Jump to content
PyroForum.nl

4gram flash KClO4:German dark


Guest

Hoe was het filmpje?  

35 members have voted

  1. 1. Zéér goed

    • Goed
      15
    • Goed maar zeker niet spectaculair
      17
    • Niet zo goed
      2
    • Eigenlijk was het gewoon slecht!
      1


Recommended Posts

Vandaag heb ik mijn eerste degelijke filmpje kunnen schieten over een flashknaller. Het was ongeveer vier gram flash KClO4:German dark (Eckhart 5413 H super) in de verhouding 60:40.

De flash zelf stak in een kartonnen koker met volgende afmetingen 7 x 2 x 70. Het verschil tussen flash in een kartonnen koker en flash gewoon in een gevouwen bermuda blijft mij telkens weer verbazen. Geef hieronder je mening of opmerking voor zover die er zijn.

Eerste_knaller.mpg

Link to comment

Knalde opzich wel lekker, maar volgens mij heb ik hardere knallen gemaakt met de helft van de sas, kan natuurlijk ook aan je camera liggen, die dingen laten ons meestal in de steek kwa geluidsopname. :P

Maarja in ieder geval mooi knalletje, keep it up :)

PS:kan je voortaan een fototje ofzo van het kratertje maken, vind het altijd wel mooi, en ook een relatief betere indicatie van de kracht die erachter zat.




Lttrrzz

Link to comment

De camera is een ouder model ik denk zo'n 5 à 6 jaar oud. Ik heb hem hier ook op een ander bestandstype staan maar dat is zo'n 27,5mb (te groot voor te uploaden dus) en daar hoor je de knal veel harder op. Ach ja, ik ben er zelf tevreden over en dat is het belangrijkste. Ik zal straks nog een betere cracker proberen te bouwen hoewel ik zeer sterk denk dat het aan de camera moet liggen. Op grote afstand voel je de druk nog hoor.

Link to comment

Lijkt wel aardig knalletje, je hoort het ook een klein beetje galmen. Is het niet mogelijk om het geluid van het filmpje te isoleren zodat je dat alleen in een zeer goede kwaliteit kan uploaden aangezien het dan niet echt een heel groot bestand kan zijn. Zo kunnen wij misschien toch iets beters de knal omvatten.

Link to comment
Is het niet mogelijk om het geluid van het filmpje te isoleren zodat je dat alleen in een zeer goede kwaliteit kan uploaden aangezien het dan niet echt een heel groot bestand kan zijn. Zo kunnen wij misschien toch iets beters de knal omvatten.


Ik zal morgen met dezelfe chems, zelfde verhoudingen zelfde bereidingswijze een knaller proberen te maken en zien dat ik dat kan instellen op mijn camera, maar ik beloof niets want zoals gezegd is het een oud ding.
Link to comment

Eindstop vanachter is gewoon van klei gemaakt, het is maar een dun buisje waardoor bentoniet rammen eigenlijk een heel oninteressant iets is. Langs de bovenkant (de kant waar in mijn geval de lont ook ingaat), daarna is de bovenkant goed ingetaped met ducktape.

Ik heb ook al eens mijn KClO4flash langs twee kanten met eindstoppen van klei gedaan maar dit heeft geen (positief) effect op de knal, ik doe het alleen aan de onderkant puur voor de stabilitei van de knaller. Als je er langs de bovenkant ook nog eens klei bijvult dan krijg je de kans dat er stukken klei gaan wegvliegen, wat je dus echt niet wilt.

Nu zet ik mijn knallers altijd recht en dan blijft het klei mooi vanonder op zijn plaats zitten waardoor er geen stukjes hard klei ofzo gaan rondvliegen. De mensen die vandaag in het flashtopic mijn post hebben gelezen hebben gezien dat mijn knaller met MgAl:KClO3 niet gelukt is hoewel ik er langs beide kanten genoeg klei had aangedaan.

Link to comment

@ Knallerdeknal: Ik bedoelde eigenlijk dat je gewoon een filmpje in hoge of goede kwaliteit opneemt zodat het geluid er goed opstaat en dan daarna met een bewerkingsprogramma op je pc het geluid eraf haalt zodat je alleen een geluidsbestand hebt. Dit is aanzienlijk kleiner dan geluid+beeld en zo kan je dus het bestand uploaden met dezelfde kwaliteit als jij het opneemt. :P Zo horen wij de knal misschien iets beter.

Link to comment

Met een fatsoenlijk programma (dus alles behalve Movie Maker) kan je de kwaliteit van zowel video als audio instellen.
Dus bijv. Toppie audio met Bagger video... (dat van video maakt toch niks uit, want dat is meestal toch al niet al te goed :))

Maar dus beter íéts dan niets te zien: 't oog wil ook wat... :P

Link to comment
Waarvan heb je de eindstoppen gemaakt als ik vragen mag?

FBF-Pyro


Je hebt nieteens eindstoppen nodig bij dit soort flash, ik heb vanmiddag deze ook geprobeerd. 5 Heilige grammen in een zelfgerolt 1 mm dik hulsje. onderaan gewoon plakbandje erover, dan de 5 gram erin, wat bijna tot aan de rand kwam, lontje erin en klaar is kees(Rico). Gaf een enorme klap echt uber gestoord spul, had zoiets nog nooit meegemaakt dat het zo snel kon zijn. Ik gebruikte ook german dark ja :P

EDIT : Met KClO3 werkt het ook gewoon bijna hetzelfde, maar toch is KClO4 sterker, dat merk je!
Link to comment
×
×
  • Create New...