Jump to content
PyroForum.nl

Tips voor hulzen


pyro-maniac

Recommended Posts

* Bel de kerstbomen verkoop bij jou in de buurt en vraag of ze de lege buizen waar de verpakking voor de bomen op zit voor je bewaren.

* Bij veel tuincentra staat bij de uitgang een inpaktafel met rollen cadeau papier. Als die opzijn hou je een mooie huls over.

* Aluminiumfolie rollen

* Ga als er een vuurwerkshow bij jou in de buurt in naar de organisatie en vraag of je de lege cakes mag hebben.

* Ga 1 januari de straat op opzoek naar lege cakes.

* Zelf rollen :angry:

* Bij de Albert Hein hangt bij de kassa een rol met dunne plastick tasjes. Ga eens per week langs om te kijken of ze op zijn of vraag of ze ze voor je bewaren.

* Hulzen kopen. Bijvoorbeeld bij Pyrocreations Helaas zijn de verzend kosten erg duur.

* Vraag bij de papier industrie of verpakkingsindustrie of ze de lege rollen voor je willen bewaren.

Foto,s:
Die grootste vier komen van de kerstboom verkoop van ranzijn, die witte komt van die inpaktafel bij overvecht en die twee kleinste komen van de stratenmaker.





Heb jij nog tips? stuur dan een PM en ik zet het in de lijst.

Link to comment

Een vriend van mij liep door utrecht en waren ze een demo aan het opbouwen. Tussen de planken enzo lagen ook zeer dikke (de "wand" van de koker) kokers. En die heeft hij allemaal voor mij meegenomen :)

10 Kokers van ong 70 cm. 5 van 3 cm diameter en 5 van 5 cm.

Nog een tip, mijn pa heeft een fitness winkel, en die krijgt ook veeeeeel kokers. Daar haal ik ze dus ook vandaan :angry:

Link to comment

Hoe langer ik er over nadenk, des te meer winkels afval kokers hebben, hehe.

Die van tapijt winkel is zeker handig, zal ik ook eens proberen. Maar buiten dat je m voor mortier zou kunnen gebruiken, kan je er ook een FLINKE fontein van een paar KG van maken. (Pas dan wel even op voor de politie rond middernacht op 31 dec, ik denk niet dat ze dat leuk zullen vinden :angry: )

Grtz Cedy_NL

Link to comment
  • 2 weeks later...

Net even langs de vuurwerkdealer geweest, en wat dummy's meegekregen die uit de collectie gaan. (De rest gebruiken ze volgend jaar weer)

een 19schots cake, een mortierpijlenpakket, en een leuk sierpakket met ook nog eens 6 mortierpijlen.


Die potten zitten vol hulzen, en de koppen van mortierpijlen kan ik natuurlijk ook gewoon gebruiken. Dat scheelt een boel werk.

De pijlen hebben zelfs al nozzle's maar ik denk niet dat ik die hulzen zo ga vullen.. :P

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hier wat gegevens,
Binnen ID: 100mm
wand dikte: 4mm
Spiraal gerold.

Ik kan er met mijn 90 kilo vol op staan en zelfs springen zonder dat het doorbuigt.
Gehaald bij een vriend de me belde, had ruim 100 meter hier van staan, in stukken van 3 meter.

Dus, heb nu ong. 30 meter van dit spul, als het niet meer is.

Link to comment

Ik liep vanavond door de stad en er was vanochtend markt geweest. Er lagen gewoon 8 kokers. Zes waren ongeveer anderhalve meter lang en 10 cm id en wanddikte van 2 mm. Die heb ik niet meegenomen. De andere twee waren ook anderhalve meter lang, 5 cm id, en wanddikte van 5mm. Die heb ik WEL meegenomen :P. Helaas zijn ze net iets te klein voor 2'' shells.
De buizen lagen op de plek waar altijd de stoffen verkoper staat. Blijkbaar heeft die ze ergens voor nodig, maar ik dacht dat stoffen altijd op een soort van planken was gerold. Maar je kunt dus ook bij de stof handelaar terecht als je mooie buizen wilt vinden.

