Jump to content
PyroForum.nl

Karton koker geschikt met dikke wand?

zakelijk1986

Recommended Posts

Posted

Nou de titel zegt het al, ik kan aan een behoorlijk hoeveelheid van dit soort kokers komen.

Ik vroeg mij af of ze geschikt zijn voor eenmalig gebruik in een batterij?

Ik heb gemeten en een 3 inch canister shell past er perfect in.

De wanden zijn extra dik alleen moet ik nog een manier verzinnen om een goede eindstop te maken onderin.

• Upvote 1
Posted

Je had dit beter in het korte vragen topic gepost vind ik, maar daar heb ik niks over te zeggen.

Als antwoord op je vraag: ja ik denk dat je ze kan gebruiken, kartonnen mortieren bestaan, maar je kan het maar op 1 manier zeker weten... Ik zou het eens voorzichtig testen voor ik er meerdere in een cake verwerk. Nog nooit een cake gezien met 3" shells, ben wel benieuwd :P

Voor de eindstop lijkt hout me het meest logisch, betoniet gaat niet werken in zo grote kokers.

Posted

Ja achteraf denk ik ook dat het in de korte vragen topic beter paste, tja ik wil er eerst eentje teste.

Bij succes zit ik te denken om een mooie cake te maken van 3 inch, zou wel prachtig zijn.

Posted

Ja het zijn inderdaad die wikkel folie kokers, ze vielen op omdat ze mega dik waren en dacht er gelijk aan. Ik twijfel alleen nog of kwa lengte het wel voldoende is.

Zit te denken om multi plex schijven eronder te kitten plus schroeven voor extra stevigheid.

Posted

Je kunt meerdere keren schieten, met die kokers. Heb een soortgelijke koker ook meermaals gebruikt op een avond, zonder problemen. Wel af en toe controleren. En naderhand weg gooien

• Create New...