Jump to content
PyroForum.nl

Cake's


Duvel

Recommended Posts

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic



Hier boven zie je een shell met twee eindstoppen en een lading (BP en stars).
1 van de 2 einstoppen (onderste op plaatje) kan je erin rammen; gaatje boren; lontje erdoor heen, en dan heb je een buisje met 1 eindstop met een lontje erdoor heen.
Dan doe je je lading erin.
Maar hoe krijg je die tweede eindstop erop (bovenste op plaatje), want die kan je er natuurlijk niet zomaar in rammen, dan beschadig je je lading..

Nog onduidelijkheden?
Link to comment

Nee hardstikke duidelijk, je bedoelde dus cilindervormige shells. Hoe ik het altijd deed, dus inderdaad de onderste eindstop rammen, gaatje, lontje, lading er in, en dan een vooraf geramde prop Alu folie die er heel strak in past. Je kunt hen aanduwen tot hoe hard je wil, en hij blijft stevig zitten. Je kunt eventueel nadat je hem er in hebt gedaan, er nog wat lijm bovenop doen zodat hij er niet uit schiet.

Link to comment

Ja sorry hoor, maar de eerste was een vraag; en de tweede een soort opmerking.
En omdat dat eigenlijk niet goed bij elkaar past (staat een beetje gek dan?) had ik er maar een tweede onder gezet.
Eerlijk gezegd dacht ik er ook op dat moment niet aan.:roll: :oops:

Ook dit is weer een onzinnige off-topic reply! Niemand hoeft zich te excuseren voor een foutje. Houd je gewoon (in het vervolg) aan de regels. Tyneman

Link to comment

Hmm duvel, we zijn benieuwt! Ik had opzich ook een leuk idee...Maar dat past dan niet meer in een klein PVC buisje. Als je nou een klein hol, bolletje papier maakt en daar wat whistle ofzo in doet, en daaromheen een star maken (op de manier die ik beschreeft in mn vorige posts, met spiritus etc). Dan ontbrand die star, en hij gaat natuurlijk hoog :roll: , en als hij bijna op is, ontbrand dat whistle, omdat het in een papiertje/plastic/al folie zit, ontploft het (mijn ervaringen met whistle zijn dat je maar een klein omhulsel nodig hebt om het te laten knallen). Zo heb je dus een lichtkogel met knal :P.

Link to comment
Dat heb ik wel eens iemand zien maken. (Warcore ofzo?)

Die deed whistle in alufolie, met een klein lontje erbij, en rolde daaromheen de sterren.

Dan brandt idd eerst de ster, en heb je daarna een soort crackling.
Mooi effect is dat als je er heel veel hebt.

Wat ik wel eens gemaakt heb, is een klein hulsje (mortiertje), met daarin een afgesloten deel met whistle, en een open deel met bp/Mg mix.

Dan schiet je het af, daarbij gaat je mix aan. (die was geperst en met binder dus viel er niet uit.) En dan knalt het hulsje als je 'ster' is opgebrand.

Klopt, mijn crackling mine.
maar er waren geen sterren om gerold, alleen crackling!
Link to comment
  • 3 weeks later...

Je kunt alle mortiertje op een rij zetten, maar het is wel handiger en makkelijker om de in een soort van cikelvorm tegen elkaar te plakken ( zoals op de foto ) . Hier heb je alleen wel het risico dat ze elkaar aansteken als je ze niet goed maakt.

@ Tyneman, ik heb nog nooit een cake gemaakt maar ben van plan dit wel eens te gaan doen, maar kun je ook in elke mortier huls 2 gaten boren zodat de lonte er in kan en er door een 2e gat er weer uitgaat, naar een volgende huls met ook weer 2 gaten enz. Dit moet toch ook kunnen ?

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...