Jump to content
PyroForum.nl

Cake's


Duvel

Recommended Posts

Jah, dat is eigenlijk ook de manier :(. Het probleem bij mij is dat ik nogal veel CuO thermiet gebruik als liftcharge, dus mn buisje knalt vaak uit elkaar, wat natuurlijk niet erg handig is, als daar nog 5 andere naast staan...Maar zoals jij het beschrijft yellow, kan het gewoon!

Link to comment
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb met een keer met drie geprobeerd. De hulzen kwamen uit een al afgestoken cake. Ik heb geen extra gaatje bijgeboort. Ik heb de lonten aan een lange lont vast gemaakt.

Ik had er geen lading in zitten. Alleen beetje BP en dan wc papier prop er in geramt. Gewoon even uitproberen of het doorverbinden werkte.

Link to comment
  • 5 months later...

*KICK* (even een wat ouder topic omhoog schoppen)

Naar aanleiding van eventuele plannen voor een 5x5 V-shape multi-effect cakeje moest een trucje getest worden om meerdere tubes tegelijkertijd te ontsteken. Om niet teveel sterren te verspillen aan testjes werden 3 tubes met korte visco-lontjes in V-shape opgesteld en doorverbonden met een stukje paper-tape schietlont om het princiepe te proberen.

Hieronder een heel klein filmpje van de test. Buiten dat de spread niet gelijk was (zou kunnen komen doordat iemand een van de tubes te scheef had gehotglued ;)) werkt het princiepe blijkbaar goed. Mn reactievermogen is niet optimaal zoals je ziet :D

3sh_vshape_test.MOV

Link to comment

Oké jij wil specificaties :D komtie dan hè:

Het gaat om hetzelfde type sterren zoals ik eerder al beschreef in het "sterren-topic"

een 25mm diameter cilindrische star bestaande uit een 14mm geperste core (met als samenstelling MP met 2 massa% alufoil snippers) gerold in streamer compositie (met als samenstelling MP plus 25 massa% airfloat houtskool (type BBQ) en 3 massa% groffe (als kristalsuiker) houtkool.

Iedere star (5g) werd omhoog geholpen met 3g MP (kleine overkill, maar de tubes waren net wat te groot)
Tubes waren 18cm lang, ID 26mm? met een 15mm endplug van snelcement met glasvezels. Afstand visco tot lift: 10mm, burn-rate visco: 25mm/s. Standaard papertape-fuse als schietlont. Tubes werden afgesloten met end-caps van karton.

Edit: Over die shells: inderdaad een gaaf plan, maar veiligheidstechnisch gezien niet zo geweldig, dat zou dan een creatie moeten worden met een lading in de >kg-schaal. Dat is massa-explosief, niks voor mij.

Edit 2: Bij shells dacht ik meteen aan 2 à 3 inch, als je cake-inserts bedoelde met shell-effecten, dan is dat wel leuk en haalbaar natuurlijk. ;)

[off-topic] Ben inmiddels grote fan geworden van de compositie die hier als starcore gebruikt wordt, en heb haar Alu-spark Alpha gedoopt. [/off-topic]
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...