Jump to content
PyroForum.nl

PGI 2011 - Rockets


Recommended Posts

Vette shit Toon.... Nog op bezoek geweest bij doctor-x?
Dit had denk wel in het stam caffee gemoeten....


Dr.X blijkt niet echt een persoon te zijn.
Wat ik van de mensen daar begreep is dat het een groep mensen is die ook liever anoniem blijven.
Een aantal kan je wel herkennen want met de shells waarmee die lopen te sjouwen blijf je niet anoniem en als je stickers op je auto hebt met daarop DR.X BRAND dan word het 1 en ander duidelijk. 1 ding kan ik wel zeggen en dat is dat die mannen echt super mooie spullen maken. We hebben wat meerslagen en shells in shells gezien en daar kan menig bedrijf in Italie nog wat van leren.

Ik dacht ook dat ik qua knal nu onderhand wel wat gewend was maar de ground saluten van die gasten zijn gewoon abnormaal.
Link to comment

Ja, er zijn er veel meer.
We hebben 25 volle bandjes met materiaal meegenomen. Ik zit alleen een beetje in tijdsnood vanwege het consumenten gebeuren. Op 1 September moeten er 191 films klaar zijn dus ik wissel het af en toe even af. Vanmiddag is er een film bij gekomen van een show geschoten door een vriendenclub Chicago Lights.

Link to comment

Een kleine kant tekening, "if you zoom you die" haha. Zeker met vuurwerk vind ik het altijd zonde als er ingezoomd is, je mist dan soms delen van het effect. Ik kan me voorstellen dat jullie niet zulke zieke dingen hadden verwacht van 'zelfbouw amateurs' en daarom wat ingezoomd hadden. Maar ben zeker benieuwd naar de rest van de filmpjes! Zeker van het bouwen in de tenten zelf zou ik graag wat video's zien.

Link to comment
Een kleine kant tekening, "if you zoom you die" haha. Zeker met vuurwerk vind ik het altijd zonde als er ingezoomd is, je mist dan soms delen van het effect. Ik kan me voorstellen dat jullie niet zulke zieke dingen hadden verwacht van 'zelfbouw amateurs' en daarom wat ingezoomd hadden. Maar ben zeker benieuwd naar de rest van de filmpjes! Zeker van het bouwen in de tenten zelf zou ik graag wat video's zien.


Je bedoelt bij de pijlen?
Normaal zoomen wij ook niet. Na 11 jaar vuurwerkfilmen weten we wel een klein beetje dat je dat soort dingen niet moet doen.
Ik denk dat de filmer het leuk vond om de pijlen van dichterbij te laten zien. We zaten namelijk op een behoorlijke afstand.
En ik had dit al wel verwacht hoor. Ben een jaar of 8 geleden al lid geweest van de PGI en volg elk jaar wat er gebeurd. Maar het blijft een happening en ik noem dit geen amateur bouwers meer. Ik heb dingen voorbij zien komen die beter zijn dat wat de Italianen soms laten zien.

Deze shell was ook giga goed!
Een schitterend effect en voor mij perfect uitgevoerd.

Link to comment
Een kleine kant tekening, "if you zoom you die" haha. Zeker met vuurwerk vind ik het altijd zonde als er ingezoomd is, je mist dan soms delen van het effect. Ik kan me voorstellen dat jullie niet zulke zieke dingen hadden verwacht van 'zelfbouw amateurs' en daarom wat ingezoomd hadden. Maar ben zeker benieuwd naar de rest van de filmpjes! Zeker van het bouwen in de tenten zelf zou ik graag wat video's zien.


Films van bouwen in een zwijnenstal ook goed?

Ik heb misschien nog wel iets moois gezien wat voor jullie interessanter is dan voor mij.
Blauwe Aluminium. John Steinberg MD (John Steinberg is ex president van de PGI en al 19 jaar lid) heeft volgens hem iets nieuws ontwikkeld. Een mengsel met daarin blauwe aluminium wat veiliger is dan flash. Je kan er op gaan staan, springen, slaan met een hamer etc. Het knalt/ontploft niet behalve als je het opsluit. Dan zijn de knallen (volgens hem) net zo hard als dat wat je met flash bereikt. Hij heeft het gedemonstreerd door het mengsel aan te steken met een torch (gebeurde niks), ze hebben er ground salutes en gewone salutes mee gemaakt en jah, dat knalde flink. Alleen kan ik niet zeggen of het harder knalt dan flash, ik weet niet wat ze aan grammen gebruikten etc. En mijn chemische kennis is 0. Ik weet wel dat alle bouwers er van onder de indruk waren.

