Jump to content
PyroForum.nl

Eerste 1 lb pijl met heading


Recommended Posts

Bijgaand foto van mijn eerste pijl mét heading.

1lb BP core burner, fuel 60-30-10. Heading is 5 cm cilindershell met Firefly stars en een BP pulverone burst met slow flash booster.

Mijns inziens nog een te lange delay, waarschijnlijk omdat ik een spolette gebruikt heb, ipv een klassieke delaylading boven de reguliere fuel.

Filmpje volgt zsm, moet ik eerst converteren want ik kan geen mov bestanden uploaden.

IMG_0445.jpg

  • Upvote 1
Link to comment

Leuke pijl en break!😉 Dat belooft nog wat! Als dit je eerste is.

Pijl maakt wel een beetje korte vlucht (gebaseerd op het geluid van de fuel die opbrand) dat in verhouding met de lengte tube.
En geen delay zoals je al aangaf.

Hoezo spolette?

Volgens mij kun je 2 motors halen uit die tube lengte met hetzelfde resultaat.
Ik weet natuurlijk niet hoe lang je spindle is.

Nice!

Link to comment

@de.leeuw62

de tube van mijn motor is een standaard 1lb tube. Dus 7,5" lang, 3/4" ID. Mijn tooling set is hierop ontworpen dus een kortere core burner kan ik hier niet mee maken.

De spolette was een keuze ingegeven door het feit dat ik nog geen goede delay comp had gevonden. Nu heb ik een interessante Tourbillon delay gevonden die ik ga proberen bij volgende pijlen.

Ervaring opgedaan met spolettes is hoe dan ook geen verloren moeite geweest. Nu nog een goede leverancier zoeken van de juiste spolette-tubes. Goede, betrouwbare tubes zelf rollen blijkt moeilijk en tijdrovend. Eerst maar eens de pijlen optimaliseren qua functie en effecten.

Link to comment
1 hour ago, ploegdir said:

Goede, betrouwbare tubes zelf rollen blijkt moeilijk en tijdrovend. 

Tijdrovend en verschrikkelijk, kopen is bijna altijd de betere optie. Wel nette pijl! Als dat je eerste is heb je of heel veel beginnersgeluk of heb je nu wel zeer goed je huiswerk gedaan. Hopelijk komt er toch nog een filmpje :) .

Link to comment
7 hours ago, Andres said:

Tijdrovend en verschrikkelijk, kopen is bijna altijd de betere optie. Wel nette pijl! Als dat je eerste is heb je of heel veel beginnersgeluk of heb je nu wel zeer goed je huiswerk gedaan. Hopelijk komt er toch nog een filmpje :) .

Toch wel degelijk al veel huiswerk en wat oefenpijlen. De eerste 3 pijlen zijn maar niet gepubliceerd... 2 CATO's en eentje die niet van de grond kwam.

Na 2 succesvolle testpijlen (eentje alleen motor, tweede met dummy payload van 250 gr) was dit dus de eerste met een live payload. Dus dank voor de complimenten; ik ben helemaal niet ontevreden.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...