Jump to content
PyroForum.nl

Eerste GP Core-burner pijlen


Recommended Posts

Hier een testreeks van mijn eerste GP 24,4 ID Core-burner pijlen.


De originele reeks bestond uit 4 verschillende pijlen, maar nadat de eerste pijl een behoorlijk heftige CATO gaf heb ik nr. 2 maar achterwege gelaten.
Pijl nr. 3 heb ik dubbel gemaakt (met een kleine flying fish header) omdat deze volgens mij de meeste potentie had.
Sorry voor het slechte camerawerk, maar mijn vrouw die de laatste tijd eindelijk een beetje begint bij te draaien van haar "zelf vuurwerk maken fobie", heeft dus schijnbaar niet zo'n vaste hand. Om de consistentie te testen van pijl 3, ga ik deze binnenkort nogmaals in 5-voud maken incl. dummy header met verschillende gewichten. Goed onderbouwd commentaar is welkom.

http://youtu.be/P69vufmXnNM Edited by boutnek
Link to comment
heeft dus schijnbaar niet zo'n vaste hand.


Nou dat valt mij 100% mee ze heeft het vrij goed gedaan.

Nu over je pijlen dan.

Ik vind ze knap meevallen moet ik eerlijk zeggen.
Ik zou als ik jou was je nozzle en je eindplug iets vaster rammen (drukken)

Ik weet niet wat je over houd aan dikte van je eindplug/nozzle maar lijkt me net niet genoeg.
Houd je increments zoveel mogelijk gelijk en ram/druk ze zoveel mogelijk met hetzelfde gewicht,

Verder heb ik er geen commentaar op.
Knap stukkie werk. ;)

65-25-10 gaat als een speer,ook niks mis mee.
Link to comment

Ik zal het zeker eens proberen met een dikkere nozzle & eindplug, maar die eerste CATO lag volgens mij toch echt aan de koker. Het zijn allemaal spiraal gerolde kokers met een paar lagen kraft erom gepleisterd.
Het moet overigens toch wel gewoon mogelijk zijn om met 75/15/10 een stabiele pijl te maken, want dit zal toch wat in kracht schelen.

Link to comment

Ik zal het zeker eens proberen met een dikkere nozzle & eindplug, maar die eerste CATO lag volgens mij toch echt aan de koker. Het zijn allemaal spiraal gerolde kokers met een paar lagen kraft erom gepleisterd.
Het moet overigens toch wel gewoon mogelijk zijn om met 75/15/10 een stabiele pijl te maken, want dit zal toch wat in kracht schelen.

Maar 65/25/10 brand ook snel en heb je minder druk op je nozzle in een keer dan bij 75/15/10,
Als je nou gewoon een klein beetje 65/25/10 maakt genoeg voor 1 rocket engine en het test kun je zeggen of je dat wat vind.
En als je gewoon 75/15/10 wilt gebruiken moet je een dikkere nozzle proberen idd.

Mvg Baazis Edited by Baazis
Link to comment

Op wat voor druk pers je?
Vwb 75-15-10 nozzled pijlen kan ik je uit je droom helpen, dat gaan salutes on a stick worden.
Voor zover ik weet is deze mix te snel voor nozzled pijlen, maar deze werkt overigens prima in nozzleloze pijlen.
Check maar eens, mischien vind je het leuk om eens te proberen.

De Sjeef leeft!!

Edited by sjeef1
Link to comment

Ik zal inderdaad eens een nozzleless proberen met de 75/15/10 mix. De mix die ik gebruikte was trouwens green mix, vraag me dan ook af hoe deze pijlen zich gaan gedragen als ik deze mix nog eens in de ballmill stop. Ik zal binnenkort nog wat filmpjes erop zetten hoe de nozzleless pijlen gaan en misschien al een met een kleine header, indien ik ze stabiel genoeg hiervoor vind.

Edited by boutnek
Link to comment

Ballmillen gaat je iig een meer uniforme mix geven, ik denk dat dit bij 1 van je stotterende pijlen het probleem was (ongelijke verdeling van de componenten).
Vuistregel is hoe langer je millt hoe sneller je fuel (tot de limiet van je gekozen verhoudingen natuurlijk).
Wanneer je 75-15-10 nozzleless gaat gebruiken kun je het zo lang millen als je gewoon meal zou doen, wat je wil is maximale snelheid van je fuel.
Mocht je vragen hebben PM me maar, heb vorig jaar veel geexperimenteerd hiermee.

