Jump to content
PyroForum.nl

Pumpen, rollen, cutten.


Weirdo

Recommended Posts

Hallo,

Ik vraag me af wat het verschil is tussen pumpen rollen en cutten.
Het verschil in effect zie je niet, de 1 is meer werk dan de ander...
Ik heb erover nagedacht en ik kwam tot de conclusie dat je het best kan rollen omdat die het makkelijkst te maken zijn (als je een starmill hebt) en dan kan je er veel in 1 keer maken en ze zijn het makelijkst in je shell te verdelen.
Terwijl bijvoorbeeld pumpen echt een k*t werk is vergeleken met rollen, het duurt lang, zijn lastiger te verdelen in je hemi`s.
Heeft iemand enig idee?

Link to comment

Ik denk dat het vooral aan je eigen ervaringen ligt, ik vind cut stars lastig om mee te werken maar pumped stars kun je in je hemmi mooi opstapelen terwijl die rolled stars nog wel eens wegrollen. Mischien ligt het ook wel aan je tools, als je een slechte pump hebt kan ik me voorstellen dat je er een hekel aan hebt.

Edit: Is het een bron als ik zeg dat pyro stuff sinds kort hele mooie starplates heeft?

Edited by pindabrein
Link to comment
Guest Goner

Ik zou zeggen haal ergens een mooie starplate! Dan zul je echt zien dat pumpen veel sneller kan gaan dan rollen!

En idd pumpen en daarna cutten met een simpele spuit en mes is verschrikkelijk werk!

Ik heb op die mannier eens 100 gram SAS verwerkt in ongeveer een half uur, met een plate is het denk ik 10 minuten (exclusief primen uiteraard!)!

Groeten!

Link to comment

éhéh, ik vind pumpen niet zo erg, ik geniet er zelfs van. Een beetje bezigheidstherapie zal ik het noemen :D. Je hebt altijd dezelfde grote van sterren en ze zijn lekker stevig. Een starplate heb ik niet maar ja wat doe je eraan ik ben een cheap-ass :D.

Link to comment
Guest Goner
heb ik niet maar ja wat doe je eraan ik ben een cheap-ass :D .


Er zelf in in elkaar prutsen? :D

Probeer pyroguide eens, staat een tut op om een plate te maken!
Link to comment

Tussen pumpen en cutten niet, maar kleurveranderingen en dergelijken zijn alleen mogelijk met gerolde sterren. Daarnaast is het combineren van twee sterren (glitter en kleur tegelijk bijvoorbeeld) alleen mogelijk met gepumpte sterren. Zo heeft elke methode weer zijn voor- en nadelen. Cutten was ooit bedacht omdat dit heel eenvoudig en snel kan, terwijl pumpen sterren met een hogere dichtheid oplevert. Rollen is dan weer ideaal voor ronde shells, want dan rollen je sterren zo in een regelmatig geschikt patroon langs de wanden (mits de sterren even groot zijn). Met een sterrenmolen kun je het snelst veel sterren maken, maar voor kleinere hoeveelheden is cutten of pumpen met een starplate sneller.

Link to comment

Kleur en glitter tegelijk dan he. Dan maak je een pumped star met een laag glitter en een laag kleursas, een zogenaamde married comet. Sowieso is het voor de meeste glitters aan te raden zede te pumpen, want te veel water is funest voor veel glitters.

Link to comment
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Ok, krijg ik weer een (voor mijn gevoel) sarcastisch antwoord. Beginnelingen zijn dus blijkbaar niet gewenst hier. Klik eens op de Search knop en tik 1 van de begrippen in. Het zal wel aan mij liggen maar ik schiet er weinig mee op.
Ik krijg steeds vaker een dubbele indruk hier; enerzijds wordt je voor gek verklaard als je met bepaalde ideeën aankomt, anderzijds wordt je als n00b behandeld als je verstandig denkt te zijn en het liever eerst even vraagt.
Ik krijg heel erg het gevoel dat ik constant op mijn tenen moet lopen om niemand voor het hoofd te stoten en dat verpest het hier voor mij behoorlijk!

Mocht je post niet sarcastisch zijn bedoeld dan neem ik je uiteraard niks kwalijk hè.

Edited by Nisei
Link to comment

Opzich heb je wel gelijk Nisei, er wordt soms overdreven gereageerd. Het kost meer moeite om zo'n "sarcastisch" antwoord te bedenken dan gewoon een linkie te zoeken en neer te zetten.
En inderdaad de zoekfuntie werkt niet echt geweldig, maar dat is bijna bij elk forum. Als de zoekfunctie een topic aangeeft met 10 pagina's dan heeft niet iedereen zin om die door te spitten naar het antwoord.

