Jump to content
PyroForum.nl

Mijn 5T pers


Tyneman

Recommended Posts

Hier onze 5 tons pers van RVS, vanavond gemaakt.
Meteen wat BP geperst, ligt nu op de verwarming te drogen.
Nu kan ik m'n starplate ook beter gebruiken.


Zo ziet er mooi uit!
Ik zie "Top craft", langs de Aldi geweest? :D .
En hoeveel ton is die pers? aangezien ik hier nog een kleine 2 ton pers heb maar ik weet niet of dit genoeg is om die vereiste dichtheid te halen.
Link to comment
Hier onze 5 tons pers van RVS
:D

Aldi? zou het eerlijk gezegd niet weten.
De pers kan er mee door, maar had beter gekund.
Maar persjes zijn niet zo heel erg duur, kijk maar op marktplaats. Daar staan ze nieuw voor 20 euro ofzo.

Met een 2 tons pers moet je ook wel een eindje komen, gewoon de berekening van richard opvolgen/aanhouden. Edited by ener
Link to comment
  • 3 years later...

Ik ben benieuwd hoe er met de verschillende (homemade) persen nu bepaald wordt met welke kracht er daardwerkelijk geperst wordt.

Wanneer er een manometer op de pers zit, is er met bovenstaande berekening makkelijk te bepalen met welke kracht er geperst wordt aan de hand van de diameter van de huls. Maar als ik Tyneman's opstelling zie, dan wordt het in mijn ogen moeilijk om de goede druk te bepalen, behalve dan dat deze tussen 0 en 2 ton ligt...

Hoe hebben jullie dit opgelost, aangezien er voor de verschillende composities en devices er met verschillende krachten geperst moet worden?

Thx,
Maart.

Link to comment

Als je er geen meter op hebt zitten,is het gewoon giswerk.
De drukken die vrij komen kan je gewoon niet zien,of je moet aan de hand van het gekraak van je opstelling ongeveer weten hoever je zit.
Je zou een Loadcell kunnen kopen met bijbehorende elektronica om bij een dergelijke opstelling de kracht te kunnen meten.
Maar voor dat geld heb je twee of misschien zelfs wel drie raamwerkpersen.
Voor het maken van BP maakt het niet erg veel uit als je maar boven de dichtheid van 1,7gr/cm3 kan komen.
En vuurpijlen zou je optisch nog kunnen zien. (uitzetten van je huls.)

Met dergelijke constructies.
Bankschroef bijvb. blijft moeilijk. :)

Link to comment

Thanks Lontje.

Ik zat erover te denken er binnenkort een te bouwen,maar wil het giswerk liever overslaan. Een loadcell heb ik zelf ook aan zitten denken, maar is veel te duur en dus geen optie.
Zit toch wel te twijfelen; een zelfgebouwde pers of raamwerkpers kopen..... Zal waarschijnlijk toch het laatste worden.

Edited by maart
Link to comment
Zal waarschijnlijk toch het laatste worden.

Zou gewoon een raamwerkpers kopen. Bijna iedereen heeft dezelfde en dus kan je veel advies krijgen.
Je kan em altijd later upgraden met een betere cylinder en handpomp oid.

Of zo'n powerpack zodat je niet meer hoeft te pompen :) (luiheid siert de mensch)
Link to comment
  • 3 months later...

Kan je simpel berekenen, is afhankelijk van de diameter van je cilinder. Je moet wel op de juiste plek je cilinder meten daarvoor.

@ van hout

Daar moet je inderdaad rekening mee houden anders kan je een te kleine of te grote schaalverdeling hebben.

Edited by cojonesm
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...