Jump to content
PyroForum.nl

KNO3/Sucrose vuurpijl


Recommended Posts

  • Replies 166
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bij grotere vuurpijlen zit ik altijd met de eindstoppen in mijn hoofd....als iemand suggesties heeft graag.

Ik gebruik altijd KNO3:Suiker = 6:4, met 1 % Fe2O3. Ball millen , en dan soms smelten. Ik had het laatst weer gesmolten, alleen toen was het echt te vloeibaar. Na een dag nog steeds nat en super kleverig. Heb ik te heet of te koud gesmolten ? Raar, want op mijn gasbrandertje wqas het perfect en u met me electrisch kookplaatje doet ie raar .... :lol: .

Link to comment

Als je wil dat je de lont blijft zitten kan je er een knik in maken en die knik in je core schuiven, die truc doet het bij mij perfect.

Vroeger heb ik mij vaak bezig gehouden met serieuze rocketry en toen vees ik mijn eindstoppen vast dmv bouten en een eindstop uit aluminium waarin schroefdraad was aangebracht.

Link to comment

Gesmolten Aluminium en dan gegoten ? Of een grote puck ?
Heeft iemand anders trouwens nog ideeen ?
Hoe groot en zwaar waren jouw raketten dan meestal ? Dat ik ongeveer een idee heb.


EDIT

Hier een video'tje. 8g KNO3:Suiker = 6:4, 1% Fe2O3. Poedervorm. 4mm nozzle. 1cm core ong.

http://video.google.nl/videoplay?docid=309...927489472&hl=nl

Er was geen goede plek om hem recht de lucht in te schieten, geen buis meegenomen.... er geen mogelijkheid voor improvisatie. Dus dit was wel de makkelijkste oplossing.

Link to comment
Guest speedfight

Vanmiddag heb ik 2 vuurpijlen gemaakt met kno3 suiker 6:4 verhouding.


Ik heb mijn mix zo gemaakt. :

Eerst heb ik de verhoudingen bij elkaar gedaan en het goed door elkaar geroerd.
Daarna heb ik warm water erbij gegooid en goed geroerd tot het net als een papje was .
ik heb het daarna laten drogen duurde + - 2 dagen voor het echt goed droog was.
Ik heb het daarna doormidel van de koffie molen tot fijn poeder gemaakt.

En vervolgend in mijn huls geramd

Dit werkte, maar vind het veel gekl**t.

Dus nu zat ik te denken kan ik de suiker en kno3 niet gewoon bij elkaar gooien en vervolgens een paar keer door de koffiemolen hallen zodat het goed doormekaar zit ?


werkt dit ? alvast bedankt

Link to comment

Geen 1% Fe2O3 ?

Ik neem altijd beide stoffen gewoon grof, en mill het dan gewoon net zo lang tot het in een hoek van je trommel aan elkaar gaat plakken. Dan is het goed genoeg gemilled. Maak gelijk veel in 1 keer, met zware media.
Je kunt dit als poedervorm in je vuurpijl stoppen, je kunt het ook smelten.

Link to comment
Guest speedfight

Nee geen 1% Fe2O3 weet zelfs niet wat het is kun je mij dat uitleggen. B)

En heb geen ballmil weet iemand waar ik de media kan koopen voor een ballmil want ben van plan om er een te maaken .

Media staat niet onder gevaarlijke stoffen dus mag naar de bronnne vraagen toch ? :lol:

En bedankt dat je zo snel reageerd B) zekker ook zoon nacht figuur :D

Link to comment

wel een nacht figuur, maar meestal niet achter me pc.

1% Ijzeroxide bedoel ik. Dat zorgt voor een betere en snellere ontbranding. Ga me niet vragen waar je dat koopt. PM kan wel.

Ball-millen moet eigelijk wel. Of je kan smelten. Je moet goede zware media hebben. Ik gebruik zelf loden kogels.

Link to comment
Guest speedfight

hey

Heb vandaag nog effe een vuurpijl gemaakt en weet eigelijk niet hoe diep me core moet zijn.
Hoe berekenen jullie je core diepte?

Want als die te diep is zal me eindstop eruit knallen of me nozzel.

Hier nog effe een foto van wat ik heb gemaakt .

Link to comment

Niet een erg mooie huls, margoed, als ie werkt is het prima.
Wat zit er in ? Hoeveel g ? Hoeveel is het totale gewicht van je vuurpijl ? Hoe groot is je nozzle in ID ? Hangt er van af hoe zwaar hij is en als je payload hebt, zo ja, dan moet je een vrij diepe core boren. Zo niet, dan hoeft dat niet, tenzei je mix langzaam brand of hij erg zwaar is.
Als ik het zo op de foto zie, zou ik zeggen core = 1.5 cm-2.0cm

Link to comment
Guest speedfight

Ik weet niet hoeveel kno3 erin zit heb geen weegschaal die het kan weegen .