Aan de andere kant zijn er veel beginnelingen die gewoon geen moeite nemen om even te kijken of te zoeken.

Btw jou antwoord http://www.pyroguide.com/index.php?title=Stars

Edited by Moreno666
Link to comment

Ik ben het eerder eens met HD, het geeft daarnaast ook nog eens aan dat je de literatuur links laat liggen! Wat betreft de productie van stars staat ongeveer alles vermeld in de boeken van Takeo Shimizu en anderen, die ook nog eens gratis op het forum te downloaden zijn!!!

De zoekfunctie werkt trouwens prima, althans die van google, ik snap alleen echt niet hoe het komt dat mensen nooit resultaten kunnen vinden en anderen wel...

Link to comment
Ok, krijg ik weer een (voor mijn gevoel) sarcastisch antwoord. Beginnelingen zijn dus blijkbaar niet gewenst hier. Klik eens op de Search knop en tik 1 van de begrippen in. Het zal wel aan mij liggen maar ik schiet er weinig mee op.
Ik krijg steeds vaker een dubbele indruk hier; enerzijds wordt je voor gek verklaard als je met bepaalde ideeën aankomt, anderzijds wordt je als n00b behandeld als je verstandig denkt te zijn en het liever eerst even vraagt.
Ik krijg heel erg het gevoel dat ik constant op mijn tenen moet lopen om niemand voor het hoofd te stoten en dat verpest het hier voor mij behoorlijk!

Mocht je post niet sarcastisch zijn bedoeld dan neem ik je uiteraard niks kwalijk hè.
Dat weet ik, je mag mij best eens flink de oren wassen af en toe, Ik hoop dat je inziet dat het volgende serieus is!:

Iedereen is als een volstrekte Noob/beginneling begonnen, en nieuwe aanwas is belangrijk.
Die search gebruik ik bijna nooit, Ik zoek dan ook vrijwel alles handmatig, dat was onderdeel van de sarcasme en een verwijzing naar zelfstudie.
3 onderdeel van je 1e paragraaf zie antwoord hier beneden, geen vraag is dom genoeg (imo), en sommige ideen zijn nu eenmaal levensgevaarlijk.
Je hoeft echt niet op je tenen te lopen, anderzijds kiezen sommige mensen hier ervoor om dingen te doen waardoor de kans dat ze zichzelf overschatten ivm veiligheid bijv, Als niemand ze waarschuwd dan zijn ze op een dag de lul, als niemand hier verantwoordelijkheid uitdraagd voor wat hij verkondigd kan je al gauw fluiten naar iets als pyroforum denk ik, mede naar het niveau, danwel het voortbestaan ervan.

Je hebt nog geen goed antwoord op je vraag gekregen, de vraag luide:
Sorry voor de bump maar is het misschien een idee om dit soort dingen in de wiki te gaan vermelden?
Het antwoord, maar nu zonder het sarcasme:
Ikzelf zou toch even achter me oren krabben als ik een pyrowiki vol moest gaan schrijven over hoe het nu moet, ik ben al een kleine 30 minuten bezig met deze post :)
Je kan dit soort dingen toch gewoon vragen? het staat zelfs in het goede topic :)

Hoogst waarschijnlijk heb ik je echte vraag niet doorzien of gedeeltelijk, en ergerde ik me aan de manier waarop mensen zich proberen te voorzien van het antwoord =>door een ander het vuile werk te laten opknappen, of een vraag in een verhaaltje verpakt wat onduidelijk is.
Ik hoop dat je me niet kwalijk neemt voor de manier waarop deze post is geschreven, het is zeker niet persoonlijk.
Link to comment

Toen ik in het begin (3jaar terug) iets wilde vragen had ik altijd schrik om een post neer te zetten door de reacties van ervaren leden :) , ondertussen heb ik zelf al een behoorlijk leerzame weg afgelegd en dan begrijp ik de reacties van sommige leden als ik noobs of onnozelaars zie met stomme vragen :) terwijl die dikwijls al beantwoord zijn!

Ik doe nu geen aanval op jou Nisei maar ik ik begrijp je gevoel en kan alleen zeggen; lees het forum en zoek selectief!
En kijk verder dan je neus lang is; youtube, pyrotube, pyroguide, apc forum.

Grtz Bert

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...