Jump to content
PyroForum.nl

3" D1 Glitter shell + Ti lift


Weirdo

Recommended Posts

Hallo,

Ik dacht laat ik is een shell maken zonder booster voor de verandering, ik maakte ze altijd met booster omdat ik altijd een perfecte break wilde.
Helaas is deze batch D1 glitter wel heel erg slecht omdat ik hem veel te lang in de kogelmolen heb gestopt.


D1 stars.


Pulverone + klein beetje Ti, was benieuwt wat voor effect dat zou geven.


Gepaste.


Shell af.

7 lagen gepaste, shimitzu manier.
geen booster
15 gram lift + Ti, kan wel wat minder volgende keer.
risingtail is eraf gevlogen

3___D1_glitter.MP4

http://www.youtube.com/watch?v=WoWKbdkcX2o

Link to comment

User heeft de pyro koorts te pakken:P.

Onder in de shell zit een lont, (bijvoorbeeld een stuk visco) deze loopt naar een lading buskruit (of andere variant daarvan, dit is de breakcharge). De breakcharge zit gecentreerd in de shell en blaast de shell open waardoor de sterren naar buiten worden geslingerd en worden ontstoken. Soms wordt in kleinere shells gekozen voor een booster in de breakcharge bestaande uit een flasch compositie of whistle mix. De booster zorgt ervoor dat de shell mooier openbreekt waardoor het boeket mooier wordt.

Voor een gedetailleerdere beschrijving kan je de fulcaneli delen over shell constructie raadplegen of natuurlijk Takeo Chimizu, The art of pyrotechnica.

Link to comment

Het is een goedgelukte shell hoor, geen booster nodig als ik het zo zie. Als jij dit wat mindere D1 vindt dan wil ik wel eens weten hoe goede D1 er bij jou uit ziet.

Effect in toegevoegd de lift zie je steeds vaker, gisteren nog bij een vuurwerkshowtje in Doetinchem hadden sommige shells blouwe sterren en crackling in de lift, ik vindt het in elk geval wel mooi.

Was jij daar ook!!! Als ik wist wie je was had ik je vast herkent, ik woon daar 5 minuutjes fietsen vandaan.
Link to comment

Je break is natuurlijk ook pulverone en geen MCRH, dit is normaal perfect doenbaar zonder booster, mits je pulverone snel genoeg is.

Maar het is verdorie wel een mooie break!

Laatst was hier in klein west-vlaanderen ergens in een dorpje een behoorlijk grote vuurwerkshow, met vooral 4" en 6" dacht ik, en die zagen er qua break niet zo goed uit, en de sterren waren niet uitgedoofd toen ze de grond raakten! Ik denk dat dit komt door slecht gedroogde sterren.

Vanavond geef ik een show(tje) van 6 ronde shells van 4", waaronder 2 salutes. Ik ging er eerst 10 doen maar de andere 4 bewaar ik nog even voor de huwelijksverjaardag van mijn ouders :P

Het zal gefilmd worden om te bewijzen dat mijn manier van pasten niet alleen snel maar ook goed is B)

Link to comment

Bedankt voor de goede reacties!

De break is inderdaad goed gelukt zonder booster, ik denk dat ik in het vervolg 1 gram flash bij doe, dan valt de flits van de flash niet op en vliegen de sterren net dat tikkeltje sneller weg.

Ik heb ook 7 lagen paste gebruikt, de Shimitzu manier, dat gaat snel en je hebt altijd een ronde break. Normaal met booster paste ik 5 lagen ofzo.

De shell was zonder lift iets van 160 gram, best zwaar voor een 3 inch, volgende keer gebruik ik ook veel minder lift.
Zoals je ziet was mijn break een beetje eivormig, dat komt omdat ie nog veel te veel snelheid had.

En ik ga binnekort wel ff een nieuwe batch D1 draaien, dan zal ik een goede batch laten zien :P .

Edited by Weirdo
Link to comment
Bedankt voor de goede reacties!

