Jump to content
PyroForum.nl

Stars


Moloch

Recommended Posts

  • Replies 507
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zien er weer mooi uit Coek! Heb je weer met discodip gespeeld?
Wat doe jij trouwens als startup? Mik je de discodip in je trommel bevochtigen en dan compound erbij!
Of gooi je natte dip in compound!? Ik wil als het ff kan vanavond een batche green cores maken.
Dus wat is jou volgorde?

Edited by Rocketier
Link to comment

Wat zijn dat voor core's EC? ;)
Ik heb de afgelopen tijd ook wat core's gedraaid.
Hier van boven naar beneden:
1 Pihko blue 3 mm coreless.
2 Daaroverheen jennings white AP naar 6 mm.
3 doorgerold naar 8 a 9 mm.


Edit: O, ik zie het al :P strobe core's.

Edited by High Density
Link to comment

Rocketier, dat zijn nog dezelfde strobe cores van de vorige keer (foto is ook dat ze in dat bakje bij jouw thuis liggen :P). Maar had ze nog niet gepost, net zoals alle filmpjes van die keer eigenlijk (A).

Ik gooi m'n discodip erin, heel voorzichtig sprayen.. Niet eens m'n spray knop helemaal indrukken, dan plakt alles direct aan elkaar namelijk. Je moet er echt een beetje een feeling voor krijgen met die kleine cores. De eerste keer heb ik gewoon met TT gerold om het een beetje onder de knie te krijgen ;). Het is voornamelijk belangrijk dat die discodip niet aan elkaar gaat plakken, dan krijg je onregelmatigheden en stars die veel sneller groeien dan de rest etc. etc. (ps. kijk eens op je mail en zet je tel aan XD)



HD: Die cores/stars zien er wel netjes uit, zijn die ook gescreend? Hoe heb je die 'coreless' cores gemaakt, compo door een zeef drukken (welke grootte?) en dan doorrollen?

Link to comment

Ik haal eerst Pihko mix door een keukenzeef, dan even drogen of meteen in de roller met een klein schepje sas, ze zijn dan iets meer als een mm ofzo.
Je moet al vrij snel inschatten hoeveel core's het zijn, dan kun je de rest nog goed drogen en platduwen op een vel papier.
Ik rol net zoals Ener beschreef eerst naar de maat van de screen, en ga dan om de zoveel schepjes screenen, tijdens het rollen.
Naarmate het overgrote deel dichter bij de maat komt zul je steeds vaker moeten screenen, daar gaat veel tijd in zitten.

Link to comment

Ah dat is wel interessant, hoeveel procent water/alch gebruik je dan om je mengsel te bevochtigen? Beetje hetzelfde als met pulverone zeker?

Zo screen ik het ook idd, net zo makkelijk ;). Nadeel is idd wanneer je met 'kleine' batches werkt dat dat screenen veel tijd kost.. Ik heb nu 'n 4, 5, 8 en 12mm screen hier liggen. Kom je opzich al 'n heel eind mee.

Link to comment

Die ventilatieroosters gebruik ik ook idd, dat is m'n 5mm screen. 4mm is de 6 mesh zeef van PS, had die toch al liggen. Daarmee heb ik deze cores ook gescreend, werkt goed zoals je ziet ;). Die van 10 mesh gebruik ik om alle rommel tussen m'n stars uit te screenen.

Reageerbuisrekjes moet je eens naar kijken, bovenkant is 12 mm.. Onderkant 8 mm (die ik gevonden had iig :P)!

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...