Jump to content
PyroForum.nl

Wilders


Guest

Recommended Posts

Ikzelf niet nee en tuurlijk veroordeel ik dat soort bedreigings acties. Maar ik heb het idee dat religie en cultuur in Nederland veel minder met elkaar verweven zijn als dat voor de meeste islamieten het geval is. Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat we een beetje rekening met elkaar moeten houden. Ik bedoel, rekening houden met gevoelens van een ander doen we dagelijks. Tegen een dik iemand zeg je in de supermarkt ook niet dat hij die zak chips beter terug kan leggen. Dat is zijn keuze, zijn manier van leven. Mensen zoals Wilders geven extremistische islamieten alleen maar meer redenen om een tegenoffensief te beginnen. Hij deelt de eerste klap uit door lekker te provoceren en verschuilt zich vervolgens achter justitie en speelt de gebeten hond. Jammer dat veel mensen hier niet doorheen kunnen kijken en alleen maar denken: "Die fokking geiteneukers denken dat ze de baas zijn hiero"...

Link to comment
  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De gemiddelde Ben, Sjaak, Sjonnie of Henk denkt er zo niet over hoor. De mening van de gemiddelde Nederlander is aardig gematigd.

Politiek gezien vind ik inderdaad dat je zo'n dik iemand niet moet aanspreken, maar de mogelijkheid moet wel bestaan om iemand van 150kg hoger te belasten als het om ziektekosten gaat, zo iemand heeft (bewust) meer risico op ziekte. Maar daarvoor zou het gehele stelsel "weer" moeten veranderen.

Kees.

Link to comment
Mensen zoals Wilders geven extremistische islamieten alleen maar meer redenen om een tegenoffensief te beginnen.


Dit is inderdaad wat er gebeurt, en dat gaat nog niet eens bij voorbaat over extreme moslims. Ik heb wel eens een wetenschappelijk onderzoek gelezen over het aantal hoofddoekjes op universiteiten en hogescholen in NL, voor en na 9/11. Het blijkt dat na 9/11 veel meer moslims 'opeens' een hoofddoek zijn gaan dragen, en zich dus uitdrukkelijker met hun moslimidentiteit gaan identificeren. Hoe meer wij moslims 'aanvallen', hoe meer ze voor hun eigen cultuur zullen gaan staan, en hoe meer integratie en cultuurmenging belemmert word. Alleen al daarom denk ik dat wilders niet echt goed bezig is, en slechts een averechts effect gaat bereiken.

Wat Wilders momenteel doet is puur op het gevoel van mensen inspelen. We worden als NL'se burgers allemaal tot op zekere hoogte geconfronteert met de opkomst van de islam in binnen en buitenland. Dit vinden we geen prettige ontwikkeling, 90% van de nederlandders zegt een bepaalde dreiging te voelen, en de meesten zouden graag willen dat deze situatie verandert. Daar is op zichzelf niets mis mee. Wat er dan vervolgens gebeurt is dat Geert, en in zekere zin ook Rita, dit oppikt, en publiekelijk aanpakt. Hierin vinden mensen herkenning, en dat beweegt hen om wilders te steunen. Ik geloof namelijk helemaal niet dat zo heel veel nederlanders echt keihard 'voor' de ideen van Wilders zijn (zoals peilingen ons doen geloven), maar slechts dat ze zich begrepen voelen in de problematiek die hij aansnijd. Van echte aanhang zou ik danook niet willen spreken.

Wilders blijkt helaas na maanden van gebrul niet in staat te zijn om wezenlijke oplossingen tegen de problematiek te bieden. Het eindresultaat tot nu toe is slechts een hoop media-aandacht, een kruiwagen vol loze woorden, een raar filmpje, en meer onbegrip tussen bevolkingsgroepen. Edited by Leander
Link to comment

Ik denk dat er een groot verschil ligt tussen 'er iets van zeggen' en een film maken waarbij de Koran, alle moslims en terrorisme tot dezelfde 'kwade bedreiging' worden gereduceert. De islam heeft Nederland helemaal niet in zijn greep, maar we mogen best eens onze woorden zorgvuldig kiezen waneer we dan denken het beter te weten. Irritatie, generalisatie en leugen zijn in de hele wereldgeschiedenis nog nooit een oplossing geweest voor welk probleem dan ook.

Link to comment

Inderdaad, Wilders generaliseert (te) veel.

Maar, niemand kan ontkennen dat er met de islam een hoop ongewenste zaken meekomen, eerwraak, vrouwenbesnijdenis, intolerantie naar homoseksuelen, enz. Zodra er echter wat van gezegd wordt is een groot deel van de moslims zo lichtontvlambaar als acetonperoxide.

