudig te maken dmv KMnO4/H2SO4. Wederom heb je weer gigantische hoeveelheden nodig om 3 huizen te vernielen. Het lijkt mij redelijkerwijs onmogeijk om dat met Mn2O7 of NI3 te flikken zonder jezelf in gehakt te blazen. Het lijkt mij dus eerder een foute raportage van de kleur, of een conventieel explosief met een toegevoegde kleurstof.

Edited by Leander
Link to comment

Ik ga voor NI3...

Bijna geen twijfel over mogelijk...

Gewoon een fles ammonia met een hand jood effe schudden en gieten, gaat niet direct af... pas als het opdroogd...

WAAROM GVD ? Brengt ons weer in discrediet.

Kees.

Ik heb mij al eerder uitgesproken voor de volledige verschuiling van alles wat met HE te maken heeft. Volledig achter slot en grendel en slechts voor zij die zich bewezen hebben beschikbaar...

Edited by Keesthemad
Link to comment
Gewoon een fles ammonia met een hand jood effe schudden en gieten

Is nou niet echt de meest goedkope manier (lees: belachelijk dure) om een aanslag te plegen, bovendien is NI3 meer zwart dan paars als het nog niet ontploft is. :blush:

Ik heb een keer paarse NG gehad, per ongeluk wat Chinese olie (menthol en salicylzuur zijn de belangrijkste ingrediënten) erin gekomen. :lol:

Maar ik gok er toch op dat er wat KMnO4 en glycerine is gebruikt als vorm van een soort primitieve ontsteking, en dat ze daarvoor al wat anders (flash of wat dan ook) in de brievenbus hebben gedouwd ofzo.

Triest dat persoonlijke vetes zo uitgevochten moeten worden.
Link to comment

Het zou me niet vebazen als er op den duur een verbod komt op eplosieven en pyrotechnische informatie. Er is al uitvoerig over gesproken.
Maargoed dan zijn wij als nederland weer een stap terug in de democratie (waar ik toch al niet echt in geloof) maarja de druk van de EU en VN zal wel meespelen.
En dan hebben we weer censuur. Wat ontzettend in tegenspraak is met de grondwet.

Om even een voorbeeld te noemen:

Een of ander kindje neemt zijn geweer mee naar school en schiet iedereen dood die hij ziet.

Het ligt niet aan de wapenwet in amerika.
Het ligt zeker niet aan hemzelf.

Nee het komt omdat hij weleens counterstrike speelde.
Nu moeten we counterstrike verbieden!!

Snappen jullie mijn punt?

Iedereen kan een "bom" maken en er iets "niet zo netjes" mee doen.
En dan gaat het niet om of de info beschikbaar is maar om die ene persoon die iets los heeft in zijn hoofd.
Niet meer en niet minder.

Edited by User1
Link to comment

Blij dat mijn ex niks van chemie afweet :blush:. Maar zeker geen manier om een ruzie uit te vechten.

Het kan elk primair explosief zijn geweest, Maar NI3+ether is inderdaat wel een erg geschikte kanidaat. Alhoewel het me onwaarschijnlijk lijkt aangezien het nogal opvalt als iemand ergens een erg grote hoeveelheid Jood besteld, zelfs in het ilegale sirquit. Alhoewel het met geen domme blonde trutjes lijken ze hadden vast wel hun methoden om aan de chemicalien te komen.

Het zou typisch voor de nederlandse regering zijn om zoiets te verbieden, de mannetjes en vrouwtjes in Denhaag zijn er maar al te goed in om iets te verbieden zonder daarbij het eigelijke probleem aan te pakken. Het gaat zoals al gezecht is niet om de manier waarop iets gebeurt maar om de mensen die zoiets uit halen, eigelijk zou de overheid die mensen aan moeten pakken, maar nee hoor we kiezen de makkelijkste oplossing: we stoppen een deel van het probleem weg.. en wie zijn er weer de duupe?

Edited by pyrobass
Link to comment

@High Density: Nitromethaan + MEKP kleurt min of meer roze/rood. Tevens geeft deze een redelijke vuurbal. Klik maar HIER Het is nummer 4 in dit filmpje.

Dit zou mijn kandidaat zijn denk ik. Vloeistof, paars/roze/rood en geeft een vuurbal bij detonatie.

Erg triest dat dit ruzies op deze manier uitgevochten moeten worden.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...