Link to comment

Vwb 75-15-10 nozzled pijlen kan ik je uit je droom helpen, dat gaan salutes on a stick worden.
Voor zover ik weet is deze mix te snel voor nozzled pijlen, maar deze werkt overigens prima in nozzleloze pijlen.

Hoezo is standaard 75/15/10 niet te gebruiken met een nozzle? Ik heb zelf al tal van succesvolle pijlen gemaakt met deze verhoudingen hoor (en het was goede kwaliteit BP) :P Het blijft gewoon een kwestie van experimenteren om de juiste nozzle-opening te vinden.
Link to comment

Ben het helemaal met Sjeef eens.
Heb het ook wel eens geprobeerd met nozzle maar bij mij knallen ze zonder probleem uit elkaar.

Het blijft gewoon een kwestie van experimenteren om de juiste nozzle-opening te vinden.


Ik weet dat mijn BP 75-15-10 te krachtig is voor een pijl met nozzle.
En wat heb je aan een nozzle van bijna de i.d van je huls (Weinig lijkt me.) ;)
Link to comment

Ik zal inderdaad eens een nozzleless proberen met de 75/15/10 mix.


Ik heb gisteravond even een nozzleless pijl geklopt met GP 75/15/10 mix en het resultaat mag er zijn.
Hier een paar foto's van de pre-flight.




Nozzleless onderkant pijl


Gewicht: 135 gr


Compleet aanzicht pijl


Mijn vrouw zat met de camera in haar handen te wachten op mijn teken. Kennelijk was het aansteken van de lont niet duidelijk genoeg <_< .

Mijn eerste indruk van de nozzleless pijl ten opzichte van de nozzled 65/25/10, is dat de nozzless veel meer power heeft in het begin van de vlucht.
Bij de nozzled begint deze power pas na het opbouwen van de gassen voor de nozzle, maar komt uiteindelijk naar mijn mening veel hoger.
Ik ben benieuwd hoe deze pijlen gaan reageren met dummy payload. Dit zal dan ook mijn volgende post zijn binnen dit onderwerp. Ditmaal hopelijk met mooie filmpjes! Edited by boutnek
Link to comment
  • 3 weeks later...

Nog een keer een nozzleless pijl geklopt. Deze keer wel met video.
Ik denk dat nozzleless pijlen pas aantrekkelijk worden voor mij als ik mijn eerste meal klaar heb. Met GP lijkt hij toch te weinig power te leveren.
Volgende tests zal ik met dummy payloads uitvoeren en hier rapporteren.
http://www.youtube.com/watch?v=QUmCJ6oOAjE

Link to comment
  • 1 month later...

Zoooo die motor heeft een kracht zeg :P Dat ding gaat een km de hoogte in lijkt XD

Misschien een idee om een wat kortere motor te maken? Zodat deze wat eerder zijn hoogtepunt heeft bereikt en dan je shell timing zo afstellen dat deze knalt op het hoogste punt. Dat is denk ik de meest efficiënte manier als je dat voor mekaar krijgt.

Kwa stuwkracht zit je goed, dat ding zou als ik het zo zie makkelijk een 4" kunnen dragen.

Wat zijn de specs van de motor?

Link to comment

Coreburner met bentoniet nozzle

ID: 24,4mm

L: 200mm

BP 60/25/10

Ik weet dat de core iets te kort is voor deze diameter, maar deze kokers zijn voor mij gratis te krijgen.

Mijn volgende headers zullen ipv een timefuse gemaakt worden met BM. De BM heb ik net gemaakt en hangt te drogen in mijn werkplaats.

Op deze manier kan ik inderdaad mijn delay in de pijl zelf regelen. Helaas heb ik nog 9 shell headers liggen met timefuse, dus ik zal iets moeten verzinnen om deze vertraging in de timefuse korter te maken.

Ik dacht zelf eraan de helft van de timefuse uit te hollen en BM in te stoppen.

Link to comment

Zoals ik je shell`s die ik gezien heb van je gemaakt zijn zou ik het hele time-fuse gebeuren eruit halen.

en vervangen door een kartonnetje met een aantal strengen blackmatch.

Als je pijl door zijn brandstof heen is is deze toch al bijna op het hoogste punt en doet je blackmatch de rest.

Snap ook niet waarom je er überhaupt time fuse in hebt gebruikt.???

Of wou je ze eerst uit een buis lanceren.?

Maar je motor presteert netjes. ;)

Link to comment
×
×
  • Create New...