Wat mij betreft is iedereen welkom, maar zodra je fundamentele rechten gaat schenden, zoals onze vrijheid van meningsuiting, dan ligt daar wat mij betreft de grens. En dan kun je wel zeggen, dat zijn maar enkelingen. Maar dan vraag ik me af, waar zijn de protesten vanuit de moslimgemeenschap zelf dan? Maar heel weinig moslims zetten zich af tegen bovengenoemde praktijken, en dat vind ik kwalijk. Zodra er een duidelijk stem op zou gaan uit de moslimgemeenschap die zegt: 'we zijn het niet eens met radicalen, en we zijn er trots op om Nederlander te zijn' dan is het hele probleem snel afgelopen. Helaas is dat nog niet het geval.

Link to comment

Correct, is dit is inderdaad het hart van het probleem. Er is bij moslims in nederland een constante wrijving tussen de strenge islamitische cultuur zoals die in het oosten word beleeft, en de westerse vrije liberaal denken. Meer dan 90% van de Moslims identificeert zich niet met een van beide tegenstellingen, maar kiest een middenweg. Hierdoor worden zij eigenlijk nergens herkent, want in Nederland ziet iedereen ze als 'moslim', maar als zo op vakantie gaan naar hun land van afkomst worden ze eerder als 'westerling' of zelfs 'afvallige' gezien. Dit is wederom een van de redenen waarom de islam in Nederland zo'n hechte gemeenschap vormt. Men wil zich simpelweg niet met een van beide extreme visies identificeren.

Zaken als eerwraak en vrouwenbesnijdenis zijn in Nederland voor de wet strafbaar. We mogen deze mensen aanpakken en wijzen op ons wetboek waneer zulke zaken voorkomen. Op die manier kunnen misstanden bij de kaak worden gestelt op een eerlijke en redelijke manier (vergelijk het eens met 'aanpak Wilders'). Daarnaast word extremisme door de AIVD behoorlijk in de gaten gehouden, en worden de meeste preken van imams tegenwoordig gescreent. Tot grove overtredingen of extremisme zijn moslims in Nederland dus niet toe in staat, aangezien we daar maatregeleen tegen kunnen nemen. Het enige probleem dat blijft is de cultuurkloof, die waarschijnlijk nog wel een poosje aanwezig blijft.

Link to comment

Eervraak; Moord met voorbedachte raden, grote kans op herhaling. (dubbel levenslang = echt levenslang + TBS voor onbekende periode)

Vrouwenbesnijdenis; Opzettelijke verminking, marteling, in gevaar brengen van het leven. (12 jaar = 9 jaar + 3vwd.)

En ook zo bestraffen...

Kees.

Edited by Keesthemad
Link to comment
  • 1 month later...
Ik kan er ook wel om laggen dat ik gister in de krant een foto zag. Op deze foto zie je mensen in ik meen Afganhistan. Deze mensen lopen woedend met spandoeken rond om massaal producten uit Nederland en Denemarken te boycotten.
Maar als je logisch nadenkt, Welke producten uit Nederland en Denemarken worden naar Afganhistan geëxporteerd?! Pindakaas, Hagelslag, Kaas, Klompen, Tulpen??! Zeg het maar...
Toen ik er later overna ging denken, Die mensen lopen dus rond met spandoeken die in westerse letters en in het engels zijn geschreven. Maar vaak kunnen Afghanen hun eigentaal maar net schrijven. Laatstaan dat ze in het engels iets op kunnen schrijven.
Het geeft maar weer aan in wat voor opgefokte wereld we leven.



wat is da nou voor opmerking, "Maar vaak kunnen Afghanen hun eigentaal maar net schrijven. Laatstaan dat ze in het engels iets op kunnen schrijven"
Je weet zelf niks over afghanistan en ga je in de wilde weg rare uitspraken doen.

Iedere afghaan die daar woont kan perfect afghaans spreken en schrijven, en Engels is ook geen probleem voor de meesten, Afghanistan ligt naast india en pakistan, (india: tweede taal is Engels) ( Pakistanen spreken engels als hoofdtaal)
Link to comment
Iedere afghaan die daar woont kan perfect afghaans spreken en schrijven, en Engels is ook geen probleem voor de meesten, Afghanistan ligt naast india en pakistan, (india: tweede taal is Engels) ( Pakistanen spreken engels als hoofdtaal)


Analfabetisme staat zeker niet in jouw woordenboek?

Het is niet omdat een Afghaan 'Engels' kan spreken dat hij dat ook effectief kan schrijven. Als ik in de zomermaanden naar landen zoals Tunesië, Turkije, Marokko etc ga dan kunnen ze opeens allemaal Engels, Chinees, Russisch, Nederlands,... spreken maar wacht tot dat je hun vraagt van iets op te schrijven in het Engels dan kunnen ze opeens geen Engels meer, laat staan Russisch of Chinees.
Link to comment
En u bent ?

Kees.


