Jump to content
PyroForum.nl

Brandtest NS vs. NC


Tyneman

Recommended Posts

mijn poging dit weekeind om schietkatoen te maken faalde jammerlijk. Spul deed niets.

Volgens mij hadden we fout gerekend ( geen salpeterzuur voorhanden, probeerden iets anders ).

als t wel es werkt :lol: hoop dat ik het zo goed is als dat van jou !!

Link to comment

Eigelijk gewoon een stom idee. We hadden geen salpeterzuur voorhanden.

Probeerden een reactie met zwavelzuur en kno3 ( ipv Hno3 )

Reactie kwam wel op gang, maar na het uitwassen en drogen van de watteschijfjes deed t spul gewoon niets.

Toch nog maar even op internet snuffelen..

edit .

stap voor stap was het : reactie starten met zwavelzuur en kno3 , temp goed in de gaten houden.

katoen en paarhonder ml demi water drbij ( sorry voor mijn vaagheid , maar weet de exacte getallen niet meer ).

laten staan , uitwassen , drogen

En deed niets :lol:

Link to comment
katoen en paarhonder ml demi water drbij ( sorry voor mijn vaagheid , maar weet de exacte getallen niet meer ).


Katoen EN water lijkt me niet de juiste manier. Eerst moet je je katoen nitreren, daarna pas water erbij om te spoelen.

Zullen best mensen zijn die ervaring hebben met H2SO4 / KNO3, wellicht iemand met tips???

Gr33tZ
Link to comment

Dat was dus ook al mijn gedachte. Het probleem is alleen dat met toevoeging van katoen het geheel zo'n semi-vast papje werd dat er nouwelijks iets KON gebeuren. Als nood / test toen maar dat water erbij gedaan.

Iemand idd ervaring daarmee?

Link to comment
×
×
  • Create New...