Jump to content
PyroForum.nl

"Straat Deurne ontruimd na vondst verdachte stoffen"


Superstijn

Recommended Posts

Ik nam het justitieele systeem al niet serieus...



Ik ook niet, ik vind dat ze eens wat meer moeten doen aan alle junks en zwervers op straat. Nederland heeft nog nooit last gehad waar echt mensen dood zijn gegaan aan een terroristische aanslag zoals we die van TV kennen. Het is gewoon zoals iemand al eerder zei: Ze doen net alsof ze onze belastingcenten voor iets nuttigs gebruiken om de simpele zieltjes gerust te stellen.

Geloof me, als er echt terroristen in Nederland zijn was er al lang een aanslag gepleegd. Het lukt ze toch wel, veiligheidsmaatregelen of niet.



Greets
Link to comment
  • Replies 147
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik denk dat een groot deel van de leden hier wel genoeg chems heeft om een paar kilo explosieven (je weet wel, flash, AP, andere meuk, alles bij elkaar op zen n00b's) te maken, en om het dan ergens in een druk centrum af te laten gaan is ook niet zo'n punt. (Koffertje vol, tijdsschakeling, achterlaten en de trein pakken..)

Het feit alleen al dat het nog niet gebeurt is bewijst al dat wij geen terroristische ideeën hebben. Want als we dat wel hadden konden we in no-time de dam op blazen bij wijze van spreken.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het helemaal niets met terrorisme te maken heeft, en dat de overheid dat dondergoed weet.

Link to comment

Ik heb een beetje het gevoel dat wij de eerste zijn die moeten leiden onder het "komende terrorisme".
Ze houden steeds meer van deze acties, om aan de burger te laten zien dat ze het terrorisme bestrijden dus ook meteen dat het er is.

Nederland heeft, zoals al eerder gezegd, nog nooit een terroristische aanslag te verduren gekregen. Komen ze wel met die reclame spotjes dat we alert moeten zijn voor terrorisme, wat alleen maar angst zaait, precies wat terroristen willen dacht ik zo. Pak een aantal "bommen makers" op en de burger heeft weer volop vertrouwen in de overheid. Helaas is dit ongeveer de werkelijkheid volgens mij.

Straks gaan je buren, of je ouders nog denken van "ojee, ik heb nooit geweten dat hij een terrorist was, laat ik de politie bellen".;) Dat zou me echt te ver gaan, straks moeten we mensen gaan inlichten wat het verschil tussen een terrorist en een hobbyist eigenlijk is.

Ik kan me er ook erg kwaad om maken, maar goed, wat kun je er tegen doen?

-B.

Link to comment

Ik heb het idd maar even weggehaald ;) je weet maar nooit.
Ik denk dat de politie ook wel weet dat als je je met HE's en pyro bezig houd, dat je geen kwade bedoelingen hebt. Ik ben ook wel benieuwd naar wat voor een "straf" de persoon uit Deurne krijgt.

-B.

Link to comment
Nederland heeft, zoals al eerder gezegd, nog nooit een terroristische aanslag te verduren gekregen.

Ik denk dat je dat nog even moet checken. We hebben hier Molukkers gehad die niet zo van de trein hielden en redelijk wat aanslagen door enkele extreem-linkse groeperingen.

Echter, bij geen van deze aanslagen was kennis over explosieven/chemie echt cruciaal. Iedereen kan een vakantie boeken naar Tsjechie en daar wat vuurwapens en/of het leuke exportproduct semtex kopen, no questions asked. Oke, misschien stel ik het wel heel gemakkelijk, maar met een beetje moeite is er aan te komen. Het punt is dat wij het verkeerde mikpunt zijn voor de politie/politiek.

Zoals mr. Stijntje al zei, ik zou in 3 dagen 50 kilogram ANFO + det en booster kunnen fabriceren en deze op Centraal station af laten gaan temidden van de drukte (reken op een twintigtal doden en talloze gewonden, zeker met wat kogellagers), het zou me nog geen 100 euro kosten. Mogelijk zou ik nog een paar keer kunnen gaan, geld zat. Maar ik doe het niet! ;) En ik weet zeker dat er niemand op dit forum is die zoiets zou doen.
Link to comment
Nederland heeft, zoals al eerder gezegd, nog nooit een terroristische aanslag te verduren gekregen


Ik bedoel hier ook dat we idd geen aanslag hebben gehad met zelf gemaakte explosieven of iets in die richting.
Ik ben ook wel benieuwd hoe er over bijv. 50 jaar naar dit soort zaken word gekeken, als dit hele terroristen verhaal achter de rug is (laten we hopen eerder ;) )