De groep van Dr. X werkt er ook mee. Edited by Pyrowinkel
Link to comment

Die shell van Ned Gorski is idd erg nice, ik heb de hele bouw van dat project (zijn reeds geschoten test shell's daarvan) ook gevolgd op Passfire.com . Was erg interessant idd!

Ik hoopte al dat het zoomen alleen bij de pijlen zou zijn gebeurd ja haha!

Zwijnenstallen zijn ook prima :huh:! Het leukste is als de members vertellen wat ze zoal maken en wat ze erin gestopt hebben, daar kun je weer wat van opsteken dan.

Tja ik ken het fenomeen blue aluminium wel idd. Maar ik vind de huidige GD Al ook prima werken :).

Of de Dr X groep ermee werkt weet ik niet, volgens mij zijn die nooit zo happig op het delen van hun informatie (zoals je zelf al aangaf, de meeste members willen sowieso al anoniem blijven).
Heel veel mensen zijn altijd bang om flash te maken, ik vind dat nogal overdreven persoonlijk.

Link to comment

Die plaatjes lijken bijna gephotoshopped zo mooi :)
Naar zo'n conventie gaan zou ik ook graag eens willen doen, lijkt me echt gaaf om te zien.

Blue Al, lijkt me interessant, ga ik zeker proberen als de mogenlijkheid (en de portemonnee) het toelaat.
Maar wat veiligheid betreft is GD ook prima hoor, daar mag je ook aardig gek mee doen wil het onsteken.
Enige ongelukken die ik zelf heb gehoord betreffen vooral mensen van het slag ; ff 1 schep Al, 2 scheppen KClO4 in de cementmolen met wat stalen lagers erbij. En dan nog goed je best doen om het te laten knallen.

Heel veel mensen zijn altijd bang om flash te maken, ik vind dat nogal overdreven persoonlijk.

En bange mensen maken fouten.
Gewoon secuur te werk gaan, schone werkplaats hebben, en dan kan je gerust een kilo diaperen.

Zorgvuldigheid en een dosis gezonde chemische logica maken het verschil tussen een kilo veilig diaperen en 10 gram verkloten en een vinger (of meer) missen.

Maar goed, laat ik niet teveel offtopic gaan, ben al redelijk afgedwaald :huh:
Link to comment
als het daar mee fout gaat lig je in stukken!


Ja heb je gelijk in Warez maar dat lig je met 100 gram ook wel.
Kilo vind ik ook wel wat veel trouwens. :)

Zijn daar ooit wel eens berekeningen op los gelaten trouwens,niet dat je er daar na nog veel aan hebt. :huh: Edited by Lontje
Link to comment

Ze zullen wel met hun handen onder hun pers gekomen zijn! Die Yankies doen zelfs hun honden of katten in de magnetron als het niet expliciet benoemd staat dat het niet mag.
Dan nog wat! Als verstand hebt van zaken en zorgt voor eigen veiligheid. Dan maakt het niet uit of je nou 10gram of 1000gram mengt. Als het niet fout gaat gaat het niet fout.

Waarschuwing voor mensen die nog nooit met flash hebben gewerkt! Het is een zeer explosief goedje dat ook knalt als het niet is opgesloten. Onderschat dit niet!
Flash maken in de zomer is anders dan in de winter. In de winter heb je vaak droge lucht en is er grotere kans op statische ontlading. Wees gewaarschuwd.

We dwalen wel offtopic maar is wel belangrijk.

Link to comment
Waarschuwing voor mensen die nog nooit met flash hebben gewerkt! Het is een zeer explosief goedje dat ook knalt als het niet is opgesloten. Onderschat dit niet!
Flash maken in de zomer is anders dan in de winter. In de winter heb je vaak droge lucht en is er grotere kans op statische ontlading. Wees gewaarschuwd.


Plus dat iemand die in de zomer al met flash aan de gang is vaak wat serieuzer met de hobby bezig is dan een kewl die een dag voor oud en nieuw een spijker-lood-kogellager-flash-bom gaat knutselen voor de dag erna :)
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...