Jump to content
PyroForum.nl

Tips voor hulzen


pyro-maniac

Recommended Posts

Even een bijna antiek topic opgraven hoor :huh: . Ik ging donderdag even een paar oude dummy's ophalen, en kreeg een bestelbus vol. Die blauwe pakketten zit niet veel in wat ik kan gebruiken, dus die gaan weg (hint: PM). Die ratelband was per ongeluk verkocht, en die hangt nu als slinger door m'n kamer. Staat wel vet, en geeft gegarandeerd commentaar. Let niet op de troep.


Een gedeelte heb ik uit elkaar gesloopt voor de hulzen.


En dan heb ik ook nog hulzen uit op 1 januari geraapte cakes.

Link to comment

De meeste van die vuurpijlen hebben een motor met een ID van 18 mm. Daar past dus precies een standaard 3/4" pvc raket in.

De gemiddelde wanddikte over het geheel genomen ligt rond de 3,5 mm. Daar valt dus prima een knaller mee te maken, al lijkt een 24 of 29 mm ID me vrij groot. In 2 cm buis gaat dan al meer dan 15 gram flash.

Alle kokers zijn vrijwel in nieuwstaat, afgezien van wat lijmrestjes op de buitenkant natuurlijk. Sommige exemplaren zijn zelfs gelakt van binnen, zodat de inserts met minder wrijving eruit kunnen. Nu nog een paar goede rammers vinden, en dan gaat er binnenkort een 29 mm ID raket de lucht in :huh: .

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...