Jump to content
PyroForum.nl

Ik en mijn pa.


Guest tom12e

Recommended Posts

Ik ga mijn vader, vanmiddag of morgen wat uitleggen of pyrotechniek en ik wil ook iets maken, hebben jullie misschien een leuk idee om te doen?

Ik heb:

-KNO3
-S
-Houtskool
-En alle huis-tuin en keuken spullen.
-stamper (ik heb nog geen ballmill)

Ik dacht zelf om meal powder te maken, maar daar doe je ook geen uren over.

Edited by tom12e
Link to comment

Dat is leuk man. Je kan idd wat greenpowder maken van jou chems. Wat ook leuk is laat je vader dit forum zien.
En vertel hoe leuk het is om deze hobby te doen en dat je er heel veel bij moet leren. Even snel iets maken moet je niet doen.
Gewoon lekker je green powder laten branden op een stukje wc papier of laten spuiten uit een klein rolletje. Dat is gaaf zat.
Laat je vader vooral zien dat het niet alleen jochies zijn die deze hobby doen.
Ik ben bijvoorbeeld 45 en doe dit pas een jaar of 30. Wellicht krijg je jouw vader mee!?

Echt veel plezier toegewenst en ik hoop dat je vader zal reageren zoals jij hoopt dat hij zal reageren!

@moderator. Ik denk dat dit in het wat ga ik vandaag doen topic hoort! Verplaatsen misschien!?

geedit: laat maar lekker hier staan wel leuke reacties

Edited by Rocketier
Link to comment

Of verdiep je wat in pijltjes, koop wat kattenbakkorrels ergens en vermaal die tot bento. Thijs maakt z'n pijltjes ook van greenpowder en schiet er zelfs 3"ers mee de lucht in dus.. Denk dat je pa een pijltje wel vet zou vinden.
Als ik hier alleen greenpowder laat zien denken ze hier alleen maar: gevaarlijk, straks brandt het huis nog af!
(De volgende dag laat m'n ma het fornuis de hele nacht aanstaan....)

Edited by Sharkie
Link to comment

Lol Rock,45 nog maar hahah groentje. :P
Ach in een cafe,kan je hier ook over praten natuurlijk.
Had je al eens wat rookbommen geprobeerd van KNO3 met suiker Tom.?
Is hier allemaal te vinden,en wees creatief met wat je hebt. (De rest komt vanzelf als je meer inside info weet te vergaren.) :)
Lezen daar doe je uren over,en is ook nog eens goed voor je ontwikkeling aangaande dit Pyro-gebeuren.

Suc6 :P

Link to comment

Maak een klein al dan niet nozzleloos fontijntje van meal + grof houtskool, dat is best te doen, voor een mooi kleurtje moet je eens gesmolten en weer gestolde en verbrokkelde zwavel proberen en +- 2 mm stukjes hiervan door je fontein geven een leuk blauw effect.

Edited by High Density
Link to comment

Ja, ik zou dan iets met siervuurwerk doen. Fonteintje, raket ofzoiets. :)

Knal-vuurwerk wordt altijd zo snel geassocieerd met het maken van bommen en terrorisme en weetikwatallemaal. Leukste zou zijn als je je vader bij het hele proces van het maken kan betrekken, op die manier ziet hij dat pyrotechniek ook op een heel verantwoordelijke en volwassen manier kan beoefend worden en dat het een hobby als een ander is.

Link to comment

Ja met jou chems kun je erg veel. Je kunt met KNO3 en suiker heel makkelijk een pijl de lucht in krijgen. Je kunt ook een stinger rocket maken die zijn echt cool :)
Een fontijn met extra houtskool is altijd wel leuk.

Om nu al shells te maken weet ik niet of dat verstandig is omdat dat toch wat meer vaardigheid vereist en dat moet natuurlijk absoluut niet fout gaan met je vader erbij.

Ik heb ook alleen maar KNO3 en suiker tot mijn beschikking en heb daar al heel wat leuks mee gemaakt :P

Link to comment
Ja met jou chems kun je erg veel. Je kunt met KNO3 en suiker heel makkelijk een pijl de lucht in krijgen. Je kunt ook een stinger rocket maken die zijn echt cool :)
Een fontijn met extra houtskool is altijd wel leuk.

Om nu al shells te maken weet ik niet of dat verstandig is omdat dat toch wat meer vaardigheid vereist en dat moet natuurlijk absoluut niet fout gaan met je vader erbij.

Ik heb ook alleen maar KNO3 en suiker tot mijn beschikking en heb daar al heel wat leuks mee gemaakt :P


Shells zeker nog niet, maar ik wil binnenkort wel een KNO3/suiker pijl maken. Maar het probleem is, mijn kattegrind is weer niet goed genoeg om daar eindstoppen van te maken.. Ik ga toch maar even kijken voor snelgips.
Link to comment

Gips kan opzich wel maar het hecht niet goed aan je buis zeker als je PVC gebruikt, dus dan zul je er voordat je het gips erin giet eerst een paar spijkertjes doorheen moeten slaan. Dan heb je wel een goede eindstop. Bentoniet is wel beter en makkelijker.

Ik heb ook wel eens een eindstop van snelgips geprobeerd te maken maar bij mij droogte droogde het helemaal niet.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...