Jump to content
PyroForum.nl

"Moeder Bommenmaker Begrijpt Zoon Niet"


D.L.

Recommended Posts

vrijdag 21 maart 2008
Moeder bommenmaker begrijpt zoon niet

Door THEO TEITSMA

SPIJKENISSE - Moeder Jolanda uit Spijkenisse kan het nog steeds niet bevatten: uitgerekend haar inwonende zoon Robert, die nooit een vlieg kwaad doet, is dinsdag door een flinke politiemacht van zijn bed gelicht, omdat hij 7 maart een pijpbom onder een geparkeerde auto van buren aan de Bieslookdonk legde.

De door Robert opgeblazen auto van de buren. FOTO POLITIE
Die raakte door de explosie flink beschadigd.

Ook werden verstopt achter het bed van de 27-jarige man op zijn zolderkamer doosjes vuurwerk en stalen pijpen gevonden. Daarvan had hij nog veel meer bommen kunnen maken. ,,Robert is psychotisch en ook gehandicapt,’’ vertelt zijn moeder. ,,Hij heeft in zijn leven traumatische dingen meegemaakt, is ook vaak op straat mishandeld. In een boekje heeft hij opgeschreven wie hij niet aardig vindt. Waarom? Dat weet ik ook niet. Ik snap ook niet waarom hij juist die auto van een van m’n buren heeft uitgekozen. Die wonen hier nog maar net, zijn ook heel vriendelijk. En ik moest huilen toen de politie me het in beslag genomen vuurwerk liet zien, want hij heeft door dat hier in huis op te slaan ook mijn leven in gevaar gebracht.’’

De politie nam Roberts computer mee om te controleren of hij daarop naar informatie over de fabricage van pijpbommen had gezocht en of er bewijs op staat dat iemand hem mogelijk heeft geholpen.

Jolanda begrijpt niet hoe haar zoon zonder haar medeweten aan de benodigde spullen is gekomen. ,,Het gekke is: hij hóúdt niet eens van vuurwerk, we hebben met oud en nieuw alleen wat sterretjes afgestoken.’’

De laatste maanden ging het almaar slechter met haar zoon. ,,Hij ging dingen zien die er niet waren en praatte tegen mensen die niet in huis waren. Samen botsten we steeds vaker, hij zat daardoor ook steeds langer op zijn kamer. Hij downloadt graag films en kijkt tv. Werken kan hij niet door zijn psychische problemen en z’n slechte rug, die hij bij een werkgever tijdens het tillen van grafzuilen heeft verziekt.’’

De man had tot voor kort zijn brommer als hobby, maar nadat er twee keer kort achter elkaar één uit de schuur was gestolen, trok hij zich steeds meer terug.

,,Ik dring al lang aan dat Robert wordet opgenomen. Dat leek te lukken, maar op het laatste moment is dat toch niet doorgegaan,’’ baalt Jolanda. ,,En dan hoor je opeens van de politie dat hij een auto met een bom heeft beschadigd. Dan schrik je. Want het is zo’n lieve jongen, van hem had ik dit echt niet verwacht. Nu zit hij in gevangenis De Schie, waar hij wordt geobserveerd. Misschien dat ze nu wel overtuigd zijn dat hij dringend hulp nodig heeft.’’

Bron: http://www.ad.nl/rotterdam/voorneputten/21..._zoon_niet.html
Edited by gamekeeper
Link to comment

De enige reden dat dit op deze site thuis hoort is dat er een "explosive" lading is afgegaan. Voor de rest kan ik me geen enkele reden bedenken.

Wat moet je er van zeggen, ik vind het sneu.

grtz

Link to comment
Ja dat is mooi klote, geestelijke verzorging in NL heeft sowieso veel gebreken en gaten. Gek dat die volgens zijn moeder totaal niet van vuurwerk hield..


Maar dit valt niet onder vuurwerk meer. Wel zielig voor die man die gehandicapt is en dan zo'n bom maakt en dan de gevangenis in moet. Had ie beter begeleidt geweest had dat waarschijnlijk niet in de gevangenis gezeten.
Link to comment
×
×
  • Create New...