Huls is 13 cm lang
En 8 cm zit vol met kno3
Nozzel is 1 cm breed

Komt geen payload op omdat ik nog niet zo vel ervaring heb met vuurpijlen dus ben van plan om eerst zowiezo 5 succesvolle pijllen te maaken en daarna pas te beginnen met een payload.

Mijn vorige pijllen waaren:

10 cm lang
nozzel 7 mm breed
core 5 cm diep

deze pijllen knalde uit mekaar maar had voorheen altijd het idee dat de core best wel diep moest zijn om genoeg druk te maaken.

omdat ik niet ballmil brand me mix denk traager dan normaal.
vandaar het iedee om een diepe core

Link to comment
Guest speedfight

Het probleem is dat ik het zonde vind van mijn kno3 als hij het niet doet, want fdan heb je alleen zoo'n gore rookbom.

:lol:



[edit]

1 regel + 6 schrijffouten = 1 warning.

Let op je nederlands speedfight, het zou zonde zijn als je een ban kreeg.

Tyneman

[/edit]

Link to comment
Guest speedfight

He. :D

Ik heb een vraag ik wil gaan beginnen met het maken van bp vuurpijlen maar,heb nog geen ballmil dus de kwaliteit zal slecht zijn maar, is met deze kwaliteit een redelijke bp vuurpijl te maken ?

Heb trouwens naar wat surfen zwavel gevonden maar, dit is zwavelbloem is dit te gebruiken of moet je dit nog zuiveren of zoiets. B)

Gr Nando :lol:

[edit] Sorry moet natuurlijk zoekmachine gebuiken.

Link to comment
Guest speedfight

Hey

Ik vroeg me af,hoe hoog gingen jullie zelfgemaakte pijlen en waar was hij van gemaakt
kno3 of bp.

En snooby hoe werkt dat indampen ?

Gr nando

Link to comment
Probeer is KNO3 samen met C in te dampen (70/30) Gaf bij mij een zeer fijne raketbrandstof.
Voordelen ervan zijn dat het een mindere gasuitstoot (weinig kans op een cato) heeft dan die van suiker/kno3 en toch sneller brandt.

Betekent dat dan niet dat je meer brandstof nodig hebt terwijl je pijl minder hoog gaat ?? Want je brandstof zal eerder 'op' zijn.
Link to comment
Guest speedfight

Hey,

Ik heb een vraagje maar wou geen nieuwe topic openen ik wil voor me pijlen een payload gaan maken maar heb een probleem.
Ik heb het kruit al wat ik wil gaan gebruiken in mijn payload maar, wil er stars van maken maar ik weet niet hoe dit moet doen kan iemand een kleine uitleg maken voor me.

Thanks . :lol:

Link to comment

Sterren maken staat overal op het web beschreven speedfight B)

@snooby:

Voordelen ervan zijn dat het een mindere gasuitstoot (weinig kans op een cato) heeft dan die van suiker/kno3 en toch sneller brandt.

Een vuurpijl/raket heeft juist een hele hoop gasuitstoot nodig :lol:
En zoals Jurrrrr al zei. Als ie sneller opbrandt en minder gas produceert gaat ie niet echt hoog :D

Cold

/edit
Het is: ...een lagere gasuitstoot dan die van suiker/KNO3. Of: ...een mindere gasuitstoot dan suiker/KNO3. B)
Link to comment

@Cold As Ice: Over het algemeen is het natuurlijk juist goed als een raket een hoop gasuitstoot heeft, nogal logisch..
Maar met KNO3/suiker heb ik daar juist last van gehad, dat zal waarschijnlijk aan mijn nozzle's core's en nog zoveel factoren. Ik kreeg daardoor veel cato's. Met dezelfde pijlen, dus op precies dezelfde manier, lukte het met KNO3/C heel erg goed. En dat ze niet hoog gingen is bullshit, ik denk dat ze wel rond de 150 meter kwamen en dat vind ik meer dan zat. Uiteraard is de brandstof sneller opgebrand, maar daar heb ik weinig last van gehad :lol: Dus voordat je comentaar gaat zitten geven, probeer het zelf.
Ik heb nog een filmpje op het forum van zo'n pijltje gezet, zal ik opzoeken.

http://rapidshare.de/files/17370088/kno3_C...met_bp.wmv.html

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...