Jump to content
PyroForum.nl

Eigen boek


Oscar

Recommended Posts

Ik ben sinds een paar jaar bezig om een eigen boek te schrijven. Het heet: De Tikkende Klok. Het gaat voornamelijk over pyro. Maar er staat ook HE en raketten in. Dit wordt geen crap boek zoals: The anarchist cookbook of terrorist handbook.

Kan iemand mij hierbij helpen? Zou ik de informatie die op het forum staat mogen gebruiken in mijn boek? Het voornamelijk om de scheikundige reacties.

De hoofdstukken zijn:

Hoofdstuk 1 Vuurwerk
Hoofdstuk 2 Explosieven, Chemicaliën e.d.
Hoofdstuk 3 Raketten
Hoofdstuk 4 Boem, Stank en een leuk kleurtje

Heeft iemand nog ideen?

Link to comment
  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Rookbommen staan bij vuurwerk. Maar het is zeer uitgebreid. 15 verschillende en meerdere manieren om te maken.

Het hoofdstuk boem, stank en een leuk kleurtje. Gaat over ''experimenten'' die boem doen. Geen bommen, maar ook geen pyro. En verf/stinkbommen. De reden dat ik het erbij heb gezet is dat ik dat zelf ook nog leuk vind.

Chriz: In eerste instantie was het voor mijn zelf bedoeld. Ik heb de stoffen er niet bij gezet, omdat ik anders het zelf niet meer zo snappen.

Ik zet na het eten de indeling van het eerste hoofdstuk erop. Dan kunnen jullie zien wat er in staat. Ik ben nu druk bezig met alles an het uittesten

Pure chemial: Hij staat ook op de site en ik heb hem zelf ook. Wat maakt die moeite uit. Jij heb zelf ook het een en andere geschreven.

Link to comment

Zo als in net zei. Hier de indeling van mijn eerste hoofdstuk:

1. Basis.
1.1 Lont
1.2 Huls
1.3 Einddoppen
1.4 Nozzle

2. Sier
2.1 Fontein
2.2 Bengaals vuur
2.3 Sterretjes
2.4 Vuurbal
2.5 Rookbom
2.6 Fakkels

3. Knal
3.1 Rotjes
3.2 Saluut schoten
3.3 7 klapper
3.4 Bermuda’s
3.5 Vlinders

4. Luchteffecten
4.1 Vuurpijl
4.2 Mortier
4.3 Mortier bom
4.4 Mine
4.5 Starmine
4.6 Komeet
4.7 Sterren

5. Composities
5.1 Fontein
5.2 Rook
5.3 Sterren
5.4 Fakkels

3.2 Zijn bottle saluut, cherry bomb en mathxbox salute.

3.5 Weet ik nog niet hoe ik die moet maken.

Link to comment
  • 1 month later...
In godsnaam waarom doen jullie je zoveel werk er zijn genoeg boeken, bekijk spelen met vuur en je hoeft zelf geen boek meer te schrijven ik zal hem wel uploaden  :D  en de link hier posten.

http://pyroforum.nl/viewtopic.php?t=428
( zo trekt gamekeeper wat minder dataverkeer  :D )


Hey Pure Chemical de link werkt niet echt :cry:
Dit zecht ie: The topic or post you requested does not exist

Groeten
Link to comment
  • 3 months later...

Even een overzicht wat ik nu heb.

Basis is af.

9 verschillende lonten.
1 manier van huls.
2 manieren van eindstoppen.
2 manieren van nozzle.

Sier is af.

2 manier van fontein.
1 manier van bengaals vuur.
1 manier van sterretjes
6 manieren van vuurbal
9 rookbommen ( Ik heb meer formules maar die heb ik bij composities gezet.)
1 manier van fakkels

Knal ook bijna.

Vlinder heb ik er niet in gezet.

Luchteffecten ook bijna klaar.

Bij composities burst toegevoegd. Voor de composities geld alleen de gene die ik heb gemaakt. Ik kan moeilijk al de recepten van Wouter Visser in zetten. Hij wordt dan veel te groot.

Het tweede hoofdstuk is nog lang niet klaar.
Het derde bijna
Vierde ook bijna.
Extra hoofdstuk bronnen.
Voorwoord ik gezet.

Als hij klaar is laat ik hem eerst door een aantal van het forum mensen lezen, verander ik het een en ander en maak er een pdf van.

Link to comment

Wow, maar je wilt er wel erg veel in 1 keer in stoppen, misschien kun je het in stukjes (bijvoorbeeld paragraf(/v)en) alvast "publiceren" zodat we niet een jaar hoeven te wachten tot alles af is...
Ik ben namelijk nogal ongeduldig :oops: :)

Link to comment

Jah, het sprak mij ook heeeel erg aan (einelijk een buigbaar lont :)) maar ik snap niet helemaal de text...Er moet een andere stof bij die silicone, maar ik kom er maar niet achter wat dat is..

Ik neem aan dat de meeste frogfot.com wel kennen, maar hier is hij toch nog even :D.

goede link

Link to comment

Das naar een andere site Moloch..
:? Bij mij doet de ene link het gewoon, Quote:

A member (IIRC it was Microtek) once made quite a nice fuse from silicone, sulfur, and KMnO4.

I have had some success with a mixture of silicone, sulfur, and KNO3. The sulfur and KNO3 were both very finely powdered, then mixed together with the silicone and kneaded to a uniform consistency, then I took a large syringe and filled it with the resulting goop, before squeezing out thin lines of it onto a sheet of newspaper.

The result was a reliable fuse that was also reasonable flexible.

en even later:
To be honest I don't recall the exact ratios, I did it quite a long time ago, back when the original silicon fuse thread was going.

I think it was around 6 parts KNO3, 1 part sulfur, and 2 parts silicon.

It was windproof and pretty much refused to go out once it was burning (a very bright yellow/white flame). As far as flexibility goes, it wasn't super flexible, but you could bend a single point to about 45° before it broke IIRC, so you should be able to coil it up so long as your coils aren't too tight. I never got to test how waterproof it was, but from my experience with similar things I assume that if it was wrapped in a layer of electrical tape then it should burn underwater.

The silicone I used was Selleys brand, and IIRC it was just called Selleys Silicone, but it came in a little tube (a toothpaste tube kind of thing is the closest thing I can liken it to), and it was much less viscous than the silicone that comes in the big tubes meant for use in caulking guns.

Misschien heb je daar vast wat aan..

Toch vreemd dat de link niet werkt bij jou.
Link to comment

De link werkt inmiddels weer, het forum was denk ik offline ofzo.
Maargoed, ik heb het gemaakt, de KNO3/Sucrose versie.
En ben er opzich tevreden mee, alleen het is vrij dik.
Het is trouwens niet uit te krijgen! ideaal voor onderwater knallers.

Edit: als ik op de E&W forum kom en me inlog krijg ik dit te zien.

You have been banned for the following reason:
+1, grammar

Iemand enig idee wat de reden hiervan is, wat dat +1, grammar betekent?
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...