De break is inderdaad goed gelukt zonder booster, ik denk dat ik in het vervolg 1 gram flash bij doe, dan valt de flits van de flash niet op en vliegen de sterren net dat tikkeltje sneller weg.

Ik heb ook 7 lagen paste gebruikt, de Shimitzu manier, dat gaat snel en je hebt altijd een ronde break. Normaal met booster paste ik 5 lagen ofzo.

De shell was zonder lift iets van 160 gram, best zwaar voor een 3 inch, volgende keer gebruik ik ook veel minder lift.
Zoals je ziet was mijn break een beetje eivormig, dat komt omdat ie nog veel te veel snelheid had.

En ik ga binnekort wel ff een nieuwe batch D1 draaien, dan zal ik een goede batch laten zien B) .


En dit was geen goede batch :P ?

Ik heb zelf geen ervaring met D1 maar het zag er niet slecht uit vond ik... Wat was er dan precies mis mee?
Link to comment

Haha, ok deze D1 is niet mijn smaak :P . ik vind hem niet lelijk, maar gewoon niet mooi.
Ik heb nog onwijs veel over, ik ga ff kijken hoeveel ik in een 3 inch cannister kwijt kan, dat zal wel mooi zijn omdat je dan een onwijs volle break krijgt.
Nu hopen dat ik geen mortarburst of flowerpot krijg, zo heel ervaren ben ik niet met cannisters B) .

Edit:



Alvast 2 en 3 inch hulzen gerold voor de cannister ^^ .

Edited by Weirdo
Link to comment
  • 1 month later...

Ik had nog beloofd een 3 inch cannister te maken. Nou hij is gemaakt, en afgeschoten. Ik filmen, ben ik vergeten op het knopje "filmen"te drukken -__-' . Sorry hiervoor, baal er zelf ook erg van.
Maar een paar foto's om het goed te maken. :lol:


De koker met cannula in het midden


D1 sterren met Ricehuls, en Pulverone, allebei later nog gedust met 10 gram flash, 20 in totaal dus.




Achterkant spoulette


dichtgevouwd en gelijmt met hotglue.


Kartonnen schijven erop.


Daarna gespiked met Sisal


Gepaste met 3 lagen 80 grams kraft en lekker veel wheatpaste.


Lift afgewogen met wat Ti


Hij is getopfused, een stukje uit de onderkan van het QM gehaald en tegen de spoulette aangetaped.


Naast elkaar, de shell zonder lift was 3 bij 8! inch

35 gram Pulverone.
70 gram MCRH 4-1
20 gram flash
200 gram D1 stars
Sisal spike
50 gram lift+10%Ti
3 lagen 80 grams kraft paste

Link to comment

En hoe was de break? Nog stars blindgeslagen, of gebroken?
Heb je die D1 gerold? Ziet er wat "kruimelig" uit, weet neit hoe ik het anders moet zeggen, hoe komt dat?
Ziet er verder heel netjes uit =)

Edit: zo'n gouden staart door je glitters heen is prachtig imo, is de batch in die canister shell minder lang gemillt?

Edited by Daan
Link to comment

Alle stars gingen aan en er is er geeneen gebroken, de break was echt perfect symetrisch. Ik ben echt trots op deze shell, daarom baal ik ervan dat ik hem niet gefilmt heb om te delen met jullie. Er kwam ook echt een knal vanaf... echt te mooi voor woorden.
De D1 stars zien er een beetje gebochelt uit omdat ik de laatste paar laagjes iets te nat gerold heb, dan krijg je van de bobbeltjes, maar dat maakt opzich niks uit.

Ik had deze gemaakt om de rest van mijn stars op te maken, Deze batch heb ik te lang gemild, daarom mis ik die gouden staart over het hele effect, nu is die er alleen aan het begin, dat vind ik minder mooi, normaal voeg ik nog 10% 120 mesh C toe, maar dat had ik ook niet gedaan bij deze batch :lol:.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...