Iemand die door dit soort teksten erg persoonlijk opvat en hierdoor lijkt af te keren tegen de nederlandse maatschappij en op forums informatie begint op te zoeken over HE's om zo een aanslag voor te bereiden.

Lijkt me geen prettig idee om dit soort mensen op je forum te hebben. :blush:
Link to comment

Niet te snel een conclusie trekken, niet iedereen is zomaar terrorist :) en die posten niet zomaar in de wilde weg op fora zulke opmerkingen, net voordat ze een lading APAN afsteken in een bus vol burgers oid.

Verder klinkt het gefrustreerd genoeg om uitleg te geven waarom je dit als post 1 op een pyroforum spamt :blush:

het lijkt wel fukking onkruid hier :lol: dat 1 post -> =meteen wilders BS
Of zitten hier soms multiple-acount-anti-pyroforum-discredieteer-wegens-ilegaal-karakter-robotposters oid.

Edited by High Density
Link to comment

Dat jullie nog reageren op dit soort dingen.
De wereld word met de dag een klein beetje triester.
Ergens bedroefd mij dit alles.

Mensen doe eens een beetje relax, zoek leuke dingen maak je eigen leven leuk ipv het verzieken van andermans.
Ook maar een klein beetje humor en arogantie zou deze wereld absoluut niet mistaan.
Het zelfde met die films en prents, als je ze niet leuk vind ga je toch VERDOMME MET PAPIER MARCHE KNUTSELEN ! Het zijn gewoon een stelletje kleine kinderen.
De godsdienst die we hier vinden word al honderd jaar belachelijk gemaakt.Nou en dat dat gebeurd, een mens kan daar toch boven staan. Of is de evolutie ergens opgehouden in sommige landen.

I rest my case.

Edited by User1
Link to comment

Off-topic Update: Bos (PvdA) kan kabinet laten vallen door "rel" omtrend foetus selectie! Snel doorzetten die hap, zijn we af van grijs 1.

Hier kan kan ik alleen nog maar de conclusie uit trekken dat gelovigen naief zijn. Naar mijn mening in een volgende kabinetsvorming geloofsovertuiging geen rol mag spelen. Religie en atheistme is in mijn ogen iets als fictie en non-fictie.

Link to comment
Niet te snel een conclusie trekken, niet iedereen is zomaar terrorist :) en die posten niet zomaar in de wilde weg op fora zulke opmerkingen, net voordat ze een lading APAN afsteken in een bus vol burgers oid.

Verder klinkt het gefrustreerd genoeg om uitleg te geven waarom je dit als post 1 op een pyroforum spamt :blush:

het lijkt wel fukking onkruid hier :lol: dat 1 post -> =meteen wilders BS
Of zitten hier soms multiple-acount-anti-pyroforum-discredieteer-wegens-ilegaal-karakter-robotposters oid.


Hallo,

Ik ben ook een gewoon iemand die in NL is geboren en ben heus geen terrorist ofzo en ook geen extremistische moslim. (da moest je weer wete voordat je uitspraken gaat doen)

Ik vind chemie leuk in het algemeen maar pyro is nog het leukst, ik heb 1 jaar pyro-ervaring
Ik heb wat ervaringen met gewoon simpele HE's en rocketry vooral.

--



Tuurlijk zijn er ook analfabeten maar je hoeft niet te overdrijven dat de meeste niks kunnen. Ze beheersen hun eigen taal en schrijven is makkelijk te leren van ouders. Dat is al goed genoeg als je in een islamitische land leeft waar engels niet bepaald belangerijk is. Die mensen moeten knokken voor eten, en school betalen is al moeilijk, laat staan een extra taal Engels.


Ik heb maar een bericht hier omdat ik pas nieuw ben op pyroforum en niet echt nodig vind om in compleet afgeronde topics die al 1 jaar geleden gemaakt zijn nog wat extra's aan toe te voegen. Ik lees vooral.




Iemand die door dit soort teksten erg persoonlijk opvat en hierdoor lijkt af te keren tegen de nederlandse maatschappij en op forums informatie begint op te zoeken over HE's om zo een aanslag voor te bereiden.




Ik ben hier niet om ruzie te maken, wat ik zei was gewoon een uitspraak. Misschien kom ik agressief over omdat het getypt is. Maar dat is dus niet zo :)
Edited by Prophet
edit
Link to comment
Hallo,

Ik ben ook een gewone Afghaan die in NL is geboren (goed gezien ^^) en ben heus geen terrorist en ook geen extremistische moslim.
Denk nou niet: Ohh Samir A was er een en nu hebben we er nog een,
Ik vind chemie leuk in het algemeen maar pyro is nog het leukst, ik heb 1 jaar pyro-ervaring
Ik heb wat ervaringen met gewoon simpele HE's en rocketry.

[off]
Stel je anders even voor in het voorstel-topic.
Dan kennen we je wat beter, en weten we wat je ervaringen zijn binnen deze hobby.
[/off]
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...