Jump to content
PyroForum.nl

Burgemeester Verver van Schiedam


Tim5

Recommended Posts

Burgemeester Verver van Schiedam denkt erover particulieren te verbieden vuurwerk af te steken. Volgens de VVD'ster zijn de maatschappelijke kosten te hoog.

Volgens de burgemeester zijn er tijdens de jaarwisseling alleen al voor 85 duizend euro aan eigendommen van de gemeente vernield. Daarbij zijn de kosten voor gesloopte bushokjes en beschadigingen aan eigendommen van burgers nog niet eens opgeteld, weet RTV Rijnmond.

Bovendien ontstond er een brand, waarschijnlijk veroorzaakt door vuurwerk. De brand legde een pand in as. Verver gaat nu uitzoeken of er voldoende draagvlak is voor een verbod.




http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/201...m_wil_vuur.html

Link to comment

Niet heel boeiend.
Zoals al vermeld worden vernielingen niet gepleegd door 12 jarigen met astronautjes en romeinse kaarsen.
Combinaties van drank en/of achterlijke opstandigheid plus cobra 6'jes en salutes zijn hiervoor verantwoordelijk.
Het meest triest is nog wel dat dit meestal de wat oudere jeugd is, zeg 18-25 jaar.

Link to comment

Als stelling heb je gelijk Pyrohiero. Maar om deze man zijn kortzichtigheid gelijk te stellen met de criminelen uit WOII vind ik te ver gaan! Het zou je sieren als je het edit!
Deze man geeft zijn ongenoegen over het sloopgedrag. En ik denk dat dit terecht is.

Laat ze nou gewoon de echte pyrotechneuten het vuurwerk verzorgen.
Dan is onze hobby gelijk legaal. Ik ben voor het verbod op de verkoop van vuurwerk ^_^ want die commerciële rotzooi is toch veel te duur! ^_^

Edited by Rocketier
Link to comment

Ja natuurlijk moeten ze het vuurwerk niet verbieden. Het was natuurlijk bij spreke van wijze ^_^ ! Het was overigens een vrouwelijke burgemeester. Aldus teletekst.
Laat ieder het zijne denken. Vuurwerk is zo in onze traditie ingebrand dat je wel een flink arsenaal politie agenten moet gaan inzetten om te kunnen handhaven tijdens O@N.
Ik zie het al voor me: Heel Europa heeft geen grenscontrole meer. Maar in Schiedam staat weer douane en een grote muur er omheen. ^_^ Wat de burgemeester in ieder geval heeft bereikt is een stuk publiciteit en aandacht voor een probleem wat hoofdzakelijk wordt veroorzaakt door KW3L gedrag. Ik zeg: ''flink de kop in drukken''.

Edited by Rocketier
Link to comment
Link naar artikel
Weinig bijval voor verbieden van vuurwerk'
11 januari 2011

Burgemeester Verver van Schiedam krijgt weinig steun voor haar plan om het afsteken van vuurwerk door particulieren met de jaarwisseling voortaan te verbieden. Dat schrijft dagblad Metro vandaag.

De eerste burger van Schiedam liet tijdens haar nieuwjaarsrede weten dat ze de maatschappelijke kosten van het afsteken van vuurwerk te hoog vindt. De gemeente Schiedam liep zo'n 85.000 euro schade op door vuurwerk-vandalisme. Zo ziet burgemeester Bruinsma van buurgemeente Vlaardingen niets in het plan, terwijl er in Vlaardingen toch bijna 50.000 euro schade was tijdens de jaarwisseling. Volgens de krant noemt burgemeester Aboutaleb van Rotterdam het afsteken van vuurwerk 'een mooie traditie'. Ook hij zou geen voorstander zijn van het plan van de Schiedamse burgemeester.
Link to comment
Weinig bijval voor verbieden van vuurwerk'
Burgemeester Verver van Schiedam krijgt weinig steun voor haar plan om het afsteken van vuurwerk door particulieren met de jaarwisseling voortaan te verbieden. Dat schrijft dagblad Metro vandaag.

Niet geheel onverwacht natuurlijk.

Verbieden heeft geen zin, men moet gewoon veel strenger optreden tegen vandalisme.
Snelrecht, zoals ook dit jaar weer, en de boetes flink omhoog gooien.
Nadat je een keer bent gepakt na vernielingen en een vette boete + strafblad hebt gekregen laat het wel uit je hoofd.

Ik werd afgelopen jaarwisseling nogal verrast door een voorbij rijdende patrouille wagen met twee vriendelijk groetende agenten erin nog geen 2 seconden na het afsteken van een 5 grammer.
Enkele honderden meters verderop werd een groepje dat nitraatjes en andere ongein bij de buren in de tuin mikten wel aangesproken.

Het gaat er maar net om hoe je met je vuurwerk omgaat.

Keihard aanpakken die schoffies, pak je het goed aan dan laten zijn kameraadjes het in het vervolg ook wel.
Link to comment

Discussie gaat helaas toch iets breder gevoerd worden...

http://www.nu.nl/binnenland/2419955/burgem...werkverbod.html

Wat mij iedere keer verbaasd is dat door een aantal etterbakken een hele groep over één kam geschoren wordt. Ik wordt hier zo moe van! Inderdaad mensen die iets kapot maken keihard aanpakken en niet degenen die verantwoord (desnoods via cursus en certificaat oid) hun vuurwerk afsteken.

85.00 euro schade in Schiedam, op zich een hoop geld, maar laten we het wel het grote plaatje voor ogen houden. Wat zijn de kosten van de politiemacht tijdens beladen voetbal wedstrijden en hoeveel ruiten sneuvelen hier? En al die gescheurde knie en enkelbanden? Voetbal gaan verbieden? Ik heb deze kop nog niet vaak voorbij zien komen. Maar in dit geval is al deze schade niet te verwijten aan het voetbal, maar aan een groep die liever rotzooi trapt en dingen sloopt dan daadwerkelijk van voetbal houdt.

Hoeveel doden vallen er tijdens die paar dagen dat schaatsen hier in Nederland mogelijk is (door het ijs zakken en verdrinken)? En hoe lang zijn de rijen bij de eerste hulp met mensen met gebroken armen en benen? Allemaal gemeenschapsgeld... Wanneer gaan we het schaatsen verbieden?

Ik denk dat het overleg van de gemeenten toch wel eens wat draagvlak zou kunnen gaan creeren voor een algeheel verbod. Ik hoop het alleen van harte dat dat het niet haalt! Oorzaak aanpakken en niet het vuurwerk verbieden.

Edited by maart
Link to comment
Ik denk dat het overleg van de gemeenten toch wel eens wat draagvlak zou kunnen gaan creeren voor een algeheel verbod. Ik hoop het alleen van harte dat dat het niet haalt! Oorzaak aanpakken en niet het vuurwerk verbieden.


Ook al heb ik weinig vertrouwen in de huidige politiek en beloofd men daar alles om het
vervolgens van tafel te gooien om maar genoeg zetels voor een meerderheid te krijgen.
Denk ik wel dat de gezamenlijke logica, hoe weinig dat ook is, toch wel tot het besef komen dat het verbieden
garant staat voor nog meer schade.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...