Jump to content
PyroForum.nl

Vaseline


Duvel

Recommended Posts

Ik wil binnekort misschien een Torch maken, maar hier moet Vaseline in.
Mijn vraag: moet je de Vaseline in een kroesje smelten en dan de rest van de compositie erbij gooien, of moet het anders?
En moet het ook nog gedroogd worden (WTF ?! :) )..?

Link to comment

Het blijft inderdaad een soort wax waarschijnlijk, maar met je compo erin is het al een stuk steviger. Hard zoals een stukje hout o.i.d. zal je het waarschijnlijk niet krijgen, het drogen hierbij is alleen bedoeld om het niet meer zo vloeibaar te hebben zodat het van je compo weglekt ofzo. :)

PS: Topic verplaatst

Link to comment

Oké dan ga ik Vaseline op 40° C verhitten, en dan de Ba(NO3)2 erbij doen.
En dan de rest van de Compo met elkaar mengen, en dat bij het Vaseline mengsel doen.

Dan is het waarschijnlijk nog vloeibaar/stroperig, dit giet of ram ik dan in buisjes van 1" ID,
maar dan moet het nog drogen volgens jou..
En dit gaat het best met? De oven, zon, excicator?

Duvel :)

B.t.w.: http://en.wikipedia.org/wiki/Vaseline

Link to comment

Oké, dan ga ik het proberen.. :)
Maar 1 probleem: ik kan geen goede high-temperature ontsteker vinden.. iemand suggesties voor zo'n ontsteking, bedenk wel dat ik nog geen KClO4 heb..
En nee, ik ga geen sterretjes gebruiken, alleen als de ontsteking ECHT te moeilijk gaat.

Link to comment

Welke comp. ? die van KClO3:Surcose ?

Trouwens, mp brand toch ook gewoon door Al folie heen ? Bijna alles toch, of onderschat ik Al folie ? H3 brand toch ook vrij heet of niet ? Als je het wat minder goed mengt brand het wat langzamer en kun je het ook goed gebruiken als ontsteker lijkt me.

wat dacht je trouwens van KNO3:Al:S = 5:3:2 ? Er zit een metaalpoeder in, zal dus wel aardig heet branden. En vanwege de KNO3 brand het lekker langzaam. Wat denken jullie er van ?

Link to comment

Bijna alles brandt door aluminiumfolie heen, zeker als het zo'n flinterdun laagje is :lol:
Ik zou gewoon wat kno3/suiker gebruiken. En anders wat green/meal/black :D powder met een metaalpoeder, moet voldoende zijn lijkt me. Verder zou ik eerst gewoon zelf wat proberen, van fouten leer je en het lijkt me leuker om zelf dingetjes te ontdekken B)

Link to comment
Bijna alles brandt door aluminiumfolie heen, zeker als het zo'n flinterdun laagje is :lol:


Ik had een flink stuk aluminiumfolie een paar keer dubbel gevouwen, dus het was best wel redelijk dik. Je kunt het nu alleen niet meer zien omdat iemand het filmpje heeft weggehaald. B)
Link to comment
Ik wil binnekort misschien een Torch maken, maar hier moet Vaseline in.
Mijn vraag: moet je de Vaseline in een kroesje smelten en dan de rest van de compositie erbij gooien, of moet het anders?
En moet het ook nog gedroogd worden (WTF ?! :lol: )..?

Heb je eigenlijk al verteld welke compo je gaat gebruiken? B)
Link to comment

Ja hoor.. die stomme poep upload shit van 't forum doet 't weer niet.. :lol:
Zolang ik geen andere manier heb om een PP-bestand van 30 MB en een QT filmpje van 15,7 MB te uploaden, kan ik m'n belofte ook niet nakomen..
Dus, sugesties?

Link to comment

Ik was eigenlijk van plan om het in zo'n ZIP-mapje te zetten, het filmpje en de presentatie..
Kan dat dan ook via Rapid?

Zoals beloofd.. helaas wel met die %$*@ Rapid Share.
http://rapidshare.de/files/27770058/Presen...E.B.T..zip.html

Helaas stopte hij halverwege het branden.. dus de volgende keer bredere huls maken.. :lol:
Ik vond het een zeer geslaagd project, zeker als je ff bedenkt dat het meteen de eerste was B) .

EDIT:
Onze mr. stijntje had problemen met 't uitpakken.. heeft de rest daar ook last van?
Anders zet 'k de presentatie apart erbij.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...