-B.
Link to comment

Waneer je slechts op doden en gewonden doelt zijn gifgassen een veel effectiever middel. Er zitten enkele stoffen tussen die iedereen kan fabriceren, zoals chloroaceton, choloformylchloride ed. Het is allemaal eng eenvoudig. Als je er goed bij nadenkt is iedereen met een kast vol schoonmaakmiddelen een potentiele terrorist. Zoals eerder genoemt zijn explosieven en/of wapens uit het oostblok ook vrij eenvoudig te krijgen.
Angst voor een terroristische aanslag is in deze tijden best begrijpelijk. Maar preventie is (bijna) onmogelijk. Maatregelen als KAS uit de handel nemen, of hobbyisten oppakken is vrij zinloos.
Maarja, als de burger zich er veilig bij voelt... ;)

Link to comment

Het is natuurlijk allemaal wel heel klote als je gepakt word. Maar je moet er rekening mee houden, want we weten allemaal heel goed dat wat wij doen niet mag van de wet. Ik vind het natuurlijk onzin dat hobbyisten worden gepakt, maarja zo zijn de wetten en er zijn grenzen.

Link to comment

Mee eens,

Als je het vanaf de andere kant zou bekijken is het eigelijk wel logisch dat ze iemand oppakken als hij explosieven in huis heeft. Stel je voor dat iedereen maar onbegrenst vuurwerk en HE's mocht maken, dan zou er binnen de kortste keren iets mis gaan met al die mensen die alleen maar zo snel en zo gevaarlijk mogelijk een "bom" willen maken...

Maar dat ze een gehele straat gaan afzetten omdat het chemicalien liggen, dat gaat toch wel echt te ver naar mijn mening.

-B.

Link to comment

En daar gaan we weer ;) mensen die andere mensen beschuldigen van terrorisme en dat soort onzin omdat ze een paar spullen hebben thuis staan waar je inderdaad explosieven mee kan maken. Ik weet absoluut niet wie het is maar dat boeit eigenlijk niet want het is gewoon vervelend en kut voor iedereen die dit zou over komen. Als mensen nou eens zouden door hebben dat er een verschil is tussen terrorisme en hobbies die al dan niet met pyrotechniek te maken hebben. En zeker de politie, die onderscheid een terrorist wel van een hobbieïst mag ik hopen. Ik ga hier geen woorden meer vuil aan maken totdat ik bekend is wat de gevolgen zullen zijn.
Alles ontkennen trouwens :P

Link to comment

Dat is het hele punt nou, hoeveel "gekken" zijn er nou helemaal in nederland die echt kwaad willen doen met explosieven? Aanslagen zijn er wel geweest, maar dan toch echt met vuurwapens (op iedere hoek van de straat wel te koop in grote steden) zoals bij de aanslag op Theo van Gogh of Pim Fortuin. Iedereen die wil kan aan een vuurwapen komen in nederland, maar over triviale dingen als KAS en HCl maakt men zich druk. Het slaat echt nergens op allemaal. Die aanslag op die drukkerij onlangs was zelfs gedaan met een raketwerper. ;) Dat is echt niet inelkaar geknutseld door de een of de andere hobbyist. De aanslagen in Amerika kwam ook geen chemie aan te pas, en de aanslagen in Madrid waren commerciele explosieven uit de mijnbouw geruild tegen een paar kilo hash. Tonnen en tonnen explosieven werden achtergelaten/gestolen in de ruiines van de kapot geschoten landen waar Amerika z'n nutteloze oorlogjes heeft gespeeld en niemand die zich daar druk om maakt, ik bedoel waar denken die lui waar dat uiteindelijk blijft?!?!. Terrorisme heeft niks absoluut niks te maken met chemie maar vooral met de vastberadenheid van mensen die daar valse motieven voor hebben weten te vinden.

Link to comment

Jezus man, dit zuigt hard, laat ze gewoon lekker knutselen.
nu ik dit gelezen heb, haal ik snel even mijn gegevens weg uit mijn profiel...
als er toevallig een mol op dit forum zit ofzo, het idee alleen al XXXXXXX ;)

Je mag dan wel zulke gedachten hebben, gelieve toch je taalgebruik een beetje beschaafd te houden. - Prophet

Link to comment

Wie zegt dat hij gepakt is via het forum, ik heb in een van die nieuwsberichten gelezen dat het een anonieme tip was, dat had een van die reaguurders gezien op omroep brabant, dus het zal wel een bezorgt buurvrouwtje zijn, die een rare geur rook ofzo.




