Jump to content
PyroForum.nl

19mm whistle rockets O&N 2015/2016


Recommended Posts

De strobecores 4mm max daarna opgerold tot 7mm met kleurcompo daarna tot 8 doorgerold eerst stepprime/compo 50/50 dan prime dan bpdust.

Ik blijf bij de hostalite versie HD. En idd had ik gekozen voor de kortere spindle (goed gezien trouwens) :) Persoonlijk vind ik het iets te laag nog. schat in een meter of 50. Voor de hoogte wordt het nog een tussenmaatje draaien denk ik. Overigens erg jammer dat de camera de kleuren slecht oppakt. De kleuren waren echt super mooi. Die D1 glitter headers hadden een Emerald groene core. Ook de Majdali purple en geel combinatie is super vet om te zien. Echter kwam dit niet meer over in de opname.

Link to comment

Netjes Sjaak, 4'' cylinder shells volgens mij? Je kan ook langzamere whistle mix of kortere delay gebruiken voortaan, dan zitten ze perfect! Hoeveel pasting zat er nog omheen?

 

Mooie shell's Rock, mooie ronde breaks. Wat voor booster en pasting heb jij nu toegepast? Pijltjes mss net ietjes hoger voor sommige effecten inderdaad. Maar over het algemeen gewoon netjes hoor! Was dit de 45 mm core 16 mm ID pvc?

 

Mijn whistle had niet zoveel power dit jaar. Mogelijk omdat ik nu 3 delen vaseline heb gebruikt ipv 2 die ik voorheen deed, en puur tolueen als oplosmiddel ipv thinner. Kan nog niet helemaal de vinger op de zere plek leggen. Geen CATO's, dat scheelt weer wel. Zal is kijken of ik wat kan uploaden nog. Had hetzelfde probleem als Rock, effecten worden niet lekker opgepakt door de camera vaak. Zeker als de shell's hoger zitten.

 

Edit: de eerste post zit wat door elkaar nu qua effecten, wat is nu precies wat? Zowel die van rock als sjaak staan er nu in namelijk.

Edited by ExplosiveCoek
Link to comment

ze waren 80mm binnen diameter. Ik had nu ongeveer 2,5cm delay maar dit kan ik wel inkorten naar 1,5cm denk ik maar dan zal er wel een bulkhead nodig zijn wat ik nu niet nodig had met 2,5cm.

Ik heb 76/23/1 +3 vaseline opgelost in thinner gebruikt en de cat was copper oxychloride.

Er zat geen pasting omheen, 4 lagen 175gr/m2 kraft papier en 16 verticaal off center spiking met vlas touw en 35 gr slowflash  (5 kno3/ 3 zwavel/ 2 bright aluminium 325mesh) heb ik gebruikt als break.

Boven de filmpjes staat welke effecten in de shell zaten, de filmpjes waar niks boven staat is TT+10% sponge Ti. of C6+10% sponge Ti. maar ik zie er eerlijk gezegd geen verschil in.

Edited by sjaak
Link to comment

@Sjaak. De Ti die ik heb gebruikt is 200 tot 400mesh. Ongeveer 10% mengen in fuel voor boven de core.

@EC break is gewone pulverone met een theelepel 70/30 in het centrum. De pasting was 6 laagjes over de equator. Eerst dichtplakken met gome-tape en daarna een rondje schuin overlappend plakken, dan weer een strip over de equator en dan nog een rondje plakken. Gelijk alles in een keer door pasten zonder tussentijds drogen. Het was idd de korte core van 47mm. De langere was 67mm. Dus moet er een van 57mm draaien........

@Sjaak ik zou oppassen met het inkorten van je laag boven de core. Zoals je zegt moet je dan weer een bulkhead met passfire gaan maken. Het blijft een beetje zoeken qua timing. Zag idd dat sommige pijlen al weer iets gingen duiken. Blijft lastig.

Ik kan iedereen adviseren om te stoppen met het oplossen van de whistlecompo met de thinner methode. Het stinkt als een beer en het duurt veel te lang voor je het kan verwerken. Zorg dat je de benzoaat, cat en vaseline (max 2%) in een coffeegrinder mixxed. Daarna doe je de perc in een schone grinder. Daarna voeg je beide delen bij elkaar in een rvs schaal en spatel je de beide delen door elkaar met een silicone spatel. Net zo lang de witte perc deeltjes pletten en versmeren tot alles de kleur van de cat heeft. Rood in geval van ijzeroxide en licht groen voor koperoxichloride. Je compo is dan gelijk klaar om te persen, Niks wachten tot de stinkthinner is verdampt. LET OP! niet alles bij elkaar in de blender anders haal je de kabelkrant. Ik maak al lange tijd zo mijn fuel en dit werkt super. Dat die Yankies het met thinner doen is gewoon beperkte visie......... hahahahaha.

Link to comment
×
×
  • Create New...