Link to comment
Erg mooie buizen Warcore! :P Das pas een aanwinst. Ik wil ook wel 4" vuren maar ik heb geen buis ervoor.... Alleen PVC. :(


Gebruik nooit PVC.
ten eerste omdat het statisch geladen kan zijn.
en ten tweede omdat als je een mortatburst krijg je de scherven uit je voorhoofd kan pulken. oftewel het fragmenteert.
gebruik HDPE(high density polyetheen) als je hierin een mortarburst krijgt scheurt de buis alleen open maar er ontstaan geen scherven.
hdpe is er in 2 soorten pe-80 en pe-100. schiet je cylinders groter dan 4 inch gebruiken dan pe-100 dit is sterker dan pe-80.
karton is wel redelijk goed te gebruiken 2 nadelen het brand dat zijn nadeel heeft bij het herladen, als je mortier brand nadat je een shell hebt afgeschoten en je herlaad hem gaat die meteen af... goed uitkijken dus. 2de nadeel van karton het gaat niet lang mee.

youri
Link to comment

Mocht ik die PVC mortier gebruiken dan graaf ik heb 100% in, geen zorgen.
Het beste zijn Glasvezel mortieren. Deze gaan makkelijk tientallen lifts mee. Deze probeer ik ook binnenkort te krijgen.

Maar ik ga eens kijken of ik voor nu kartonnen buizen kan vinden. Dat met dat gloeien is onzin, want dat gebeurt alleen als er dunne randjes papier zijn, en daarnaast gloeit dat niet zomaar door het lift-bakje van je shell heen.

Link to comment

Net mijn 2'' shells binnen gekregen, blijken mijn buizen die ik van de markt heb opgehaald toch goed genoeg te zijn... De shells passen er precies in en je houdt aan elke kant nog ongeveer een millimeter over. Mocht er iemand geinteresseerd zijn in een stuk van die buizen om een mortier van te maken, pm me dan even, is gratis af te halen. (ID: 50mm D:60mm L: heel lang)

Link to comment
Mocht ik die PVC mortier gebruiken dan graaf ik heb 100% in, geen zorgen.
Het beste zijn Glasvezel mortieren. Deze gaan makkelijk tientallen lifts mee. Deze probeer ik ook binnenkort te krijgen.

Maar ik ga eens kijken of ik voor nu kartonnen buizen kan vinden. Dat met dat gloeien is onzin, want dat gebeurt alleen als er dunne randjes papier zijn, en daarnaast gloeit dat niet zomaar door het lift-bakje van je shell heen.


laatste ding dat ik wil zeggen over glasvezel.
ze hebben in duitsland ooit tests gedaan met betrekking tot mortieren.
hierin hebben ze allerlei soorten materialen getest. waaronder ook glasvezel.
3'' salutes in de mortier en ze veroorzaakten een mortarburst om te kijken wat het effect was op de mortier.
glasvezel versplintert volledig en stukjes boorde zich 2 cm in de hardste eiken ter wereld(duitse eik) die 20 a 30 meter verderop stond.
schiet je salutes gebruik karton. als t fout gaat, is je mortier kapot hoe dan ook. en dan heb je liever dat het karton in het rondvliegt dan iets anders.
siershells, gebruik hdpe of glasvezel. mortarbursts zullen bij kleine kalibers meestal resulteren in een flowerpot. genoeg over mortieren, zijn andere threats voor neem ik aan, maar wilde dit toch even gezegt hebben. veiligheid boven alles.

youri

Je mag dan wellicht gelijk hebben. Maar als je nog eens iets te zeggen hebt, doe dit dan in correct nederlands in het juiste topic!! Dit soort posts levert je volgende keer een warning op. T.
Link to comment
  • 2 months later...

Heb nog een bron voor hulzen gevonden. Ik weet niet of iemand hier ooit op een analytisch of fysich lab werkt, waar naast computers ook (nog) met analoge recorders (zo'n ding met millimeterpapier en een pennetje wat daar heel de tijd op schrijft) gewerkt wordt. Ik op het moment wel, en in die rollen papier zit een zeer geschikte koker om knallers te maken, en redelijk voor raketmotoren en kleine fonteintjes.

Buitendiameter: 22 mm
Binnendiameter: 16 mm
dus Wanddikte: 3mm

Weet niet zeker of het geschikt is voor fonteintjes en raketmotoren omdat de wand niet heel erg dik is en door zou kunnen branden. Even testen dus...

Link to comment
  • 2 months later...

ik weet niet of er hier ook mensen uit de buurt van Hoorn komen, want ik kan hulzen van mijn werk meenemen, ik weet niet of mensen deze willen hebben, ze hebben een zeer dikke wanddikte.. ik plaats van het weekend wel even informatie ervan...

edit:

binnen diam. 7.7 cm
rand dikte. 1.6 cm
totale diam. 10.9 cm
lengte. 50 cm

intresse? p.m....

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...