Lttrrzz

Link to comment

Een anonieme tip kan echt vanalles zijn geweest. Zelf de politie zelf kan het zijn geweest in het uiterste geval. Gewoon vanuit een telefooncel even naar je collega bellen en zo een excuus hebben voor een inval en info te gebruiken die ze eventueel al hebben. Het kan net zo goed zijn dat ze de bron niet bekend willen maken en dus zeggen dat het anoniem is. Het kan anoniem zijn geweest, maar het kan net zo goed een smoes zijn om de bron te beschermen. Van een anonieme tip alleen zouden ze trouwens nooit binnenvallen. Alleen als er meer info is of als meer mensen klagen. Dus er moet wel iets meer aan de hand zijn dat alleen die tip. Het kan net zo goed zijn dat iemand van het forum een mol is. Het is nogal gokken. Zelfde geld was het gewoon een voorbijganger die hem toevallig iets zag aansteken. Hopen dat ie snel terug is zodat ie ons een beetje in kan lichten.

Link to comment

Mijn beste advies is dan ook, niet al je chems thuis bewaren, maar voor sommige is dat helaas geen optie, mijn "belangerijke" chems staan ergens anders, en ik denk niet dat de politie me hele buurt gaat afzetten voor die kilo KNO3, en een beetje kclo3 en kmno4 die ik in een metalen kast heb staan.

Als ze dat doen kan ik me niet meer vertonen in me buurt zonder terrorist genoemd te worden, en dan ben ik toch redelijk emotioneel beschadigt ;) , dat vind ik genoeg reden om een klacht in te dienen, en de rechter hopelijk ook...

Ik heb ook al die programma's trouwens, privoxy, tor enz, maar idd je echte IP kan je nooit veranderen.




Lttrrzz

Link to comment

Als je echt anoniem wilt blijven ga je toch gewoon tussen de CS-jeugd in een internetcafé zitten, niemand die ooit achter je echte identiteit zal komen.

Verder zou ik alle OTC-chems (soda, AN, aceton, etc.) in hun originele verpakking laten, alles in mooie apothekersflessen met stoppen staat wel leuk, maar is ook veel verdachter.
De spullen ook het liefst verdeeld over het huis opbergen waar het eigenlijk hoort, dus ontstopper onder de gootsteen, aceton bij de kwasten en verf, AN in het tuinhuisje.

Link to comment
.....En nee, een proxy werkt niet....

Tuurlijk werkt een Proxy wel. Als de Proxy geen log bijhoudt, dan is dat simpelweg een doodspoor.
Het probleem is alleen dat je niet weet of er wel of geen log bijgehouden wordt.

en tsjah elke idioot kan met een IP adres kijken waar jij zit

Een “idioot” kan beslist niet met alleen je IP adres kijken waar jij woont. Dat zal altijd via je ISP moeten gaan. Een gewone jan-met-de-pet zal dat echt niet zomaar voor elkaar krijgen. Je kan op zijn hoogst een grote plaatsnaam aan een IP range koppelen, meer niet.

Volledig anoniem surfen is mogelijk, lees maar eens iets over het TOR netwerk (TOR Netwerk).
Of ze je IP hebben of niet, als je iets via het TOR netwerk post is het niet te herleiden naar jou computer (lees: IP adres).
Wikipedia - TOR netwerk

Ik heb daar wel eens over nagedacht, en dan vooral over het snel, effectief en onherstelbaar verwoesten van mijn harddisk.

Waarom verwoesten?
Encrypt je data gewoon. Kijk eens op Truecrypt.
Je maakt een partitie die je in cascade encrypt (AES-Twofish-Serpent). Als je je pc boot komt er netjes een password promt. Als je die invult, heb je een gemounte partitie, is je password fout, dan heb je niks.
Als je wachtwoord sterk genoeg is (>16 karakters) dan komen ze daar nooit doorheen. Ze kunnen je ook nooit verplichten het wachtwoord te geven aangezien je dan zou meewerken aan je eigen veroordeling.

Anonimiteit kan, het kost je alleen wat moeite.

Voor de betreffende persoon is het allemaal erg vervelend, ook al wordt hij niet veroordeeld (als ze alleen grondstoffen vinden) dan nog kan hij de aankomende tijd rekenen dat ze hem in de gaten houden.
Link to comment

Ik draai ook met TOr en privoxy, maar je "true" IP adres is volgens mij niet te veranderen, en iemand met kennis van zaken die weet hem altijd te vinden, en ik weet hoe TOr werkt, ik heb natuurlijk firefox als browser en al mijn dingen aangepast om zo prive mogelijk te surfen(alles wat bij TOR op de website staat heb ik gedaan), maar me leraar netwerkbeheer zegt dat je je echte IP nooit kan veranderen, hij is een redelijk slimme man. :P

Maarja jij lijkt er ook wel iets van te weten.

Ik zit pas op een kwart van me opleiding dus ik weet er nog niet zoveel van. ;)

EDIT:Ik ga mij eens verdiepen in dat encryptie gedoe, danku :P



Lttrrz

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...