Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

Vandaag ga ik shells in elkaar zetten, vooral 5 inchers denk ik.



Soow, hoe lang duurt het om zo'n shell te pasten dan? ^_^ Als ik al 25 minuten met een 3''er bezig ben...
Net 3''er gepaste, nu de laatste, dan maar eens wat 2''ers en starmines maken met de sterren die ik over heb. Edited by Sharkie
Link to comment

Je wordt er na een tijdje wel sneller in hoor ^_^.

4'' 10 min a kwartiertje. Ligt eraan of je alles al voorbereid hebt, dan knal je er zo een doorheen binnen 5 a 10 min. 5'' gaan ook wel snel hoor.

Ben nu ook 3'', 4'' en 5'' shell's in elkaar aan het zetten. Net wat timefuse op maat gesneden. Nog ff verlengen zodat ze in het midden uitkomen en dan m'n shell's maar eens vullen.

Ligt zo'n 2.5 kg MCRH en 9kg aan stars dus ik kan nog vooruit. Liggen ook nog wat 2'' en 20 mm kometen liggen voor risingtails die hopelijk nog op tijd droog zijn (blaaskachel ftw).

Link to comment

Haha neeejoh wtf! :P Je gebruikt wheatpaste neem ik aan dan? Zo snel met gomtape is in ieder geval onmogelijk.
En je hebt nog flink wat te doen dus als ik het zo hoor. ^_^ Ik ga straks bij m'n oma een 8shots 1''cakeje en een 3'' C8 + 10% Ti afsteken (en filmen) dus zin in! Morgen nog wat 2''ers maken, 34 1.5grammers en een starmine...

En dan... hopen dat ik nog optijd nieuwe KNO3 binnen heb. ^_^
Zo niet dan ben ik al bijna klaar eigenlijk.

Edited by Sharkie
Link to comment

Ja, wheatpaste kraft en zo'n snijmachine. Je smeert een heel vel kraft in, vouwt hem paar keer dubbel en hakt hem in stroken met die machine. Plakken gaat ook snel als je gewoon scheurt en langere stroken pakt waar de paste al goed in zit.

Heb nog wel wat te doen ja, maar heb gelukkig twee WASPs hier aka zusje en neefje ^_^.

Link to comment

Godverdomme.. net pijltje, shell en cake afgestoken bij m'n oma. De eerste twee gingen goed, maar de cake daarvan zat een van die dingen wat te strak in zo'n tube... kaboem. Eentje vloog net voorbij m'n neefjes hoofd... Voor de nieuwjaarscake heb ik 22 van die dingen achter elkaar dus die ga ik morgen ff demonteren...

Ik kan er voor kiezen om ze helemaal uit elkaar te halen (lift ergens anders voor gebruiken en weet ikveelwat doen met die bombettes) of ik kan ze per stuk af schieten vanuit een standaard zodat er niets mis kan gaan. Tips?

Godver is mijn humeur even flink verneukt man. ^_^
Die shell en pijl gingen wel goed, die shell upload ik nog wel een keer.

Link to comment

Zoo net ff 6 shells eerste 4 lagen gepaste.. Wat is het toch eigenlijk een heerlijk werkje! Lekker vieze handjes krijgen en de shells worden mooi glad ^_^
Helaas nog niet die 2 D1 shells gebouwt en nog geen fuel gedraait maar morgen en overmorgen vrij dus ik heb lekker de tijd!

@Coek,damn ik ben jaloers op je dubble WASP en je snijmachine man! Ik moet ook maar eens zo'n snijmachine gaan scoren want mijn reepjes gaan altijd een beetje scheef.
Pasten jullie trouwens alle lagen in 1 keer? Ik laat ze altijd ff een nachtje drogen tussendoor, ben bang dat je anders driven in vocht krijgt (ergens gelezen).

@ Shark, je kan die bombettes idd mischien wel in een canshell stoppen (of meerdere kleinere canshells maken) volgens mij is dat wel v@..

Link to comment

3 strip methode mag je je aantal lagen x2 tellen dus ik doe 8x 3strip methode. Probleem is dat ik kraft heb van net geen 50g/m² en ik van plan ben deze eerst op te gebruiken alvorens een andere te kopen. Zo moet ik wel meer pasten om een even dikke laag te hebben.

Ik heb vorig jaar ook gewoon dextrine gemaakt met maizena en ik vind het wel de moeite waard om daarvoor de oven een paar uur te laten draaien. Ik weet ook nog dat ik maltodextrine hier niet meteen vond, ook niet bij de drogist.

Link to comment
Maizena is nog nooit hier in huis geweest. Maltodextrine is prima, dat is zoetstof. Je vind het bij de suiker in de supermarkt.


Dat spul gebruikte ik ook altijd maar ik ben dit jaar voor het eerst overgestapt naar sgrs.
Sgrs werkt veel en veel beter. Je sterren worden echt bikkelhard, ik kan er nu met een hamer op tikken zonder dat ze breken en dat heb ik met de maltodextrine van de plus nog nooit gehad ^_^.

Voor de rest vandaag mijn 350 bombettes afmaken en de laatste lift ervoor rollen.
Omdat zijn zelfgemaakte wilgen c op was heb ik maar pine c gebruikt. Naar mijn idee werkt dat veel minder goed. Is het beter om grape te gebruiken dan pine?
Link to comment
.. Kan ik hieruit opmaken dat wheatpaste dus bijna twee keer zo sterk is en je dus voor goede pastelaag twee keer zo veel gomtape nodig hebt dan wheatpaste, EN dat met gomtape pasten 4 keer zo lang duurt?

Conclusie, gomtape is kut? ^_^


Je kan concluderen dat jullie meer pasten en minder flashbooster gebruiken wss. Dat gomtape klote is dat was al bekend ^^.
Link to comment

Oh oke. Hoeveel booster (7/3) gebruik jij dan bijvoorbeeld bij een 3''? Ik gebruik 3 gram en mijn breaks zijn nog niet geweldig, maar dat heeft volgens mij meer met mijn pasting te maken.

@ Midge: Haha dat is echt belachelijk. ^_^ Ik ben al meer dan 10 uur bezig geweest met een 77shots cake (waarvan 22 bombettes en 55 starguns). Die bombettes heb ik nu dus eruit gehaald omdat dat gisteren niet helemaal goed ging..
Zorg in ieder geval dat er wat speling tussen je buisjes en bombettes zit en dat je cake niet uit elkaar klapt. ^_^
Ben benieuwd naar het resultaat!

Edited by Sharkie
Link to comment

Het kost idd wat tijd.
Maar we hebben wel bombettes met:
Gele stars en rode rising tail,
Rode stars met rode rising tail,
Groene stars met groene rising tail,
Blauwe stars met groene rising tail,
Willow diadem stars met rode rising tail.

Dus hoop dat het wat gaat worden ^_^.

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...